Øresusen/Tinnitus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.389 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. juli 2009

TbCp

Er der nogen af jer der kender noget til det?

Jeg har i en lille uge nu, haft en hyletone i venstre øre. Sidder vi og snakker eller fjernsynes kører eller lignende ligger jeg ikke så meget mærke til den, men er der forholdsvis stille er den simpelthen så træls. Især når jeg skal sove.
Er helt bange for om det er tinnitus.
Har bestilt tid til lægen på onsdag, tænker jeg da lige kan få tjekket om der er en eller anden synlig årsag til det.

Det er godt nok belastende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

linemus

Jeg har tinnitus og har haft det siden 1997. Jeg fik det efter en rejse til Thailand, hvor vi kørte galt, og hvor vi var ude at dykke. Om det er det ene eller andet, der har gjort det, ved jeg ikke. Var efterfølgende ved ørelægen 2-3 gange, men fik aldrig påvist noget, så det var ikke den store hjælp.

Det generer mest, hvis jeg er meget træt. Så kommer det mere til udtryk. Ellers tænker jeg ikke ret meget over det, og lægger heller ikke mærke til det, når der er andet støj som fjernsyn, snak osv. Jeg har vænnet mig meget til det. Jeg er dog blevet meget lydfølsom og kan simpelthen ikke klare høj musik, skrig og skrål m.m. Ikke altid det bedste med en stor børneflok.

Har du været udsat for høj støj på det sidste? Det kan jo være noget, der forsvinder igen, som efter en høj koncert o.lign. Ellers er der en forening, hvor du kan læse mere ( hoereforeningen.dk/). Der er stor forskel på graden af tinnitus og hvordan det påvirker en. Det kan være ret svært især i starten.

Håber det forsvinder for dig igen

Knus Line

Anmeld

13. juli 2009

TbCp

linemus skriver:

Jeg har tinnitus og har haft det siden 1997. Jeg fik det efter en rejse til Thailand, hvor vi kørte galt, og hvor vi var ude at dykke. Om det er det ene eller andet, der har gjort det, ved jeg ikke. Var efterfølgende ved ørelægen 2-3 gange, men fik aldrig påvist noget, så det var ikke den store hjælp.

Det generer mest, hvis jeg er meget træt. Så kommer det mere til udtryk. Ellers tænker jeg ikke ret meget over det, og lægger heller ikke mærke til det, når der er andet støj som fjernsyn, snak osv. Jeg har vænnet mig meget til det. Jeg er dog blevet meget lydfølsom og kan simpelthen ikke klare høj musik, skrig og skrål m.m. Ikke altid det bedste med en stor børneflok.

Har du været udsat for høj støj på det sidste? Det kan jo være noget, der forsvinder igen, som efter en høj koncert o.lign. Ellers er der en forening, hvor du kan læse mere ( hoereforeningen.dk/). Der er stor forskel på graden af tinnitus og hvordan det påvirker en. Det kan være ret svært især i starten.

Håber det forsvinder for dig igen

Knus Line

Der har ikke rigtig været noget som jeg mener har kunne gøre det. Altså ikke høj musik eller lignende.
Det eneste er Liva som ind imellem afprøver stemmen og skriger så højt at man kan mærke sine tromhinder bevæge sig.

Vil kigge lidt på siden og håber at lægen måske kan fortælle mig at det bare er noget forbigående.

Anmeld

13. juli 2009

Tina2

Jeg har det i mildere grad og har haft det i mange år.... Kommer fra mine teenageår, hvor jeg elskede at gå til koncerter og helst stå så tæt på højtalerne som muligt

Det generede mig mere da jeg var yngre.... Men kan stadig virke irriterende hvis her er helt stille så jeg har som regel tv eller radio til at køre:-)

Min gl veninde havde det og ret slemt, så hun blev opereret og det blev bedre, men helt fri for det bli'r hun aldrig......

Anmeld

13. juli 2009

TbCp

Tina2 skriver:

Jeg har det i mildere grad og har haft det i mange år.... Kommer fra mine teenageår, hvor jeg elskede at gå til koncerter og helst stå så tæt på højtalerne som muligt

Det generede mig mere da jeg var yngre.... Men kan stadig virke irriterende hvis her er helt stille så jeg har som regel tv eller radio til at køre:-)

Min gl veninde havde det og ret slemt, så hun blev opereret og det blev bedre, men helt fri for det bli'r hun aldrig......

Det er nemlig bare rigtig træls hvis der er helt stille. Har haft så svært ved at falde i søvn de sidste aftner.
Nej hvor jeg håber det stopper igen

Anmeld

13. juli 2009

Bastian

Jeg har det også. Jeg ved egentlig ikke i hvor lang tid, det er først her for nylig at jeg har opdaget at lyden er konstant. Men da lyden ikke generer mig i det daglige, har jeg accepteret det. Jeg tror det stammer fra en del år tilbage, hvor jeg var så dum at gå til koncerter uden ørepropper.

Jeg håber, at dit er forbigående...

Anmeld

13. juli 2009

Honningblomst

Ej, det er synd for dig....må være så træls...måske det går væk igen.
Min veninde har fået det for nogle måneder siden pga høj musik og må sige at jeg efter det har tænkt mig meget om.
Må indrømme at det overrasker og ryster mig at der er så mange der har det...jeg tror jeg ville blive vanvittig.
knus til dig..

Anmeld

13. juli 2009

linemus

TbCp skriver:

Det er nemlig bare rigtig træls hvis der er helt stille. Har haft så svært ved at falde i søvn de sidste aftner.
Nej hvor jeg håber det stopper igen

Prøv evt. at høre noget stille musik, når du skal sove. Måske kan det hjælpe dig.

Ja, det er drønirriterende, men man kan vænne sig til det. Jeg vil dog give meget for at "høre" stilheden igen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.