Kan man blive fyret grundet stress/svær depression?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
7 svar
1 synes godt om
1. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg har været i arbejde i 2 måneder, og har rigtig meget at se til i hverdagen også. Mit arbejde er sindssygt hårdt både fysisk og nok mest psykisk.. 

Jeg har kvalme hver gang jeg står op, jeg ryster og græder og sover rigtig skidt om natten... 

Jeg er indenfor de 3 måneders prøvetid på arbejdet... 

Mit spørgsmål:

jeg har rigtig meget sygefravær pga dette.. Kan de fyre mig hvis jeg har fået konstateret stress/ svær depression hos lægen ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

UnderCover37

Anonym skriver:

Jeg har været i arbejde i 2 måneder, og har rigtig meget at se til i hverdagen også. Mit arbejde er sindssygt hårdt både fysisk og nok mest psykisk.. 

Jeg har kvalme hver gang jeg står op, jeg ryster og græder og sover rigtig skidt om natten... 

Mit spørgsmål:

jeg har rigtig meget sygefravær pga dette.. Kan de fyre mig hvis jeg har fået konstateret stress/ svær depression hos lægen ?? 

Ganske kort, ja.

Man er ikke fredet uanset sygdommens karakter, desværre men på dn anden side hvis du allerede nu reagerer så voldsomt på det psykiske arbejdsmiljø som du gør er det nok ikke det rette job for dig i længden og da vil både du og arbejdspladsen være bedre tjent med at du får et andet job på sigt.

- dog skal du tage dine symptomer meget alvorligt og få hjælp NU for at tage det i opløbet og ikke først når det er rigtigt rigtigt slemt!

Rigtig god bedring

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

UnderCover35 skriver:

Ganske kort, ja.

Man er ikke fredet uanset sygdommens karakter, desværre men på dn anden side hvis du allerede nu reagerer så voldsomt på det psykiske arbejdsmiljø som du gør er det nok ikke det rette job for dig i længden og da vil både du og arbejdspladsen være bedre tjent med at du får et andet job på sigt.

- dog skal du tage dine symptomer meget alvorligt og få hjælp NU for at tage det i opløbet og ikke først når det er rigtigt rigtigt slemt!

Rigtig god bedring

Tusinde tak for dit svar. 

jeg tager det meget alvorligt. Kan mærke at den er helt gal... 

Skal til samtale med lægen igen idag ... 

Anmeld

1. august 2013

UnderCover37

Anonym skriver:

Tusinde tak for dit svar. 

jeg tager det meget alvorligt. Kan mærke at den er helt gal... 

Skal til samtale med lægen igen idag ... 

Rigtig god idé og så håber jeg du får en afklaring på hvad der er los og pas nu godt på dig selv!

Anmeld

1. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Mit spørgsmål:

Hej,

Først og fremmest GOD bedring, husk at lytte til din krop - stress er bestemt ikke noget man skal tage let på..

Dernæst er det sådan at så længe du er indenfor prøvetiden behøver arbejdspladsen ikke nogen grund til at fyre dig - derfor det hedder prøvetid.

Var det efter prøvetiden, ville der skulle laves en mulighedserklæring (sygemeldninger er der ikke noget der hedder mere, altså man kan godt være fuldstædnig fraværende, men så skal det skrives på erklæringen), og man kan alligevel blive fyret, hvis arbejdet mener at der ikke er nogen reel chance for at man kommer til at yde det stykke arbejde man reelt er ansat til.

Desværre, men det er den barske virkelighed.

Knus.

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hej,

Først og fremmest GOD bedring, husk at lytte til din krop - stress er bestemt ikke noget man skal tage let på..

Dernæst er det sådan at så længe du er indenfor prøvetiden behøver arbejdspladsen ikke nogen grund til at fyre dig - derfor det hedder prøvetid.

Var det efter prøvetiden, ville der skulle laves en mulighedserklæring (sygemeldninger er der ikke noget der hedder mere, altså man kan godt være fuldstædnig fraværende, men så skal det skrives på erklæringen), og man kan alligevel blive fyret, hvis arbejdet mener at der ikke er nogen reel chance for at man kommer til at yde det stykke arbejde man reelt er ansat til.

Desværre, men det er den barske virkelighed.

Knus.

Tusinde tak for dit svar :-)

Anmeld

1. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tusinde tak for dit svar :-)

Selv tak - selvom det jo ikke ligefrem var et opmuntrene svar

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Selv tak - selvom det jo ikke ligefrem var et opmuntrene svar

jeg ved jo godt selv at den er gal, så henter alt det jeg kan... Der er jo heller intet positivt over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.