Er jeg berettiget til dagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
10 svar
2 synes godt om
29. juli 2013

CaWi

Hej piger.

Er der nogen af jer, der kan fortælle mig, om jeg vil være berittiget til dagpenge fra den 1/1-14?

Min situation er sådan her:
Holdte et års barsel med slut d.14/3-13
18/3-13 til 31/7-13 har jeg har arbejdet fuld tid.
Fra august til og med december går jeg på VUC, og håber så på at blive optaget på uddannelse til januar.

Hvis jeg betaler til a-kassen, mens jeg går på VUC, er jeg så berettiget til dagpenge, hvis jeg ikke bliver optaget på uddannelsen,
selvom jeg kun har arbejdet lidt over fire måneder?
Eller kan jeg spare de penge jeg giver til a-kassen hver måned?

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Team Putte

CAWI skriver:

Hej piger.

Er der nogen af jer, der kan fortælle mig, om jeg vil være berittiget til dagpenge fra den 1/1-14?

Fra august til og med december går jeg på VUC, og håber så på at blive optaget på uddannelse til januar.

Hvis jeg betaler til a-kassen, mens jeg går på VUC, er jeg så berettiget til dagpenge, hvis jeg ikke bliver optaget på uddannelsen,

Håber nogen kan hjælpe

som udgangspunkt har du ikke optjent nok timer på 4 mdr, men jeg mener de kigger 3 år tilbage når de tæller timer, hvis du selvfølgelig har været medlem så længe så arbejdede du før barsel er der gode muligheder for du har timer nok

Anmeld

29. juli 2013

ønskebørn74

CAWI skriver:

Hej piger.

Håber nogen kan hjælpe

Nej.. Du skal have haft ca 1980 arbejdstimer på et år..

Anmeld

29. juli 2013

CaWi

Hmm... To meget forskellige svar..
Må hellere se om jeg kan få fat på a-kassen i morgen så

Anmeld

29. juli 2013

Team Putte

CAWI skriver:

De ser ikke kun 1 år tilbage! Jeg er lige kommet på dagpenge i maj efter at have holdt knapt et års barsel hvor jeg jo intet har optjent.. Var det KUN det år der talte så havde jeg jo ikke været berettiget men ja ring til din a-kasse og hør dem ad

Anmeld

29. juli 2013

pcoramt

CAWI skriver:

Du kan ikke få dagpenge fra a-kassen medmindre du har haft 1980 arbejdtimer..

Anmeld

30. juli 2013

CaWi

Team Putte skriver:

De ser ikke kun 1 år tilbage! Jeg er lige kommet på dagpenge i maj efter at have holdt knapt et års barsel hvor jeg jo intet har optjent.. Var det KUN det år der talte så havde jeg jo ikke været berettiget men ja ring til din a-kasse og hør dem ad

Du fik sørme ret
1924 timer skal jeg have arbejdet inden for de sidste tre år inden ledighed

Anmeld

30. juli 2013

Team Putte

CAWI skriver:

Du fik sørme ret
1924 timer skal jeg have arbejdet inden for de sidste tre år inden ledighed

Jeg mente det nok, men man bliver alligevel lidt i tvivl selvom det kun er et par mdr siden jeg selv fik banket alle reglerne ind der er så forbandet meget at holde styr på! Er du så berettiget til januar?

Anmeld

30. juli 2013

CaWi

Team Putte skriver:

Jeg mente det nok, men man bliver alligevel lidt i tvivl selvom det kun er et par mdr siden jeg selv fik banket alle reglerne ind der er så forbandet meget at holde styr på! Er du så berettiget til januar?

Ja virkelig meget at holde styr på. Og man kan jo ikke huske alt
Ja jeg er berettiget til januar. Dejligt at vide, at jeg ikke er helt på herrens mark, hvis jeg er så uheldig ikke at komme ind på uddannelsen

Anmeld

30. juli 2013

moraarhus

Noget andet er også at hvis du tager en uddannelse, kan du få dagpenge efterfølgende, men kun hvis den varer i mere end 1,5 år. Det er måske rart at have i baghovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.