Hvordan ser jeres hverdag ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
10 svar
8 synes godt om
30. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg har to skønne børn!
En på 1 måned og en på 2 år. Den ældste er fuld af energi! :-) en rigtig dreng..

Men hvordan ser jeres dag ud når de bliver hentet i dp/vs?
Jeg føler at hver eneste dag SKAL der ske noget for ham. Føler mig elendig hvis jeg ikke laver noget for hans skyld.. Altså enten legeplads, park, strand eller andet..
Men hold op hvor kan det hele også bare blive stresset, nå man også skal nå at lave mad og det.
Så tænkte hvad jeres børn laver i hverdagen? Og hvad laver de mens i laver aftensmad? Hvor gamle er de?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg har to skønne børn!
En på 1 måned og en på 2 år. Den ældste er fuld af energi! :-) en rigtig dreng..

Jeg føler at hver eneste dag SKAL der ske noget for ham. Føler mig elendig hvis jeg ikke laver noget for hans skyld.. Altså enten legeplads, park, strand eller andet..
Men hold op hvor kan det hele også bare blive stresset, nå man også skal nå at lave mad og det.
Så tænkte hvad jeres børn laver i hverdagen? Og hvad laver de mens i laver aftensmad? Hvor gamle er de?

Efter vi har hentet Oscar i dagpleje , går vi tit op til hans oldefar eller på legepladsen , og i brugsen og handler ind .. Så hjælper han typisk med ting derhjemme , såsom at vaske tøj , tømme opvaskemaskine og rydde op . Han elsker og hjælpe ! Han blir 3 til Nov..

Andre dage går vi også bare direkte hjem .. Hvis jeg kan mærke på ham han egentlig bare godt vil hjem , eller hvis han ikke har sovet til middag i dp og er træt så skal vi bare hjem og slappe af .. Måske se noget fjernsyn .. 
Han hjælper oftest med at lave aftensmad hvis både mig og daniel er hjemme .. Noel på snart 1 år , har konstant ville hænge på os det sidste stykke tid , så at lave mad med 2 små børn i køkkenet , har ikke lige været sagen .. 

Men , jeg er stadig af den overbevisning af , at de ikke behøver og bli stimuleret så meget efter en dag i vuggestue/dagpleje/børnehave .. 
Det kan sommetider være lange dage for dem ..
Vi tager i stedet rundt omkring i weekenden .. Der ved jeg Oscar kan magte det .. Det kan han ikke en dag efter dagpleje ..

Anmeld

30. juli 2013

Valle81

Hej,

Jeg har tre børn, en dreng på 2, en dreng på 3 og en pige på 9 år.

Vores hverdage går med hygge hjemme, vi laver intet i hverdagene som legeplads osv. De har længe dage i dagplejen, børnehave og skole Da jeg er alene om at bringe og hente, Da min mand arbejder meget.. vi kører hjemmefra kl. 6 og er hjemme 16.15. Så leger vi, ser lidt tv, laver mad. Kl. 18.15 kommer far hjem, og så hygger vi videre , kommer i bad, får nattøj på og kl. 20.00 er det godnat:-)

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Hej,

Jeg har tre børn, en dreng på 2, en dreng på 3 og en pige på 9 år.

Vores hverdage går med hygge hjemme, vi laver intet i hverdagene som legeplads osv. De har længe dage i dagplejen, børnehave og skole Da jeg er alene om at bringe og hente, Da min mand arbejder meget.. vi kører hjemmefra kl. 6 og er hjemme 16.15. Så leger vi, ser lidt tv, laver mad. Kl. 18.15 kommer far hjem, og så hygger vi videre , kommer i bad, får nattøj på og kl. 20.00 er det godnat:-)

HK's okay, min kommer i dp kl 9 og bliver hentet 2 halv 3

Anmeld

31. juli 2013

L&V

Vi laver ikke noget efter dp. Det er et ret bevidst valg, vi er her hjemme og leger inde eller ude og geare ned efter en dag med mange indtryk..

Anmeld

31. juli 2013

CaWi

Vores på 15 mdr bliver hentet i DP kl 15.30.
Det gør han også selvom vi har fri tidligere fra job.
Så har han nået at få sin middagslur og fået lidt eftermiddags snack.

Når vi kommer hjem er vi nogle gange nede i haven en halv times tid, eller også leger vi lidt indenfor.

At lave aftensmad har længe været et problem. Efter en lang dag i DP vil han gerne have min fulde opmærksomhed. Så jeg er begyndt at få han med i madlavningen. Han får feks et par skåle med rosiner og ærter i. En ske, og så er han ellers i gang med at lave mad.
Andre gange er det fordi han er sulten når vi kommer hjem. Så får han godt med mad der. Han spiser så ikke så meget aftensmad de dage, men sådan er det så bare

Anmeld

31. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg har to skønne børn!

Vi har en på snart 3 og en på vej.
I øjeblikket når jeg henter og vi kommer hjem så leger vi med puslespil eller andet legetøj, indtil jeg skal lave mad. Vores datter gider ikke rigtig være med til at lave mad, især ikke når det er så varmt.
Så hun får lov at se hendes elskede mummi afsnit.
Så kommer far hjem og vi spiser, derefter er det bad/nattøj på, og så læser vi bøger, synger sange og øver os på ord og tal. Og kl 19 er hun gået omkuld.

Anmeld

31. juli 2013

MorDk

Jeg har en dreng på knapt 3 og en datter på knapt 1 år.

Når jeg henter så tager vi som oftest hjem og slapper af og hygger. Nogle gange tager vi forbi legepladsen. Bassen leger godt på sit værelse eller sidder 30 min tid med min Tablet og ser youtube eller spiller Hr.skæg. Det er lidt forskelligt. Men efter en lang dag i BH er han godt træt så skal der ikke ske det vilde.

Børn behøver ikke at blive underholdt hele tiden!

Anmeld

31. juli 2013

modesty

Jeg har to skønne børn!

Min søn på 21 mdr. ville få kuller hvis vi bare gik hjem efter VS. Det sker måske en sjælden gang hvis vejret er rigtig dårligt, men ellers er vi altid på legeplads, i en park, cykler en tur el. lign.

Når vi laver mad, er han enten med i køkkenet og leger lidt ved siden af eller tonser rundt, eller hvis han er træt sidder den ene af os sammen med ham om en bog mens den anden laver mad. Hvis vi er alene hjemme om aftensmaden og han er træt og ikke vil lege, sætter vi ham ved køkenbordet med en tegnefilmen på ipad'en så vi stadig kan snakke sammen, men han får mulighed for at koble af (tegnefilm er den eneste måde han kan finde ro på alene - ellers er han i gang hele tiden).

Anmeld

31. juli 2013

Tulle28

Nu er min store datter 3 år og 4 mdr., og vi går som regel på legeplads på vej hjem fra børnehave, når vejret er godt og hvis hun ikke er alt for flad. Da hun var 2 år gik vi oftest lige hjem fra vuggestue, hun var bare så træt og mættet af en hel dag med fis og ballade i vuggestuen. Tror du ikke det handler mere om dig end om ham...? For jeg tror IKKE børn har behov for at blive aktiveret alle dagens vågne timer, slet ikke efter en dag i vuggestue/børnehave. Jeg tror de har lige så godt af bare at være hjemme og dimse rundt og bare være sig selv eller læse en bog med mor eller far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.