Anonym skriver:
sagen er den jeg bor hjemme med mine 2 børn på 4 og 6 år.
jeg har derfor en aftale med mine forældre om at jeg betaler 2500 i måneden hvilket jo er billigt for os, og beklager jeg mig slet ikke over...
MEN... denne månede fik hun 2500 d. 1 og 4000 d. 20 altså 6500 på en månede, og nu begynder brokken...
sagen er jeg har desværre en stor gæld jeg SKAL betale af på, vi har været hjemme i vores sommerferie og mine forældre har været på tur. de penge jeg betaler hende er til kost og luci, men udover at have betalt hende har jeg selv skulle finde penge til kost denne månede, og en uge før d. 1 løber jeg tør for penge, og siger så til min mor at jeg ikke synes det er fair de skal have 6500 i denne månede bare for at de kan holde ferie, for jeg vil ikke betale deres sommerie, det bliver hun sur over og siger jeg jo ville stå anderledes hvis jeg boede selv....
det har hun tildels ret i... jeg ville ikke smide 6500 på hendes sommerferie dvs. jeg ville have de 6500 til at betale mad osv for... og kunne hun ikke se. det blev til et kæmpe skænderi over hvorvidt jeg syns de skulel ligge nogle penge til mad den sidste uge, eller hvorvidt hun ikke synes hun skulle....
jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal få forklaret hende på en logisk og okay måde at jeg jo sådan set har betalt mad for hele familien bestående af 7 personer i denne månede? jeg er studerende og får derfor en sølle su på udbetalt 6000, og har ca regninger for 3000 dvs. vi har haft 1000 kr som jeg normalt ville have brugt på vi fik lov at holde ldit sommerferie, men istedet for det har jeg skulle bruge det på mad, og på at mine forældre kunne holde ferie? 
Jeg synes på ingen måde det er i orden, og sagen er jo, at når man får børn, så betyder det at være der for dem - også når de er voksne..
Og hvis man ikke kan få hjælp af sine forældre i sådan en situation, så ved jeg virkelig ikke hvornår man så skulle bede om hjælp!!??
- og at din mor udnytter det til at få penge til en ferie, som hun åbenbart ikke havde råd til ellers, det er virkelig ikke iorden og burde man ikke gøre som forældre!

Sagen er desværre bare, at du HAR givet hende de penge, og så skal du gøre op med dig selv, om du vil sige til hende at så nægter du at give flere pludselige beløb - og holde fast i den aftale I nu har! Og så skulle du måske overveje at til jul/hendes fødselsdag (hvilken der nu kommer først), give hende et hjemmelavet gavekort med en 'rejse' som du jo så allerede har betalt