Bryllup i udlandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
6 svar
1 synes godt om
1. august 2013

Anonym trådstarter

Hjælp mig!

Jeg har søgt nettet tyndt efter at holde bryllup i udlandet. For at gøre det hele endnu mere besværligt er det et muslimsk land, med en stor andel af muslimer, og en lille andel af koptisk kristne.

Kan det overhovedet lade sig gøre som danske statsborgere og ikke muslimer at blive viet i sådan et land.

Skulle vi vies herhjemme bliver det bare en smut tur på rådhuset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

mor88

Anonym skriver:

Hjælp mig!

Jeg har søgt nettet tyndt efter at holde bryllup i udlandet. For at gøre det hele endnu mere besværligt er det et muslimsk land, med en stor andel af muslimer, og en lille andel af koptisk kristne.

Kan det overhovedet lade sig gøre som danske statsborgere og ikke muslimer at blive viet i sådan et land.

jeg ved i hvert fald, at nogle er blevet gift på en strand i tyrkiet, så der skulle det nok lade sig gøre   Jeg tror, at de fik en tyrkisk advokat at klare papirarbejdet for dem. 

Anmeld

1. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hjælp mig!

hvilken tro skal i vies indenfor? For så skal I jo ha fat i "overhovedet" i den lokale moske eller andet og spørger om han vil vie Jer, vil jeg tro

Anmeld

1. august 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Er det i moskeen, I gerne vil giftes, eller hvad tænker du?

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

hvilken tro skal i vies indenfor? For så skal I jo ha fat i "overhovedet" i den lokale moske eller andet og spørger om han vil vie Jer, vil jeg tro

Er vi ude i en tro er det den kristne. Men som sagt ville vi ikke vælge en kirke herhjemme, men bare rådhuset.

sagen var om det var muligt at blive viet uden nogen tro i et muslimsk land.

Vi rejser til Egypten til efteråret, og jeg kunne godt se det fine i det

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

PT skriver:

Er det i moskeen, I gerne vil giftes, eller hvad tænker du?

Nej, tænkte mere på en strand, eller noget i den dur.

det er ikke i den muslimske tro, da vi er danskere. men skulle vi vies herhjemme blev det bare en tur på rådhuset

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

jeg ved i hvert fald, at nogle er blevet gift på en strand i tyrkiet, så der skulle det nok lade sig gøre   Jeg tror, at de fik en tyrkisk advokat at klare papirarbejdet for dem. 

Tak. Så kan det måske lade sig gøre. Tror jeg prøver at kontakte nogen af rejseselskaberne, og undersøger om de har forstand på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.