Kan man låne mp3 filer, eller andre ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

301 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. juli 2013

Mumto3

Sagen er at vores ene søn har et helt ufatteligt lille søvnbehov!

Han kommer i seng omkring kl 20.00 (ligesom de andre børn i familien, så det vil vi ikke lave om på!) men han sover ikke før kl 22.30 og alligevel er han det barn der vågner FØRST hver morgen og er bare super frisk og veludhvilet. (han har både en storebror og en lillesøster. De sover stort set med det samme de kommer i seng)

Vores dreng er lige blevet færdig med 0.klasse, og selvom han kan læse lidt, så kan han ikke ligge og læse i flere timer. Jeg vil gerne give ham noget stille 'underholdning' for det er helt ulideligt for ham at ligge så længe i sengen. Han ligger bare og vender og drejer sig og kan bare ikke sove!

Så var det at jeg tænkte på, gad vide om man kan få lydbøger på mp3 filer. ehar nemlig en ipod, og så kunne han ligge og høre historier i mørket. Men jeg aner ikke om man kan få lydbøger som mp3 filer.

Eller har I andre forslag til hvad vi kan gøre, så tiden i sengen bliver lidt nemmere at holde ud for ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

trunte89

Hvad med noget stille musik? Men ellers synes jeg, at lydbøger lyder som en fin ide. Min datter ligger også meget længe (1-2 timer hver dag) og hun hører stille musik. I øjeblikket er hun helt vild med Rasmus seebach, så der er en del stille numre og vælge mellem.

Anmeld

26. juli 2013

Tulipan

Man kan høre lydboger på netlydbog.dk over internettet, og ellers kan du låne cder med mp3 filer på biblioteket og så lægge dem over på din afspiller. 

Anmeld

27. juli 2013

Mumto3

Anonym23 skriver:

Man kan høre lydboger på netlydbog.dk over internettet, og ellers kan du låne cder med mp3 filer på biblioteket og så lægge dem over på din afspiller. 

Smart!!! Jeg har lige været inde på hjemmesiden og kigge lidt, og der er jo alt mulige super gode bøger. Både sjove børnebøger, men også Danmarkshistori for børn m.m.  Hvis han alligevel skal ligge og høre på oplæsning måske en time eller to hver aften, så kan han da ligeså godt lære lidt samtidig

Anmeld

27. juli 2013

Mumto3

trunte89 skriver:

Hvad med noget stille musik? Men ellers synes jeg, at lydbøger lyder som en fin ide. Min datter ligger også meget længe (1-2 timer hver dag) og hun hører stille musik. I øjeblikket er hun helt vild med Rasmus seebach, så der er en del stille numre og vælge mellem.

Tak for rådet. Jeg tror dog at han vil kede sig ved 'bare' at skulle høre musik, og hans storebror vil garantere synes det er dybt urimeligt at lilllebror må høre musik, når han skal sove

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.