er så ked af min læges udtalelse ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
emsaroto skriver:

Jeg tænkte at være ano først, men vidste i alligevel ville gætte hvem der skrev, så det er ligemeget ...

det er sådan at jeg jo har Oskar, min dejlige søn på snart tre år, som jo selvfølgelig skulle til tre års tjek.
Og nu er jeg lige blevet mor til Karla også, og er alene med de små ..
Så hun måtte jo tage med ned til Lægen.

Men Oskar ville absolut ikke tjekkes (gætter på at mange andre treårige har det sådan?). Men han blev så hidsig og jeg havde svært ved lige at styre ham, for så begyndte den lille at ville spise .. Åh gud, andre der kender sådanne episoder?

Men min læge han kom jo så utrolig hurtigt med den melding at han synes jeg skulle have familie konsulent på!?

Han mente ikke at det kunne passe at en dreng på 3 år, midt i trods alderen, lige blevet storebror for der 5 dage siden, skulle opføre sig sådan.
Jeg blev VIRKELIG ked af det, og sidder nu stadig tilbage med sådan en tanke om, at jeg bare ikke vil have han blander kommunen ind i mit liv.

Min dreng er så sød ellers, og jeg synes jo bare at ham lægen slet ikke kunne sætte sig ind i hans situation!

Desuden var det en anden læge end vores, så han kender os slet ikke ..

Åh har brug for kram og søde tanker og ord :/

Ej, hallo! Lægen kender dig ikke - du bokser med en genstridig knægt og en lille ny, der er sulten - og så dømmer han dig ud fra én stress-situation? Hold da op, der er mange familier, som har brug for hjælp, så! 

Det er IKKE en skam at tage imod hjælp, hvis man har brug for den, men det er jo bare en helt ordinær øv-situation, lægen har overværet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Hvem?

emsaroto skriver:

Jeg tænkte at være ano først, men vidste i alligevel ville gætte hvem der skrev, så det er ligemeget ...

det er sådan at jeg jo har Oskar, min dejlige søn på snart tre år, som jo selvfølgelig skulle til tre års tjek.

Men Oskar ville absolut ikke tjekkes (gætter på at mange andre treårige har det sådan?). Men han blev så hidsig og jeg havde svært ved lige at styre ham, for så begyndte den lille at ville spise .. Åh gud, andre der kender sådanne episoder?

Men min læge han kom jo så utrolig hurtigt med den melding at han synes jeg skulle have familie konsulent på!?

Han mente ikke at det kunne passe at en dreng på 3 år, midt i trods alderen, lige blevet storebror for der 5 dage siden, skulle opføre sig sådan.
Jeg blev VIRKELIG ked af det, og sidder nu stadig tilbage med sådan en tanke om, at jeg bare ikke vil have han blander kommunen ind i mit liv.

Min dreng er så sød ellers, og jeg synes jo bare at ham lægen slet ikke kunne sætte sig ind i hans situation!

Jeg ville ringe til lægen og snakke med ham i tlf-tiden, og virkelig spørge ham om han mente det han sagde?
Og netop gøre ham opmærksom på, hvor voldsomt det egentlig er for en 3 årig at blive storebror, og som i øvrigt skal undersøges af en fremmede

Om ikke andet, så er en familie konsulent ikke nødvendigvis negativt og kan sommetider åbne øjne for noget, man slet ikke selv har spekuleret over - dermed ikke noget negativt, bare "anderledes"

Al mulig held og lykke

Anmeld

1. august 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har selv prøvet alt min 3 årige skabte sig hos lægen og ikke ville noget.

Min læge smilede og sagde "Ja, han er jo helt normal og jeg kan se du tager det roligt. Så kan jeg se du kan takle det".

Det virker voldsomt ud fra din beskrivelse, at skulle have konsulent på, bare fordi hans 3 årig er trodsig hos lægen.

