Jeg havde termin 23/12 med min den første, men hun kom 10 dage før, så vi slap det værste.
Ellers var planen, at vi skulle holde juleaften hos mine svigerforældrer, så vi slap at lave så mange forberedelser oven i alt det andet. Julegaverne havde jeg klar i begyndelsen af december - for en sikkerheds skyld, og det viste sig jo at være meget godt.
Så alt vi gjorde hjemme var at vaske hjemmet - og det gjorde vi jo uanset, siden der skulle komme en baby i huset - og så pyntede vi efter hvad vi havde lyst til og orkede.
Vores nabo på den tid havde termin 25/12 og de havde en dreng på tre år fra før, og for ham var julen og forberedelserne vigtige. Hendes plan var at de skulle have juleaften hos hendes forældrer - og hvis hun af en eller anden grund lå på sygehuset den aften, skulle manden og drengen stadig holde den plan. Ellers blev det jo en del til, at hendes mand og drengen stod for de fleste forberedelserne og hun deltog så meget som muligt.
Det eneste minus med at få en julebaby var, at hele slægten åbenbart syntes, det var passende at komme rendende og planlagde at dukke op, siden det jo var ferietid og en gylden mulighed til at hilse på den nye baby. Så jeg var ret glad for, at hun kom nogle dage før, så vi fik de første dage i fred.
Det er vanvittig hyggeligt med en julebaby! Hun elskede at ligge under juletræet og se på de glitrende lys og fine farver. 
Anmeld