Mad under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. juli 2009

S.L.S

Ville høre med jer andre om det kun er mig der lider af mad lede ved synet af rigtig  mad (aftensmad etc)
Jeg vil hellere have frugt og slush ice end kartofler og sovs... Spiser det selvfølgelig, men ikke det store..  Tænker tit på min lille prinsesse om hun nu får den næring hun skal have osv, da jeg ikke lige lever af 6 måltider om dagen og propper mig med junk og kager (hvilket jo heller ikke er godt) Det er min 3 graviditet og de 2 andre hvor det er drenge spiste jeg som en hest..

Syntes jeg har kigget længe på nettet mht til mad og det der er vigtigt, men får jo alt det vigtige gennem mit frugt og gønt plus vitamin piller osv.. Jeg sulter mig ikke, så det må i ikke sidde og tænke på, JEG kan bare ikke få det mad ned...

Er i uge 26 og taget små 7kg på og min søster tog 8 på med den første og han vejede 4kg ved fødsel, så tror ikke det er det der spiller mit sind et puds..
Det er mere om næringen kommer ned til prinsessen... Er der så meget forskel på graviditeter eller er det pga kønnet vi venter os??

Hilsen en madfrustreret mor der elsker grønt foder og kolde slush ice ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

MaleneG

S.L.S skriver:

Ville høre med jer andre om det kun er mig der lider af mad lede ved synet af rigtig  mad (aftensmad etc)
Jeg vil hellere have frugt og slush ice end kartofler og sovs... Spiser det selvfølgelig, men ikke det store..  Tænker tit på min lille prinsesse om hun nu får den næring hun skal have osv, da jeg ikke lige lever af 6 måltider om dagen og propper mig med junk og kager (hvilket jo heller ikke er godt) Det er min 3 graviditet og de 2 andre hvor det er drenge spiste jeg som en hest..

Syntes jeg har kigget længe på nettet mht til mad og det der er vigtigt, men får jo alt det vigtige gennem mit frugt og gønt plus vitamin piller osv.. Jeg sulter mig ikke, så det må i ikke sidde og tænke på, JEG kan bare ikke få det mad ned...

Er i uge 26 og taget små 7kg på og min søster tog 8 på med den første og han vejede 4kg ved fødsel, så tror ikke det er det der spiller mit sind et puds..
Det er mere om næringen kommer ned til prinsessen... Er der så meget forskel på graviditeter eller er det pga kønnet vi venter os??

Hilsen en madfrustreret mor der elsker grønt foder og kolde slush ice ....

Tror ikke baby lider nogen nød
Der er jo mange mennesker i starten af deres graviditet, som kaster alt op de kommer i nærheden af, og derfor er deres enæring også begrænset men de har jo alligevel fået sunde og raske baby'er
dog skal du sørge for at spise lidt kød indimellem for at få dækket de proteiner kød giver

Anmeld

13. juli 2009

S.L.S

Åh jo det får jeg skam også.. men ikke som før.. Det er sjovt at man kan gå fra alt spisende (kok) til nothing..... Det kan jo også bare være en graviditets bekymring..
men man kan jo ikke lade være at spekulere... man vil jo kun det bedste og sørge for alt er ok.....

og tak for dit svar

Anmeld

13. juli 2009

Kaufie

Uden at være ekspert på området mener jeg også, at bebs nok skal få det den har brug for. Vores krop er en fantastisk maskine - så hvis der er nogen, der kommer til at mangle noget er det dig - ikke din baby.

Fx er energien i de første par mdr af graviditeten koncentreret om at få gang i alle dele af den lille ny - derfor er man træt som ind i H..................

Og det lyder jo til du får varieret mad - bare i mindre mængder - så der skulle ikke være nogen ko på den is....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.