klokken er 04.00...
og jeg er stået op...
mit hjerte slår hårdt i brystkassen, mine ben er urolige og jeg sveder
Natten til Torsdag, begyndte min Hund at pive.... jeg tænkte ´åhhhhhhh Samson - lad nu de katte boller i fred.... pis katte. det er 4 gang i nat´..trykkede på mobilen 03.xx , nå så skal manden åbenbart møde sent i dag, for han ligger ved siden af.
Samson blev ved, så jeg råbte søvndrukken "SAMSON!!...TI SÅ STILLE!"..
.han lagde sig og jeg faldt hen igen...
kl 06.00 bliver jeg vækket af min mand, som lettere forvirret råber fra køkkenet "Skat!! Skat!! har du lånt vores havestole ud??? ..åh nej, hvor er vores grill!?"
Jeg sprang ud af sengen - han tog ikke pis på mig det var væk... langsomt begyndte jeg at fortså Samsons piveri.... det var et "vi har gæster piv" han var kommet med!!
De havde taget webergrillen og 4 stole... men mit råb må ha skræmt dem, for der stod 2 stole og bordet tilbage.
Man kan se hvor de er trådt over hækken (nysat hæk knap 2 år gammel)
Forsikringen dækker (gudskelov..for det er ca 6500-7000) men jeg må indrømme at jeg er knækket.....
De har taget ting som kan erstattes, men det er ting JEG har knoklet mange timer for at sparre sammen til - vi har ikke engang selv nået at få ordentlig glæde af det.
Men det værste er, at der har være fremmede inde på vores grund, mens vi sov... de har stået 6 meter fra der hvor manden og jeg sov. Jeg føler at ligeså godt kunne ha stået i huset - er helt utryg nu.
Jeg ved nu de har forsøgt/holdt øje med os i en mrd. for Samson har opført sig mærkeligt...og søgt hen til lige præcis, det sted de har været inde. En nat for en mrd siden, jeg ikke kunne sove og sad i stuen og strikkede - pev Samson...og for ikke at vække min mand, så lukkede jeg ham ud - han spurtede mens han gøede over til hækken og gøede vildt- jeg gik ud for at se efter at han ikke hoppede igennem hækken, og der syntes jeg hørte nogen skridt forsvinde lidt længere oppe af vejen...samson snusede vildt i græsset. En anden gang gik Samson -bare gik, selv om min mand kaldt, så kiggede Samson bare på min mand, og fortsatte ud på hovedevejen, bag vores hus...
Denne gang var de bare heldige at manden og min svigerfar skulle møde sent. For det er der de plejer at møde.
Men nu sidder jeg så tilbage med enorm skyldfølese over ikke at have lyttet til min hund
-sur over jeg ikke fik dem stoppet
- ked af at have mistet ting som havde stor betydning for mig, til nogen der bare har set det som havestole og grill
- en fremmede følese af mit hjem
- en følese af magtesløshed
- frygt for at de kommer igen og næste gang går ind
-bange for det er nogen jeg kender
- bange for at det er nogen jeg ikke kender
- bangefor at sove- bange for at være alene om aftenen.
skal snart på ferie...og jeg ved ikke hvordan jeg overhovede skal kunne nyde ferien uden at mine tanker vil være der hjemme og angst for at huset er tømt, når vi kommer hjem.
Det gør ondt at høre folk sige "nå ja men forsikringen dækker" "og så skældte du bare din hund ud?" "det er jo også nærlæggende med sådan et lækker nyt hus" osv.....
Mit humør er nede...jeg er hele tiden sur, også på job....træt og jeg ved fandme ikke hvad jeg skal gøre for at føle mit tryg igen?