Smukt brev fra mor til offer på Utøya

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
10 svar
4 synes godt om
26. juli 2013

Frk.S

Puha, faldt lige over dette link - og det skulle jeg da ikke have læst.
Tårerne vælter bare ned ad mine kinder. Hvor er det smukt skrevet.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70213513:mor-to-%C3%A5r-efter-ut%C3%B8ya-elsker-dig-stadig-andrine.html 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

MorDk

26. juli 2013

asff

Frk.S skriver:

Puha, faldt lige over dette link - og det skulle jeg da ikke have læst.
Tårerne vælter bare ned ad mine kinder. Hvor er det smukt skrevet.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70213513:mor-to-%C3%A5r-efter-ut%C3%B8ya-elsker-dig-stadig-andrine.html 

Åh 

Anmeld

26. juli 2013

A&F

26. juli 2013

baby012

Nej 

Anmeld

26. juli 2013

Merii

Det gør mig inderlig ondt

Anmeld

26. juli 2013

Loa

Det er meget smukt skrevet. Og jeg kunne sagtens græde hvis jeg gav mig selv lov.
Men jeg ved også at så går der lang tid før jeg stopper igen.
Tanken om at have sit barn i den anden ende af telefonen og vide hvad der sker og at du intet kan gøre for at hjælpe, må uden tvivl være det værste man kan blive udsat for som forældre!
Jeg giver alt min respekt til dem der kan leve videre efter at have mistet et barn, jeg tror faktisk ikke jeg selv ville kunne.

Anmeld

27. juli 2013

Frk.S

Loa skriver:

Det er meget smukt skrevet. Og jeg kunne sagtens græde hvis jeg gav mig selv lov.
Men jeg ved også at så går der lang tid før jeg stopper igen.
Tanken om at have sit barn i den anden ende af telefonen og vide hvad der sker og at du intet kan gøre for at hjælpe, må uden tvivl være det værste man kan blive udsat for som forældre!
Jeg giver alt min respekt til dem der kan leve videre efter at have mistet et barn, jeg tror faktisk ikke jeg selv ville kunne.

Måske misforstår jeg dig.... men, kan du godt selv styre det? Altså lade være med at græde, hvis du ikke giver dig selv lov??

For det var da bestemt heller ikke fordi jeg bestemte mig for at sidde og græde - men jeg kunne ikke lade være. Da jeg var ca. halvvejs, og jeg kunne mærke tårene trille ned, så jeg blev helt våd på brystet, tænkte jeg, at jeg ikke skulle læse mere. Men så synes jeg alligevel også det var så smukt skrevet, at jeg ville læse resten.

Ellers er jeg helt enig med dig. Det må simpelthen være det værste de har gennemlevet - at være så magtesløse. De forældre der formår at leve videre på trods af den dybe sorg har også min dybeste respekt. Som dig, er jeg heller ikke sikker på at jeg kunne....

Anmeld

27. juli 2013

Loa

Frk.S skriver:

Måske misforstår jeg dig.... men, kan du godt selv styre det? Altså lade være med at græde, hvis du ikke giver dig selv lov??

For det var da bestemt heller ikke fordi jeg bestemte mig for at sidde og græde - men jeg kunne ikke lade være. Da jeg var ca. halvvejs, og jeg kunne mærke tårene trille ned, så jeg blev helt våd på brystet, tænkte jeg, at jeg ikke skulle læse mere. Men så synes jeg alligevel også det var så smukt skrevet, at jeg ville læse resten.

Ellers er jeg helt enig med dig. Det må simpelthen være det værste de har gennemlevet - at være så magtesløse. De forældre der formår at leve videre på trods af den dybe sorg har også min dybeste respekt. Som dig, er jeg heller ikke sikker på at jeg kunne....

Jeg prøvede bare af alt min magt ikke at få tåre i øjenene, og kigge væk flere gange og blive distraheret at tv'et....
Så ja, så kan det godt lykkes mig at undgå at græde.... For jeg ved, hvis jeg først starter, så bliver jeg ved og ved, og det hader jeg.....

Anmeld

27. juli 2013

VIPpigen

Åhh

jeg læste bogen som en af de overlevende havde skrevet. Puha, det tog mig kun ganske få dage at sluge den, og jeg er en af dem som virkelig lever i bogen når jeg læser... Det at læse om - ikke kun de efterladte - vagterne som var sat på øen efter breiviks omgang, for at "vogte" over alle de døde, og simpelthen beskrivelsen af at øen lyste op af alle telefonerne som heletiden ringede...

Puha, meget har jeg læst, men intet som jeg har set i nyhederne inden... Det kan slet ikke beskrives hvordan jeg tror deres sorg må være, jeg kan kun forestille mig hvordan de har det, men jeg har ingen anelse om hvordan det er at være den efterladte. Den som skal leve videre uden et eller flere af sine børn.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.