Hvordan mht tilskud osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. juli 2013

Anonym trådstarter

Min datter og jeg flytter pr. 1/9 i ny lejlighed, væk fra kæresten

Selvom han gerne vil betale de godt 1000 kr, kan man så søge andet? Og hvad gør jeg? Jeg er på ingen måde inde i systemet, og har ingen kendskab til kommunen og lignende.

Så er helt på bar bund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

Wimmie

Selvom han gerne vil betale de godt 1000 kr, kan man så søge andet? Og hvad gør jeg? Jeg er på ingen måde inde i systemet, og har ingen kendskab til kommunen og lignende.

Så er helt på bar bund

Du skal søge de ekstra tillæg ved kommunen som man kan få som enlig forsørger  http://www.babyxplore.dk/livet-som-mor/boernepenge.aspx

Er du på SU kan du søge forhøjet SU og forhøjet SU-lån.

Nu ved jeg ikke om dit barn går i institution men du kan søge friplads - helt eller delvis alt efter din indtægt.

Du kan også søge boligstøtte - det er dog også beregnet efter indkomst. 

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Du skal søge de ekstra tillæg ved kommunen som man kan få som enlig forsørger  http://www.babyxplore.dk/livet-som-mor/boernepenge.aspx

Er du på SU kan du søge forhøjet SU og forhøjet SU-lån.

Nu ved jeg ikke om dit barn går i institution men du kan søge friplads - helt eller delvis alt efter din indtægt.

Du kan også søge boligstøtte - det er dog også beregnet efter indkomst. 

Mange tak

Jo DP. Okay

Anmeld

31. juli 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Mange tak

Jo DP. Okay

Hvis det er privat DP er det ikke helt sikkert at der kan gives friplads men det er meget forskelligt fra sted til sted

Anmeld

31. juli 2013

Patriark

Anonym skriver:

Mange tak

Jo DP. Okay

Hvis din kæreste skal betale bidrag, og hans økonomi er dårlig, kanaan også søge om støtte til dette. 

Anmeld

31. juli 2013

Xolia

Anonym skriver:

Så er helt på bar bund

Du kan søge børnetilskud - 1296 kr. / barn + 1321 kr. på www.borger.dk/familieydelser

Du får det KUN hvis du har søgt - og frist for oktober kvartal = 30.09.2013 hvis du søger digitalt m. NemID. Så kommer pengene den 20.10.2013.

Børnebidraget (normalbidraget) er i 2013 = 1247 kr. Det ændres hvert år 1/1. Jeg vil anbefale at I får lavet et bidragsdokument på det - så kan ingen af jer løbe fra det. Dette gøres ved at udfylde blanket på www.statsforvaltning.dk.
Hvis I begge underskriver så går der ikke så lang tid før I har bidragsdokumentet, og så kan far bare sætte en fast overførsel til dig hver måned (husk at ændre ved årsskiftet). Hvis han IKKE betaler kan du søge om at få det udlagt igennem Udbetaling Danmark.

Du kan også søge friplads (spørg kommunen) og boligstøtte - ring til Udbetaling Danmark. Udbetaling Danmark kan også vejlede dig til søgning af børnetilskud.

Hilsen Xolia (kunderådgiver i Udbetaling Danmark Familieydelser - dog først tilbage efter endt barsel :-) )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.