Bedste er Alkoholiker. Hvad gør man??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
6 svar
2 synes godt om
31. juli 2013

Anonym trådstarter

bum, Jeg har brug for at lette hjertet.....

Ja, for at gøre en lang historie lidt kortere, så fandt vi for 2år siden ud af at svigermor er alkoholiker. Det havde stået på i er års tid da vi fandt ud af det. (Hun gik til bekendelse) hun fik hjælp fra dag ét, et ophold på et misbrugscenter, efterfølgende opfølgningsbehandling i lokalområdet, psykolog, antabus, AA-møder,  ja, hele molevitten. 

Da hun kom hjem fra misbrugscenteret var hun som et nyt menneske, alt var ved det gamle, hun havde fået bund i sine problemer, havde lært at takle det hele osv. 

Bang, 1uge efter fik hun tilbagefald af værste skuffe. Og så kom antabussen i spil. 

Efter et halvt års tid uden drikketrang, dropper hun antabussen igen, fordi hun synes der er styr på det hele. 

Efterfølgende har hun haft ca 4 tilbagefald, alle gange er blevet tricket af det samme (angst), men det nægter hun har en sammenhæng  Alle gange er hun gået fluks tilbage på antabus, og stoppet igen når der var gået en måned eller to. 

Nu står vi med et barn der elsker sin bedste, og en bedste der elsker sit barnebarn og hellere end gerne vil passe. Jeg tror på hun aldrig ville drikke når hun har vores barn, men omvendt synes jeg principielt det er helt forkert at lade mit barn passe af en der ikke har styr på sit alkohol problem! Hvis hun fx får det "skidt" mens barnet sover, og får drikketrang hvad så?   Eller havde hun det skidt dagen før pasning og kan ikke hænge sammen, når vi kommer og aflevere? 

Hvorfor kan damen ikke bare være ved, at hun er NØDT til at tage antabus hele tiden.!!?? Hun har ikke lært at takle det, og jeg ved ikk hvem der skulle kunne lære hende det hvis ikke dk's bedste misbrugscenter kan! Det er så frusterende at se på. 

Hvad filan stiller man op? Damen synes det er det største nederlag at tage de piller, og hun er umulig at trænge igennem til når vi fortæller hende hvad VI synes der ser ud til at tricke det, så hun kan gøre noget for at undgå de ting.  det kræver en omlægning af en livsstil der har kørt i 25år, og det er selvfølgelig svært bare lige at gøre og derfor viger hun udenom.

håber ik det blev for rodet, ellers så spørg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Hvor er det trist at hun er syg.

Hvis jeg var dig ville jeg lade mit barn se sin bedste alt det som hun gerne ville, men jeg ville ikke lade hende passe.

Så bliver det bare på besøg sammen med jer.

Jeg håber hun får styr på det..

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Hvor er det trist at hun er syg.

Hvis jeg var dig ville jeg lade mit barn se sin bedste alt det som hun gerne ville, men jeg ville ikke lade hende passe.

Så bliver det bare på besøg sammen med jer.

Jeg håber hun får styr på det..

det der er svært ved ikke at lade hende passe er, at hun er yderst velfungerende ellers. Hun er en fantastisk person på alle mulige måder. Problemet er bare at vi med nogen måneders mellemrum pludselig får at vide at hun har haft det lidt skidt i et par dage og desværre har drukket. Det kommer helt ud af det blå  Ingen tænker over at hun har et alkoholproblem til daglig.  Det er svært at forklare.

Anmeld

31. juli 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg kan sagtens forstå I er i tvivl, men jeg synes godt man kan stille det krav, at hun skal have været alkoholfri i f.eks. 1 år før I tør stole på at hun ikke falder i mens hun har jeres barn.

Især mens barnet er lille og ikke kan ringe hjem.

Eller man kan lade hende passe uden overnatning.

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets

nu er anta bus ikke en løsning men en symptom behandling, hun skal have hjælp til at finde ud af hvorfor hun drikker.  Fordi antabus er ikke en permament løsning.  Men man løser ikke sådan et problem på en mdr. jeg har en kammerat der er på det pt, og han mente også efter nogle uger at nu kunne han godt selv, men nej det kan man ikke. Så længe man ikke har styr på hvorfor, så kan man sq ikke styre det selv. Han er stadig på det og det er nu 3 snart 4 mdr vi er på. Og han bliver på det til at han har fået en forståelse for hvorfor han har brugt for alkoholen.

