pludselig panisk angst for at komme ibad???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

880 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. juli 2013

sandramor

heeeej tøser.....

ååårrrh håber virkelig der er nogen herinde der kan hjælpe mig.....

Melina som nærmer sig 16 mdr har altid eeelsket at være ibad.... men pludselig i forgårs græd hun heeeelt vildt og løftede benene op under sig da hun skulle i bad... og hun gik heeelt amok da hun kom ned i badet.. hun græd og græd og rystede helt vildt.. det har hun ALDRIG gjort før... forstår ikke hvad der sker
idag var den igen helt gal... hun sagde nej nej og gik sin vej og da jeg alligevel prøvede at sætte hende op i badet ville hun ikke sætte sig ned og skreg simpelthen så vildt så det gjorde helt ondt i mit hjerte... hun ville igen ikke sætte sig ned....... det lykkedes dog at berolige hende og så hyggede vi lidt ved at hun blev vasket stående og tilsidst satte hun sig selv ned....... og så var der ingen problem

Da hun så omsider kom op pegede hun ned på vandet og sagde av av ..... og det skal lige siges vandet har IKKE været for varmt.... så prøvede at fortælle hende at neeej vandet er ikke av av... vandet er deeeeejligt......

er der nogen der har oplevet noget lignede?? hvad skal jeg gøre?? skal jeg blive ved med at prøve at putte hende i bad og se hvad der sker eller hvad dælen stiller jeg lige op?? forstår det simpelthen ikke

er jo virkelig ked af hun pludselig er så ulykkelig over at skulle ibad når hun nu altid har været så glad for det.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kan godt være vandet ikke har været for varmt men hvis hun er nået at blive en smule kold så kan det godt gøre ondt at komme ned i vandet der er varmere end hende...

og de bliver helt vildt hurtige kolde i den alder...

hos os hjalp det da han selv fik lov at være med til at fylde badekarret op med vand...

men han har også en periode stadigvæk med at bad ikke er fedt længere...

Anmeld

31. juli 2013

sandramor

Wampires skriver:

kan godt være vandet ikke har været for varmt men hvis hun er nået at blive en smule kold så kan det godt gøre ondt at komme ned i vandet der er varmere end hende...

og de bliver helt vildt hurtige kolde i den alder...

hos os hjalp det da han selv fik lov at være med til at fylde badekarret op med vand...

men han har også en periode stadigvæk med at bad ikke er fedt længere...

hmmm jaa det kan du jo faktisk have ret i
det havde jeg da ikke lige tænkt på.... altså for det må jo næsten være noget i den retning siden hun peger på det og siger av av......

åårrh så får jeg da helt dårlig samvittighed

men ja hun var faktisk med til at fylde badekarret op idag og det synes hun var vældig sjovt og hyggeligt men så snart hun skulle op i det stak hun af den lille røver

Anmeld

31. juli 2013

camilla10

Vi har prøvet det samme, hvor mit gæt endte med at være, at vandet alligevel havde været for varmt. Efter 3 -4 gange, hvor jeg hellere lavede vandet lidt for koldt end for varmt, gik det over.

Anmeld

31. juli 2013

l.kjoeller

sandramor skriver:

heeeej tøser.....

Melina som nærmer sig 16 mdr har altid eeelsket at være ibad.... men pludselig i forgårs græd hun heeeelt vildt og løftede benene op under sig da hun skulle i bad... og hun gik heeelt amok da hun kom ned i badet.. hun græd og græd og rystede helt vildt.. det har hun ALDRIG gjort før... forstår ikke hvad der sker
idag var den igen helt gal... hun sagde nej nej og gik sin vej og da jeg alligevel prøvede at sætte hende op i badet ville hun ikke sætte sig ned og skreg simpelthen så vildt så det gjorde helt ondt i mit hjerte... hun ville igen ikke sætte sig ned....... det lykkedes dog at berolige hende og så hyggede vi lidt ved at hun blev vasket stående og tilsidst satte hun sig selv ned....... og så var der ingen problem

Da hun så omsider kom op pegede hun ned på vandet og sagde av av ..... og det skal lige siges vandet har IKKE været for varmt.... så prøvede at fortælle hende at neeej vandet er ikke av av... vandet er deeeeejligt......

er der nogen der har oplevet noget lignede?? hvad skal jeg gøre?? skal jeg blive ved med at prøve at putte hende i bad og se hvad der sker eller hvad dælen stiller jeg lige op?? forstår det simpelthen ikke

er jo virkelig ked af hun pludselig er så ulykkelig over at skulle ibad når hun nu altid har været så glad for det.......

vi oplevede det samme. fik gjort en leg ud af bruseren og at hun fik lov at sidde med den i badet og sådan og nu elsker hun både kar og brusebad igen. hun siger aahhhh når hun kommer ud på badeværelset og går ind i kabinen.

Anmeld

31. juli 2013

sandramor

camilla10 skriver:

Vi har prøvet det samme, hvor mit gæt endte med at være, at vandet alligevel havde været for varmt. Efter 3 -4 gange, hvor jeg hellere lavede vandet lidt for koldt end for varmt, gik det over.

ja jeg kan også kun komme frem til at vandet alligevel har været for varmt til hende

jeg håber det samme sker her.... at hun igen vænner sig til det og så laver jeg det i hvert fald! ikke for varmt igen...

Anmeld

31. juli 2013

sandramor

l.kjoeller skriver:

vi oplevede det samme. fik gjort en leg ud af bruseren og at hun fik lov at sidde med den i badet og sådan og nu elsker hun både kar og brusebad igen. hun siger aahhhh når hun kommer ud på badeværelset og går ind i kabinen.

hmm ku være jeg skulle prøve det..... måske det kunne hjælpe på det

hihi jaa det gjorde Melina også førhen... så det vil jeg gerne tilbage til igen...

Anmeld

31. juli 2013

mor88

sandramor skriver:

heeeej tøser.....

Min datter på 20 måneder har for nogle uger siden været igennem præcis det samme, så jeg tror nok det er en periode, hvor de bliver mere bevidste om, hvad der bliver gjort osv. det var også på det tidspunkt hun begyndte at være betydeligt mere selvstændig  Ved at lade hende hjælpe med at fylde badekarret og love hende at selv stige i badet, blev det hele meget bedre   

Vi plejer at sige til hende, at i aften skal du i bad. Når hun har leget og "føler sig klar"(tror jeg), går hun over til toiletdøren og råber "bad". Derefter hjælper hun med at fylde badet(plejer at tage tøjet af hende efter at badet er fyldt), stiger i og når hun er klar til at komme op af badet igen, trækker hun proppen ud hvorefter vi vasket hende under bruseren  

Det har hjulpet rigtig meget at hun nok føler at hun hjælper til 

Anmeld

1. august 2013

Monski

sandramor skriver:

heeeej tøser.....

Sådan havde Anthon det også i en periode, men det fik heldigvis over igen - efter et halvt år tid ... det er bare ikke fedt!

Håber at i finder ud af det

Anmeld

1. august 2013

Lukas&Liam<3

Min kusine har samme problem, og han er lige knapt et år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.