Mave"bøvl" efter overgang til flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.582 visninger
12 svar
5 synes godt om
27. juli 2013

Mum33

Min søn på ca 6 mdr er begyndt at få flaske i stedet for bryst. Det har desværre givet ham en del maveproblemer - hård mave, mange bleer og så ligger han og trykker meget (bl.a. Om natten) vi giver han Naan 1. 

Skal vi prøve noget andet mme? Eller hvad gør man? Dråber eller lign? 

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2013

Hullabullabulla

l.b. skriver:

Min søn på ca 6 mdr er begyndt at få flaske i stedet for bryst. Det har desværre givet ham en del maveproblemer - hård mave, mange bleer og så ligger han og trykker meget (bl.a. Om natten) vi giver han Naan 1. 

Tak

Skift mme. Nan 1 er hårder mod maven end fx nan ha 1 eller grøn allomin .

Min søn får grøn allomin og har fået det fra start (efter han fik hård mave på nan) og det kører bare

Anmeld

27. juli 2013

Michelle88

Vi bruger kun grøn allomin, da min datter fik mave problemer af det blå..

Anmeld

27. juli 2013

Frejsmor

Mit første råd vil være at du skal kontakte din sp og snakke med hende om det..

Og som Britt88 skriver, så ville jeg skifte til en syrnet mme i stedet for den du bruger nu, da de er mere skånsomme for maven..

Håber der snart kommer styr på maven igen..

Anmeld

27. juli 2013

Kløver

Prøv evt nan ha 1 eller at supplere med syrnet ( grøn allomin) her var 1-2 flasker om dagen fint, gik vi på fuld allomin fik ungerne tynd mave :s

Anmeld

27. juli 2013

M (:

l.b. skriver:

Tak

Vi bruger Nan HA 1, som er den mest skånsomme MME. Da Hjalte er præmatur må han IKKE få grøn allomin, og vi giver derfor 2x2 gram movicol dagligt - det fungerer upåklageligt. 

Anmeld

27. juli 2013

raca

har du nogen muglighed for at starte op på amningen igen.

det er hårdt at raetaplere amningen. men tror det er langt det bedste for barnet, når nu mme giver mavebøvl.

mme er kun erstatning og det er langt hårde ved maven en modermælk

Anmeld

27. juli 2013

Mum33

raca skriver:

har du nogen muglighed for at starte op på amningen igen.

det er hårdt at raetaplere amningen. men tror det er langt det bedste for barnet, når nu mme giver mavebøvl.

mme er kun erstatning og det er langt hårde ved maven en modermælk

Nej for han gider ikke brystet længere - og jeg synes også han er ved at være stor, så det er tid til flaske nu. Vi prøver at skifte mme 

Anmeld

27. juli 2013

Mother-love

l.b. skriver:

Tak

Vi havde det samme problem da Isabella var en mdr. Vi gik over til beauvais syrnet. Og så fik hun bio gaia dråber. Det hjalp utrolig meget. Hun døjet næsten ikke med maven derefter.

Bio gaia dråberne kan du købe i matas

Anmeld

27. juli 2013

raca

l.b. skriver:

Nej for han gider ikke brystet længere - og jeg synes også han er ved at være stor, så det er tid til flaske nu. Vi prøver at skifte mme 

flaske er ikke et stadie de skal igennem.. mine har klaret sig fint både uden flaske og skemad..

kunne du ikke så amme ud og give ham i overgans perioden så du kun erstatter et måltid af gangen og lade gå ca 1 uge mellem hver måtid udskiftet..  med mme så maven langsom bliver vendet til det..

og en 6mdr baby er ikke for stor til modermælk.. det er jo bare et lille bitte barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.