Anonym skriver:
Min datter og jeg flytter pr. 1/9 i ny lejlighed, væk fra kæresten
Selvom han gerne vil betale de godt 1000 kr, kan man så søge andet? Og hvad gør jeg? Jeg er på ingen måde inde i systemet, og har ingen kendskab til kommunen og lignende.
Så er helt på bar bund 
Du kan søge børnetilskud - 1296 kr. / barn + 1321 kr. på www.borger.dk/familieydelser
Du får det KUN hvis du har søgt - og frist for oktober kvartal = 30.09.2013 hvis du søger digitalt m. NemID. Så kommer pengene den 20.10.2013.
Børnebidraget (normalbidraget) er i 2013 = 1247 kr. Det ændres hvert år 1/1. Jeg vil anbefale at I får lavet et bidragsdokument på det - så kan ingen af jer løbe fra det. Dette gøres ved at udfylde blanket på www.statsforvaltning.dk.
Hvis I begge underskriver så går der ikke så lang tid før I har bidragsdokumentet, og så kan far bare sætte en fast overførsel til dig hver måned (husk at ændre ved årsskiftet). Hvis han IKKE betaler kan du søge om at få det udlagt igennem Udbetaling Danmark.
Du kan også søge friplads (spørg kommunen) og boligstøtte - ring til Udbetaling Danmark. Udbetaling Danmark kan også vejlede dig til søgning af børnetilskud.
Hilsen Xolia (kunderådgiver i Udbetaling Danmark Familieydelser - dog først tilbage efter endt barsel :-) )
Anmeld