Julebørn - hvad lavede I op til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. juli 2013

Lillepigen2

Hej med alle jer julemødre

Ja som overskriften næsten siger, så har jeg termin d. 25/12-13 og går lige nu og tænker hmm.. Gad vide hvordan jeg skal holde jul, hvis ikke der allerede er kommet en

Hvad gjorde du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

serinasmor

Lillepigen2 skriver:

Ja som overskriften næsten siger, så har jeg termin d. 25/12-13 og går lige nu og tænker hmm.. Gad vide hvordan jeg skal holde jul, hvis ikke der allerede er kommet en

Hvad gjorde du?

Jeg havde termin 26 dec - hun kom først ud til os 5. Jan

Vi var hjemme ved os selv juleaften sammen med svigerforældrene. De resterende juledage hyggede vi, bagte kage og lavede lidt konfekt. Nytårsaften havde vi en aftale med en gruppe venner om måske at komme. Det blev til at vi spiste der og tog hjem lige efter midnat med adskillelige "er det nu"-spørgsmål ... Det var det ikke men jeg var træt. Ud over det læste jeg bøger, så film og gjorde soveplads klar. Pakkede taske om mange gange. Skrev julekort og tog tid på plukveer

Anmeld

30. juli 2013

Ciss

Jeg havde termin 23/12 med min den første, men hun kom 10 dage før, så vi slap det værste.

Ellers var planen, at vi skulle holde juleaften hos mine svigerforældrer, så vi slap at lave så mange forberedelser oven i alt det andet. Julegaverne havde jeg klar i begyndelsen af december - for en sikkerheds skyld, og det viste sig jo at være meget godt.

Så alt vi gjorde hjemme var at vaske hjemmet - og det gjorde vi jo uanset, siden der skulle komme en baby i huset - og så pyntede vi efter hvad vi havde lyst til og orkede.

Vores nabo på den tid havde termin 25/12 og de havde en dreng på tre år fra før, og for ham var julen og forberedelserne vigtige. Hendes plan var at de skulle have juleaften hos hendes forældrer - og hvis hun af en eller anden grund lå på sygehuset den aften, skulle manden og drengen stadig holde den plan. Ellers blev det jo en del til, at hendes mand og drengen stod for de fleste forberedelserne og hun deltog så meget som muligt.

Det eneste minus med at få en julebaby var, at hele slægten åbenbart syntes, det var passende at komme rendende og planlagde at dukke op, siden det jo var ferietid og en gylden mulighed til at hilse på den nye baby. Så jeg var ret glad for, at hun kom nogle dage før, så vi fik de første dage i fred.

Det er vanvittig hyggeligt med en julebaby! Hun elskede at ligge under juletræet og se på de glitrende lys og fine farver.

Anmeld

30. juli 2013

Misser1989

Med nr 2 havde jeg termin 24/12 2012, men regnede nu med at føde før tid, da jeg fødte i uge 36+1 med den første. så købte julegaver allerede i november, pyntede op omkring 20 november, og så skulle vi holde jul hos mine forældre, som bor 2 min fra sygehuset  Men fødte den 18 december, så det blev ikke noget problem :-) 

Anmeld

30. juli 2013

Karla

Lillepigen2 skriver:

Hvad gjorde du?

Nu kan jeg ikke svare for mig selv, men min svigerinde havde termin d. 25. december sidste år. Vi skulle holde jul med hele svigerfamilien. Det blev så hjemme ved dem vi holdt jul, så hun var tæt på sygehus, hvis hun skulle føde. Vi var ved dem fra d. 22. december og til d. 26. december.
Hun endte dog med først at føde d. 5. januar

Anmeld

30. juli 2013

Lone Jakobsen

jeg havde termin den 15 december med min mellemste søn, men fødte først den 22.

jeg havde arrangeret det sådan at min mor og stedfar kom. de havde det overordnet ansvar for maden. så jeg kunne slappe lidt af og bare være der

Anmeld

30. juli 2013

TweenStar.dk

Lillepigen2 skriver:

Hvad gjorde du?

Jeg havde termin 1/1, men fødte 24/12. 

Jeg havde valgt at jeg ville holde juleaften (som vi plejer). Jeg dækkede bord og gjorde klar et par dage i forvejen (hvilket nok var ret heldigt ). 

Jeg fik lavet maden i mellem veerne, og så fik vi lidt at spise, hvor efter min kæreste og jeg kørte på fødegangen i mens de andre åbnede pakker. Til midnat kom vi hjem med den største gave - lillebror. Dog skulle der lige ryddes op osv., men det gik nu meget fint. 

Jeg håber at i får en god jul trods der måske også lige skal passes en fødsel ind. 

Anmeld

30. juli 2013

Wimmie

Lillepigen2 skriver:

Hvad gjorde du?

Havde termin den 18/12 - hun kom den 16.

Samme dag var jeg ude at shoppe julegaver og i dagene op til bagte jeg en hulens masse småkager. Om tirsdagen var jeg ude på mit arbejde med julekager til kollegaerne og fredag aften fødte jeg

Jeg var ellers HELT sikker på at jeg skulle gå over tid og enten føde juleaften eller efter...i stedet sad jeg med en lillebitte baby juleaften; det var så hyggeligt 

Anmeld

30. juli 2013

Annette A

Hej og tillykke med at du venter et julebarn.

Sidste år havde jeg termin d. 24 december så turde slet ikke planlægge noget andre steder end hjemme hos os selv. Da vi havde vores to drenge på 10 år og 1 år blev planen at invitere farmor, farfar og mormor, så det kunne blive en hyggelig juleaften, men så der også var et hold til at tage sig af dem og sørge for de stadig kunne nyde juleaften hvis mig og kæresten pludselig skulle afsted.

Imidlertid valgte lillesøster at komme til verden d. 12 i stedet, så det blev en dejlig juleaften med bedsteforældrene og 3 børn.

Så planlæg så praktisk som muligt med de omstændigheder I har til rådighed og tag det som det kommer. Alt andet er svært.

Det er altså bare skønt at få et julebarn, det er så hyggeligt.

Anmeld

30. juli 2013

Pige2009

Lillepigen2 skriver:

Hvad gjorde du?

Hvad mener du? Tænker du på om man skal køre langt eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.