Af med flasken - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

CaWi

Fuglemor skriver:

Nu har det ikke været et problem med den store da jeg ammede. Men den lille som nu er 14 måneder har fået flaske, og vi har fået afvænnet den før luren. Mere eller mindre. For h*n vil stadig gerne have den med vand i. En gang tog jeg den væk men så sov h*n ikke. Men hordan kommer jeg helt af med den?

og så har vi jo godnat flasken, og den er stadig meget nødvendig kan jeg mærke. H*n spiser endnu ikke nok til aften til at vi kan droppe nat flasken. Selve grøden en halv time før er droppet da h * n ikke var sulten til den. Viser de selv tegn når de er klar til den kommer væk? For det gør mig ikke noget stadig at skulle give den men er bekymret for om det vil blive ved??

Vores dreng er 15 mdr, og det er nu tre uger siden vi droppede godnat flasken.
Han spiser heller ikke meget aftensmad, vi begyndte at give mad efter dagpleje. Ca kl 16. Der spiser han ret godt, på trods af at de også får lidt om eftermiddagen i DP. Så spuser han lidt til aftensmaden. Nogle gange meget hvis det er noget han særlig godt kan lide.
Vi gav normalt godnat flasken inde i sengen og han faldte i søvn til den. Men så begyndte vi at give den inde i stuen, og så var den pludselig ikke så interessant mere.
Det efter gik vi ind og lagde ham.
Vågner han får han vand i sin drikke dunk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Fuglemor

CAWI skriver:

Vores dreng er 15 mdr, og det er nu tre uger siden vi droppede godnat flasken.
Han spiser heller ikke meget aftensmad, vi begyndte at give mad efter dagpleje. Ca kl 16. Der spiser han ret godt, på trods af at de også får lidt om eftermiddagen i DP. Så spuser han lidt til aftensmaden. Nogle gange meget hvis det er noget han særlig godt kan lide.
Vi gav normalt godnat flasken inde i sengen og han faldte i søvn til den. Men så begyndte vi at give den inde i stuen, og så var den pludselig ikke så interessant mere.
Det efter gik vi ind og lagde ham.
Vågner han får han vand i sin drikke dunk.

Vi kan slet ikke få vores til at tage den ved os, det vil hun selv. Harprøvet den med at give ekstra mad efter dp men hun gider ikke rigtig det. Og til aften kan vi sjældent få noget i hende, kun pasta. Hun gider ikke andet og sunes ikke hun bliver ordenlig det mæt af det

Anmeld

1. august 2013

l.kjoeller

Fuglemor skriver:

Ja okay så var det noget nemmere. Nej jeg skal give flaske før hun vil sove. Selv den til middagslur skal hun have. Der er det kun vad der er i så det går nok. Men hun nægter at sove hvis hun ikke får den. Og det er det samme til aften flasken eller hvis hun vågner om natten. Hun vil ikke nøjes med et glas vand eller mælk det skal være flasken,

hvad gør dp/vuggestue??? giver de inden hun sover?

Anmeld

1. august 2013

Fuglemor

l.kjoeller skriver:

hvad gør dp/vuggestue??? giver de inden hun sover?

Jeg har hende hos mig da jeg er dp og hun får flasken med ud.  Så det er jo en lidt anden situation 

Anmeld

1. august 2013

Trine89

Fuglemor skriver:

Så har vi tid nok endnu. vores er kun 14 måneder. Der er bare flere der har sagt at hun ikke skulle have flaske mere. Det var hun for gammel til

Det hørte vi også på fra omkring 1 års alderen. vi havde bare en laaaang periode med konstant væske på ørene og MØB så overskudet var der bare aldrig rigtig til at gøre noget ved det. og vi håbede det ville komme af sig selv efter hun havde fået dræn men det gjorde det aldrig rigtig.. men da vi tog den fra hende var hun oppe på omkring 2-300 ml per nat (det var den eneste måde hun kunne falde i søvn på igen) og så det blev altså for meget. 

