brug for råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2013

DianaRJS

B&J skriver:

tror det er en trodsalder de skal igennem, daniel er 3½år og du kan tro lige nu er alt en prøve her hjemme men det er jo klart han kan det hele og vil prøve det hele men det går bare ikke, men det er så også mega svært for dig når du ikke lige kan løbe efter ham og sige nej med det samme... men mon ikke det kommer af sig selv med tiden når vi bare kæmper...

er det nok også.. men ORK jeg synes den kommer sent

men nej har lidt svært ved at stoppe ham lgie nu og her eller har jeg ikke som sådan. men bliver svært når han så vælger at løbe væk, for der kan jeg uanset hvor meget jeg vil altså ikke helt følge med mere :/

men ja håber da han finer ud af det altså bare ikke er iorden. for nøj jeg synes det er noget røv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2013

mpr

DianaRJS skriver:

som ejg også lige skrev i indlæget ovenover her, ville jeg ikke bruge sengen som trussel da han desværre er rigtig ked af at skulle i seng.. han har været kolikbarn og har derfor sovet de fleste nætter i vores seng som spæd, hvilket desværre har gjort han er blevet ekstremt meget tryghedsnarkoman, så det ville ikke hjælpe at bruge sengen som trussel hverken på den ene eller anden måde

Kan jeg godt forstå og kan godt forstå du følger hendes råd, jeg havde bare ikke lige andet på nethinden  

Men til det sidste du skrev i den oven over, du kan altså ikke undgå at blive bussemanden engang imellem når han stritter så meget imod Han elsker dig stadig uanset hvad han skal bare forstå at det er dig der bestemmer og hvis han ikke høre efter kommer der en konsekvens

Anmeld

27. juli 2013

DianaRJS

Chel1992 skriver:

Kan jeg godt forstå og kan godt forstå du følger hendes råd, jeg havde bare ikke lige andet på nethinden  

Men til det sidste du skrev i den oven over, du kan altså ikke undgå at blive bussemanden engang imellem når han stritter så meget imod Han elsker dig stadig uanset hvad han skal bare forstå at det er dig der bestemmer og hvis han ikke høre efter kommer der en konsekvens

har du helt ret i

men ved ikke engang om det ville være en straf for ham at tage hans legetøj, for tror aldrig jeg har set nogen børn bruge deres legetøj mindre end mine børn gør :p

her om sommeren er det faktisk kun haven og grenene og hvad man elelrs kan finde i haven der er sjovt

Anmeld

27. juli 2013

B&J

DianaRJS skriver:

er det nok også.. men ORK jeg synes den kommer sent

men nej har lidt svært ved at stoppe ham lgie nu og her eller har jeg ikke som sådan. men bliver svært når han så vælger at løbe væk, for der kan jeg uanset hvor meget jeg vil altså ikke helt følge med mere :/

men ja håber da han finer ud af det altså bare ikke er iorden. for nøj jeg synes det er noget røv

jaaa lige ud det er noget røv, vi syntes også det er møg hårdt, men sjovt nok han ved det skisme, en dag løb han væk fra mig uden for fangede ham satte mig ned så ham i øjne og sagde det må du ikke. han blev sur og ked af det og ville løbe vider tog ham og tatte ham ind, der gik en helt time hvor han ingen ting sagde så kom han og gav mig et kys og sagde mor mig må ikke løbe væk, er virkelig glad for han forstod det selv om det kun var 200m fra vores hjem og jeg var der jamen så skal han ikke, for der kommer jo biler og der bor mange unge omkring her også og de tænker slet slet ikke på de små.. de køre jo som sindsyge her...

Anmeld

27. juli 2013

mpr

DianaRJS skriver:

har du helt ret i

men ved ikke engang om det ville være en straf for ham at tage hans legetøj, for tror aldrig jeg har set nogen børn bruge deres legetøj mindre end mine børn gør :p

her om sommeren er det faktisk kun haven og grenene og hvad man elelrs kan finde i haven der er sjovt

Jamen så måske inddrage noget af friheden? At hvis han ikke høre efter at han så skal ind og må ikke komme ud og lege de næste x antal minutter ?  

Anmeld

27. juli 2013

MorDk

er helt enig med dig der...

har i forvejen en dreng der er rigtig ked af at skulle i seng. han har været kolikbarn og sov derfor ofte i vores seng, så han er blevet ekstremt meget tryghedsnarkoman pga. det... så at gøre ham mere "bange" for sengen er ingen god ide....

vi brugte i en periode  timeout på en stol  men bunede faktisk altid ud i han faldt i søvn i stolen så det hjalp altså heller ikke så meget.... må have været ekstremt kedeligt når man kan sidde i en stol og sove

den med legetøjet kunne godt være en ide, men ved ikke om ejg vile føle mig som en hmm kæmpe bussemand?

Ved du hvad det er hverken første eller sidste gang du kommer til at føle dig som bussemand. Og jeg ser det sådan... at hvis ikke vi sætter konsekvenser (er bussemænd) så bliver de små barylere ikke til at holde ud at være sammen med. Så sæt igang! Du er en god mor. Du er ikke en god mor hvis du bare lade stå til. Børn har brug for grænser/retningslinier og konsekvenser. Sådan er det. Tro mig handling skal der til fremfor tomme ord!

Faldt han i søvn i Time Out? Wow! hvor længe skulle han sidde da?

Anmeld

27. juli 2013

MorDk

Chel1992 skriver:

Jamen så måske inddrage noget af friheden? At hvis han ikke høre efter at han så skal ind og må ikke komme ud og lege de næste x antal minutter ?  

Ja... og hvis han bliver ved må det være for resten af dagen.

Og inden han skal ud næste dag minder man lige sit barn om hvad der skete dagen forinden. Sååå... noget a'la: Hvis ikke du høre efter hvad jeg siger så kommer du ind igen og så er det slut med at lege ude i haven mere idag. (noget i den dur)

Anmeld

27. juli 2013

DianaRJS

MorDk skriver:

Ved du hvad det er hverken første eller sidste gang du kommer til at føle dig som bussemand. Og jeg ser det sådan... at hvis ikke vi sætter konsekvenser (er bussemænd) så bliver de små barylere ikke til at holde ud at være sammen med. Så sæt igang! Du er en god mor. Du er ikke en god mor hvis du bare lade stå til. Børn har brug for grænser/retningslinier og konsekvenser. Sådan er det. Tro mig handling skal der til fremfor tomme ord!

Faldt han i søvn i Time Out? Wow! hvor længe skulle han sidde da?

self skal vi det, var slet  heller ikke ment på den måde at vi ikke skal gøre det

han har max timeout i 5 min, men han falder utrolig hurtig i søvn når han føler sig tryg, og han kan altid se mig når han får sin timeout...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.