Når det er sagt, så er min far en tørlagt alkoholiker, og jeg fortalte ham lige ud at han aldrig ville se mine børn når han havde drukket, og han ville aldrig få lov til at passe dem eller have dem til en overnatning. Det er 8-9 år siden nu, og han har ikke drukket siden, han har haft min søn på korte ferie et par gange, og min søn elsker sin bedstefar, og jeg er så glad for at min søn kan have en ædru bedstefar, nu jeg ikke selv kunne have en ædru far.  Men han ved også at falder han i, er jeg lige så stædig som ham, og så går vi tilbage til det gamle mønster at han ser mine børn når jeg er der og ellers ikke.

Man er nødt til at stille hårdt i mod hårdt, men samtiddig tilbyde at hjælpe, jeg var ikke i tvivl, men jeg er så også opvokset med manden og det skal mine børn ikke opleve.

Skal sige at min far var alkohol fri i 4-5 år før han have min søn til overnatning, jeg ville være helt sikker på at han ikke faldt i. Og han har vist sig fra en god side.

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

nu er anta bus ikke en løsning men en symptom behandling, hun skal have hjælp til at finde ud af hvorfor hun drikker.  Fordi antabus er ikke en permament løsning.  Men man løser ikke sådan et problem på en mdr. jeg har en kammerat der er på det pt, og han mente også efter nogle uger at nu kunne han godt selv, men nej det kan man ikke. Så længe man ikke har styr på hvorfor, så kan man sq ikke styre det selv. Han er stadig på det og det er nu 3 snart 4 mdr vi er på. Og han bliver på det til at han har fået en forståelse for hvorfor han har brugt for alkoholen.

Når det er sagt, så er min far en tørlagt alkoholiker, og jeg fortalte ham lige ud at han aldrig ville se mine børn når han havde drukket, og han ville aldrig få lov til at passe dem eller have dem til en overnatning. Det er 8-9 år siden nu, og han har ikke drukket siden, han har haft min søn på korte ferie et par gange, og min søn elsker sin bedstefar, og jeg er så glad for at min søn kan have en ædru bedstefar, nu jeg ikke selv kunne have en ædru far.  Men han ved også at falder han i, er jeg lige så stædig som ham, og så går vi tilbage til det gamle mønster at han ser mine børn når jeg er der og ellers ikke.

Man er nødt til at stille hårdt i mod hårdt, men samtiddig tilbyde at hjælpe, jeg var ikke i tvivl, men jeg er så også opvokset med manden og det skal mine børn ikke opleve.

Skal sige at min far var alkohol fri i 4-5 år før han have min søn til overnatning, jeg ville være helt sikker på at han ikke faldt i. Og han har vist sig fra en god side.

jeg ved godt at antabus er en "her og nu" løsning og ikke langsigtet. Men hvordan får man hende til at lave de ændringer der skal til? Her handler det om at hun får angst når hun bliver alene. Og så kommer drikketrangen. Det er typisk når hendes mand tager afsted på arbejde (i Norge 4 måneder ad gangen) så får hun et dyk efter ca en uge. Denne gang har hun været på ferie med veninder, og da hun kommer hjem, får hun et dyk.

Vi foreslår, at manden finder et andet arbejde! For hun kan ikke længere klare at være alene på den måde. Men han er meget forstokket, og vil ikke lave den ændring for hendes skyld. What a man??!!  Eller også skal de gå hver til sit så hun altid er alene og ikke bliver udsat for skiftet. Det er de begge bange for, af uransagelige årsager, selvom det er oppe og vende hver gang han er hjemme.

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets

Anonym skriver:

jeg ved godt at antabus er en "her og nu" løsning og ikke langsigtet. Men hvordan får man hende til at lave de ændringer der skal til? Her handler det om at hun får angst når hun bliver alene. Og så kommer drikketrangen. Det er typisk når hendes mand tager afsted på arbejde (i Norge 4 måneder ad gangen) så får hun et dyk efter ca en uge. Denne gang har hun været på ferie med veninder, og da hun kommer hjem, får hun et dyk.

Vi foreslår, at manden finder et andet arbejde! For hun kan ikke længere klare at være alene på den måde. Men han er meget forstokket, og vil ikke lave den ændring for hendes skyld. What a man??!!  Eller også skal de gå hver til sit så hun altid er alene og ikke bliver udsat for skiftet. Det er de begge bange for, af uransagelige årsager, selvom det er oppe og vende hver gang han er hjemme.

jeg har desværre ikke den magiske løsning. Og det er en kamp, men det er op til svigermor at tage den desværre. Nogle kan aldrig vinde den og nogle kan. Jeg ville ikke lade hende have mine børn til overnatning før de var så gamle at de selv have mobiler eller mulighed for at kunne tage hjem, hvis man bor tæt på.  Alkohol og børn hænger bare ikke sammen i min verden, og jeg stoler ikke på en alkoholiker der ikke har vist at de vitterlig har styr på deres afhængighed :/ Men som sagt jeg ved også hvor skræmmene det kan være som barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.