mellemørebetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

397 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. juli 2013

Anonym trådstarter

Er i tvivl om min datter har møb. Af hvad vi ved har hun ikke haft det før. Hun er knap to år gammel.

Hun har haft feber i næsten tre dage hvor hun tilsyneladende ikke fejlede andet. Den har ligget på omkring 39. Hun har ikke ville spise, hun har været generelt ked og skrøbelig med sit humør om dagen og er vågnet ked op om natten mange gange.

Først tænkte jeg det nok bare var pga feberen. Men i går og i nat har hun ikke haft feber mere, men har stadig været mega småtspisende og skrøbelig. Og i nat har hun lavet samme nummer med at vågne. Hun er vågnet dybt ulykkelig 5 gange og det eneste der har kunne trøste er en sutteflaske med væske, ellers har hun bare grædt og grædt.

Til sidst da hun vågnede og græd omkring kl 4 fik hun en dosis panodil. Og hun har sovet siden, kun klynket i søvne.

Hun har blevet med med at ligge sig med hovedet i fodenden, hvor dynen har ligget og skabt en stor forhøjning som hovedpude.

Hvad tror i? Og hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

Meyer

Profilbillede for Meyer
Det lyder som om det er ørerne. Jeg ville få en tid hos ørelægen, man skal ikke bruge en henvisning, så man kan bare ring. God bedring

Anmeld

28. juli 2013

B&J

jeg ville kontakte en vagtlæge og få en tid så i kan få det undersøgt

Anmeld

28. juli 2013

Musse21

Min datter på 12 uger har lige været igennem det og hun havde også feber ville kun ligge på højre øre( det med møb i) Og der løb en masse gul snak så det er bare med at ringe til ørelægen

Anmeld

28. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

har du prøvet at spørge hvor hun har ondt henne? Min dreng er også knap 2 år. Vi spørge ham og så plejer han svare: av øre, av hals osv. 

Anmeld

28. juli 2013

Julie F

Min søn har det faktisk lige nu. Lod mærke til det fordi han tog sig til ørene, var ked af at blive lagt og lugtede meget betændt ved øret, men det er hurtigt at finde ud af. Af sted til lægen. Han kigger hende i ørene, og bum så finder i ud af det. Det tog Vagtlægen 3 sek. Vi har fået øredråber og så skal vi hæve hans seng.

Anmeld

28. juli 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Er i tvivl om min datter har møb. Af hvad vi ved har hun ikke haft det før. Hun er knap to år gammel.

Hun har haft feber i næsten tre dage hvor hun tilsyneladende ikke fejlede andet. Den har ligget på omkring 39. Hun har ikke ville spise, hun har været generelt ked og skrøbelig med sit humør om dagen og er vågnet ked op om natten mange gange.

Først tænkte jeg det nok bare var pga feberen. Men i går og i nat har hun ikke haft feber mere, men har stadig været mega småtspisende og skrøbelig. Og i nat har hun lavet samme nummer med at vågne. Hun er vågnet dybt ulykkelig 5 gange og det eneste der har kunne trøste er en sutteflaske med væske, ellers har hun bare grædt og grædt.

Til sidst da hun vågnede og græd omkring kl 4 fik hun en dosis panodil. Og hun har sovet siden, kun klynket i søvne.

Hun har blevet med med at ligge sig med hovedet i fodenden, hvor dynen har ligget og skabt en stor forhøjning som hovedpude.

Hvad tror i? Og hvad skal jeg gøre?

Hvis hun har det bedre når hun ligger højt med hovedet, kunne det godt være ørerne. Har hun været forkølet?

Min erfaring er at det ikke "nytter" noget at ringe til vagtlægen. En meget sød vagtlæge forklarede mig en gang at politiken er kun at udskrive antibiotika hvis smerterne ikke kan dækkes med panodil.

Hør din egen læge hvad han/hun siger. Måske vurderer han/hun at I skal en tur forbi ørelægen. Måske er det et engangstilfælde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.