Anmeld

1. august 2013

-Sigrid-

DianaRJS skriver:

den der fik ejg også kastet i hovedet af min læge...

vi er tilflyttere og af en eller anden grund kan de ikke se at mine børn er vaccineret, hendes udmelding var " hvorfor vælge at få flere børn når du ikke engang kan overholde de vacciner dine 2 andre skal have" jeg sad helt mundlam og anede slet ikke hvad jeg skulle sige, hvorefter jeg så måtte sige at begge mine børn altså var vaccineret når de skulle, men at de blev det i viborg da vi jo havde boet der...

men igen var hun hurtig at det kunne de jo ikke se, og måtte så sige til ehnde hun jo måtte se vaccinekortenene, men at de lagde i en kasse da vi jo var i flytte rod...

blev også så ked og skuffet, også fordi jeg jo vidste jeg havde passet alt med mine børn så synes slet ikke det var okay af hende at sige sådan ..

så kan godt sætte mig i din stol.. og det er bestemt ikke rart

Vaccine er jo ikke obligatoriske, så sikke en kælling

TS: Jeg valgt selv at bede om "ekstra opsyn" af mig og min datter (og mand .) fordi at jeg tænkte, at hvis jeg selv havde bedt om det ville de ikke "sende nogen på mig". Jeg fik ret, og min dejlige SP "gad" ikke komme mere end hun gjorde ved alle andre "gamle" mødre 

Anmeld

1. august 2013

Laulund87

Han lyder som en bitter gammel mand der garanteret er imod "unge, enlige mødre"

Vil også lige sige at det ikke er noget i vejen med at få hjælp og støtte. Vi har selv en familierådgiver der kommer her og giver os gode råd osv, men det er selvfølgelig unødvendigt hvis man ikke har brug for det

Anmeld

1. august 2013

DianaRJS

-Sigrid- skriver:

Vaccine er jo ikke obligatoriske, så sikke en kælling

TS: Jeg valgt selv at bede om "ekstra opsyn" af mig og min datter (og mand .) fordi at jeg tænkte, at hvis jeg selv havde bedt om det ville de ikke "sende nogen på mig". Jeg fik ret, og min dejlige SP "gad" ikke komme mere end hun gjorde ved alle andre "gamle" mødre 

tænkte jeg også selv...

men igen når man nu ved deres vacciner er passet, og at hun bare er for "undskyld" dum til at skaffe journalen fra min gamle læge er jo ikke noget jeg skal hakkes ned for hun vidste vi var flyttet og at jeg ikke havde vaccine kortene med af den grund...

og havde ikke tænkt over det da jeg smed dem i budnen af en kasse, da jeg flyttede hurtigt pga en brand så skulle være ude inden 2 dage så de kunne komme igang med at lave lejligheden....

Anmeld

1. august 2013

camilla10

emsaroto skriver:

Lyder som om, du har et par helt almindelige friske børn. Mon ikke den pågældende læge ikke er helt ung og har glemt, hvordan det er at have børn? 

Anmeld

1. august 2013

Kløver

Sikke en udmelding, jeg har 14 mdr mellem vores og har flere gange måtte ha dem begge med til lægen og sikke et cirkus jeg har stået med du er langt fra ene og sådan er det når de skal undersøges og man må have dem begge med

Lyder underligt hvis kommunen ville gå med til en konsulent på det grundlag at din søn var en smule besværlig hos lægen

Dine dejlige børn taler vist for sig selv om at de har det godt og trivedes

Anmeld

1. august 2013

Lilje82

Synes det er spild af penge at sætte kommunen på, over sådan en lille ting. Det er som om vores børn helst skal opføre sig som robotter og gøre lige hvad der bliver sagt, ellers er der noget galt med barnet eller i hjemmet. 

Anmeld

1. august 2013

VIPpigen

"Børn skal ses, ikke høres"-generationen tror jeg de hedder. Det har jeg hvertfald døbt dem som ikke forstår børn.

Er det ikke logisk. Min datter på 2 1/2 panikker stadig engang i mellem når hun skal til læge. Simpelthen fordi hun skulle syes i panden sidste år.

Det er selvfølgelig en omvæltning Oskar er ude for, læge, nyt menneske der skal "gramse" på ham, og lillesøster som er helt ny... Jeg ville tage det helt roligt hvis jeg var dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.