Delvis friplads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
9 svar
1 synes godt om
28. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i tvivl om reglerne. Min mand tjener ca. 250.000 kr brutto og jeg selv er på su. Vi har to børn der skal i privat dagpleje hvordan er reglerne for prisen? Og er der måske en venlig sjæl der vil give et bud på prisen pr. Måned ca i Århus kommune.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

baby012

Anonym skriver:

Jeg er lidt i tvivl om reglerne. Min mand tjener ca. 250.000 kr brutto og jeg selv er på su. Vi har to børn der skal i privat dagpleje hvordan er reglerne for prisen? Og er der måske en venlig sjæl der vil give et bud på prisen pr. Måned ca i Århus kommune.

Bor i Syddjurs kommune, vi tjener 92.000 brutto, og betaler selv 500 om måneden for at få barnet i inst.  

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Bor i Syddjurs kommune, vi tjener 92.000 brutto, og betaler selv 500 om måneden for at få barnet i inst.  

92.000 kr til sammen? :O

Anmeld

28. juli 2013

Hyacinth

Anonym skriver:

http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Dagtilb udsomraadet/~/media/UVM/Filer/Udd/Dagtilbud/PDF%20 12/121023%20Fripladsskala%202013.ashx

Jeg er blevet fortalt at AM-bidrag på 8 % og (er ikke sikker) ATP skal fratrækkes som indtægt. Så det skal I trække fra de 250.000 så vidt jeg er blevet fortalt og ift din indtægt er det kun SU og arb. der betragtes som indtægt og ikke SU-lån.

Anmeld

28. juli 2013

Hyacinth

Har lige tjekket på vores egen ansøgningsseddel(jeg starter på SU i august) og det er korrekt - der står:

"Den personlige indkomst opgøres som: bruttoindkomsten minus AM-/SP-/ATP-bidrag. Desuden kan bidrag til visse personlige pensionsordninger fratrækkes. Kommunen kan være dig behjælpelig med yderligere afklaring.

Anmeld

28. juli 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

Jeg har 180.000 brutto om året, min kæreste har 90.000 brutto. Vi betaler 1000kr til dagpleje plads for vores datter i Esbjerg kommune 

Anmeld

28. juli 2013

Valle81

Og du er sikker på du kan få friplads til privat?

I Viborg er der ingen mulighederne noget friplads i privat dagpleje.

Men vi har vores i privat, vi giver 6848 og får 5136 tilbage sidst på måneden fra kommunen, altså for en plads. Dvs. En egenbetaling på lige over 1700 kr. På søskendepladsen er der yderligere 50% på egenbetalingen.

:-)

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

jeg aner det faktisk ikke.. ved kun hvad hvad vi har i indtægt, og læste så at man måske kunne få delvis friplads..

Anmeld

28. juli 2013

Valle81

Anonym skriver:

jeg aner det faktisk ikke.. ved kun hvad hvad vi har i indtægt, og læste så at man måske kunne få delvis friplads..

http://lystrupdagpleje.dk/prisogvilkaar.html

Prøv at læse her, som jeg kan se, så yder Århus ikke fripladstilskud til privat dagpleje.

Anmeld

28. juli 2013

baby012

92.000 kr til sammen? :O

Hov , regnede lige på det, 86.400 Hver 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.