bum, Jeg har brug for at lette hjertet.....
Ja, for at gøre en lang historie lidt kortere, så fandt vi for 2år siden ud af at svigermor er alkoholiker. Det havde stået på i er års tid da vi fandt ud af det. (Hun gik til bekendelse) hun fik hjælp fra dag ét, et ophold på et misbrugscenter, efterfølgende opfølgningsbehandling i lokalområdet, psykolog, antabus, AA-møder, ja, hele molevitten.
Da hun kom hjem fra misbrugscenteret var hun som et nyt menneske, alt var ved det gamle, hun havde fået bund i sine problemer, havde lært at takle det hele osv.
Bang, 1uge efter fik hun tilbagefald af værste skuffe. Og så kom antabussen i spil.
Efter et halvt års tid uden drikketrang, dropper hun antabussen igen, fordi hun synes der er styr på det hele.
Efterfølgende har hun haft ca 4 tilbagefald, alle gange er blevet tricket af det samme (angst), men det nægter hun har en sammenhæng
Alle gange er hun gået fluks tilbage på antabus, og stoppet igen når der var gået en måned eller to.
Nu står vi med et barn der elsker sin bedste, og en bedste der elsker sit barnebarn og hellere end gerne vil passe. Jeg tror på hun aldrig ville drikke når hun har vores barn, men omvendt synes jeg principielt det er helt forkert at lade mit barn passe af en der ikke har styr på sit alkohol problem! Hvis hun fx får det "skidt" mens barnet sover, og får drikketrang hvad så? Eller havde hun det skidt dagen før pasning og kan ikke hænge sammen, når vi kommer og aflevere? 
Hvorfor kan damen ikke bare være ved, at hun er NØDT til at tage antabus hele tiden.!!?? Hun har ikke lært at takle det, og jeg ved ikk hvem der skulle kunne lære hende det hvis ikke dk's bedste misbrugscenter kan! Det er så frusterende at se på.
Hvad filan stiller man op? Damen synes det er det største nederlag at tage de piller, og hun er umulig at trænge igennem til når vi fortæller hende hvad VI synes der ser ud til at tricke det, så hun kan gøre noget for at undgå de ting. det kræver en omlægning af en livsstil der har kørt i 25år, og det er selvfølgelig svært bare lige at gøre og derfor viger hun udenom. 
håber ik det blev for rodet, ellers så spørg