Så selvom det måske kunne lyde som god tid tror jeg måske det er bedre at prøve ad, heller hun få noget grød inden tandbørstningen og så hvis hun vil have noget så prøv med at give hende alm mælk i en kop. og så hun så har vænnet sig til at det er mælk fra kop eller ingen ting så skrift over til vand for det er jo ikke så godt med alt det mælk når der er blevet børstet tænder, der er jo sukker i mælk. 

Anmeld

1. august 2013

Fuglemor

Trine89 skriver:

Det hørte vi også på fra omkring 1 års alderen. vi havde bare en laaaang periode med konstant væske på ørene og MØB så overskudet var der bare aldrig rigtig til at gøre noget ved det. og vi håbede det ville komme af sig selv efter hun havde fået dræn men det gjorde det aldrig rigtig.. men da vi tog den fra hende var hun oppe på omkring 2-300 ml per nat (det var den eneste måde hun kunne falde i søvn på igen) og så det blev altså for meget. 

Så selvom det måske kunne lyde som god tid tror jeg måske det er bedre at prøve ad, heller hun få noget grød inden tandbørstningen og så hvis hun vil have noget så prøv med at give hende alm mælk i en kop. og så hun så har vænnet sig til at det er mælk fra kop eller ingen ting så skrift over til vand for det er jo ikke så godt med alt det mælk når der er blevet børstet tænder, der er jo sukker i mælk. 

Var slet ikke klar over at der er sukker i mælk. Undrede mig over hvorfor det var dumt efter tandbørstning.

ved de andre flasker har hun vist tegn til at hun var klar til at undvære dem. Men har hun så ikke lige med nat flasken. Så kan ikke bestemme mig om vi lige skal give det et par måneder mere. Synes også det er synd at tage to flasker fra hende på samme tid. så måske starte med at det er den her til middag ig vågner hun om natten jamen så hedder det vand hun får, det får hun så også nogen gange i sutteflasken 

Anmeld

1. august 2013

Trine89

Fuglemor skriver:

Var slet ikke klar over at der er sukker i mælk. Undrede mig over hvorfor det var dumt efter tandbørstning.

ved de andre flasker har hun vist tegn til at hun var klar til at undvære dem. Men har hun så ikke lige med nat flasken. Så kan ikke bestemme mig om vi lige skal give det et par måneder mere. Synes også det er synd at tage to flasker fra hende på samme tid. så måske starte med at det er den her til middag ig vågner hun om natten jamen så hedder det vand hun får, det får hun så også nogen gange i sutteflasken 

Ja der er skam sukker i mælk. Hihi.  

Det er jo svært at sige om hun er klar eller ej. Min datter gav jo heller tegn til at hun var klar. Men nogen gange nå man jo taget valget for dem.  

Men en god ide at tage middags flasken først. Men lad det ikke vente for længe inden du tager den anden (bare mit råd). 

Ofte tror man at det er fordi ungerne måske ikke er klar. Jeg tror bare det er fordi børnene gør det til en vane

Anmeld

1. august 2013

Fuglemor

Trine89 skriver:

Ja der er skam sukker i mælk. Hihi.  

Det er jo svært at sige om hun er klar eller ej. Min datter gav jo heller tegn til at hun var klar. Men nogen gange nå man jo taget valget for dem.  

Men en god ide at tage middags flasken først. Men lad det ikke vente for længe inden du tager den anden (bare mit råd). 

Ofte tror man at det er fordi ungerne måske ikke er klar. Jeg tror bare det er fordi børnene gør det til en vane

Ja det kan du have ret i. Vi andre har jo også svært ved at undvære noget der er en vane for os. Men vil lige se hvornår hun helt slipper den før middagsluren og så begynde på den til natten. Og så må det tsge den tid det tager

Anmeld

1. august 2013

l.kjoeller

Fuglemor skriver:

Jeg har hende hos mig da jeg er dp og hun får flasken med ud.  Så det er jo en lidt anden situation 

ja ok oplever du det med de andre børn ?

Anmeld

2. august 2013

Fuglemor

l.kjoeller skriver:

ja ok oplever du det med de andre børn ?

De andre får ikke middags flaske mere. Det er efter forældrenes valg, og de har selv vænnet dem af med det inden de begynderder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.