Mos opskrifter 6 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. juli 2013

Miin'Baby'Mus

Halløj 

Vores datter er ikk så glad for mos, egentligt har jeg kun haft held med frugt og øllebrød.

Igår købte jeg så mos på glas (bare for at se om hun kunne lide det), glasset var med ris, grønt og kylling og det lod hun til gerne at ville spise - så er kommet frem til at hun nok ikk er så glad for kartofler 

Da jeg gerne vil lave hendes mad selv, så vil jeg nu spørger efter jeres lækre hjemmelavet opskrifter til mos (aftensmad), så længe det er uden kartofler 

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

L&V

Miin'Baby'Mus skriver:

Halløj 

Vores datter er ikk så glad for mos, egentligt har jeg kun haft held med frugt og øllebrød.

Igår købte jeg så mos på glas (bare for at se om hun kunne lide det), glasset var med ris, grønt og kylling og det lod hun til gerne at ville spise - så er kommet frem til at hun nok ikk er så glad for kartofler 

Da jeg gerne vil lave hendes mad selv, så vil jeg nu spørger efter jeres lækre hjemmelavet opskrifter til mos (aftensmad), så længe det er uden kartofler 

Tak 

Her var gulerod m godt nok kartoffel et hit
persillerod, blomkål og brokoli

el. butternut squash de foretrukne

Anmeld

30. juli 2013

Miin'Baby'Mus

Her var gulerod m godt nok kartoffel et hit
persillerod, blomkål og brokoli

el. butternut squash de foretrukne

Jeg kan knap nok få hende til at spise en tsk gulerod med kartoffel  Ja eller blomkål med kartoffel

Jamen vil du bare lave en omgang persillerod eller butternut squash? Det lyder da mærkeligt 

Anmeld

30. juli 2013

Juliekp

Miin'Baby'Mus skriver:

Halløj 

Tak 

Du kan prøve at lave en mos med 3 gulerødder og 1 enkelt kartoffel, det er min datter ihvertfald helt vild med.

Ellers broccoli mos med kød eller uden er også et hit herhjemme.

Det er kun din fantasi der sætter grænser Prøv bare at bland nogle forskellige grøntsager sammen og tilsæt evt noget kød, fisk eller kylling og nogle enkelte krydderier.

Jeg laver bare noget mos af det vi har derhjemme og min datter spiser det med stor glæde

Anmeld

30. juli 2013

Miin'Baby'Mus

Juliekp skriver:

Du kan prøve at lave en mos med 3 gulerødder og 1 enkelt kartoffel, det er min datter ihvertfald helt vild med.

Ellers broccoli mos med kød eller uden er også et hit herhjemme.

Det er kun din fantasi der sætter grænser Prøv bare at bland nogle forskellige grøntsager sammen og tilsæt evt noget kød, fisk eller kylling og nogle enkelte krydderier.

Jeg laver bare noget mos af det vi har derhjemme og min datter spiser det med stor glæde

Okay, mere grønt og mindre kartoffel 

Vil da prøve, kartoffelmosen ryger i hvert fald ud og så laver jeg nogle andre ting i stedte 

Anmeld

30. juli 2013

L&V

Miin'Baby'Mus skriver:

Jeg kan knap nok få hende til at spise en tsk gulerod med kartoffel  Ja eller blomkål med kartoffel

Jamen vil du bare lave en omgang persillerod eller butternut squash? Det lyder da mærkeligt 

Hva er der underligt ved det?

Hvor mange gange har du prøvet?

Det er ret normalt at børn der får frugt mos ik er til grød og grønsagsmos da de har vendet sig til at alt er sødt

Anmeld

30. juli 2013

Lukas&Liam<3

Tror også bare hun skal vænnes til det så kan du langsomt prøve at komme mere kartoffel i. Lukas gad heller ikke kød i starten, men puttede bare mindre i og efter et par dage får han almindelig portion kød

Anmeld

31. juli 2013

Miin'Baby'Mus

Månsson skriver:

Hva er der underligt ved det?

Hvor mange gange har du prøvet?

Det er ret normalt at børn der får frugt mos ik er til grød og grønsagsmos da de har vendet sig til at alt er sødt

Hun får ikk kun frugtmos og hun startede ikke ud med frugtmos - når hun får frugtmos er det blandet med hendes almindelig mos og det er slet ikke til alle måltider eller hver dag

Det virkede bare mærkeligt da jeg havde en ide om at der skulle ris eller kartofler til og derfor spørger jeg

Anmeld

31. juli 2013

Miin'Baby'Mus

Maria&Lukas skriver:

Tror også bare hun skal vænnes til det så kan du langsomt prøve at komme mere kartoffel i. Lukas gad heller ikke kød i starten, men puttede bare mindre i og efter et par dage får han almindelig portion kød

Ja det kan godt være 

Anmeld

31. juli 2013

L&V

Miin'Baby'Mus skriver:

Hun får ikk kun frugtmos og hun startede ikke ud med frugtmos - når hun får frugtmos er det blandet med hendes almindelig mos og det er slet ikke til alle måltider eller hver dag

Det virkede bare mærkeligt da jeg havde en ide om at der skulle ris eller kartofler til og derfor spørger jeg

Nej det forestillede jeg mig heller ik men de får hurtigt smag for det søde os derfor posegrød tit køre bedre. Det er os ret sødt..

Nej bestemt ikke mange børns maver dur ikke til al den stivelse der er i kartofler og ris

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.