tunesien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
9 svar
1 synes godt om
25. juli 2013

skoust

ja vi skal jo på ferie og turen går til tunesien..

men er der nogen her inde som har nogle gode råd til når man er der nede ?

eller nogen gode spise steder

eller noget man skal opleve?

vi skal til sousse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2013

tweety2060

skoust skriver:

vi skal til sousse

De lever efter mottoet "you try, you buy" de er enormt nærgående og tiggende
Vi spiste så Le Baron som er kongelige værdige, og hvor de skænker for èn....
Vi var på en ørken tur på 3 dage gennem olivenplantager, stenhuler, og overnattede i ørkenen og så saltsøer...
Et flot land, men påtrængende befolkningen
God tur

Anmeld

26. juli 2013

Lykke:)

skoust skriver:

vi skal til sousse

Vi var en uge i Sousse sidste sommer - men vi havde desværre ikke en særlig god tur. Vores hotel var virkelig ringe (selvom det var 4 stjernet) MEN alt uden for hotellet synes jeg egentlig meget godt om, bortset fra, at befolkningen er MEGET påtrængende!
Vi var i medinaen i Sousse, hvor jeg som altid havde mine smykker på, men det var som om, at det tiltrak dem rigtig meget, så et forslag - smid smykkerne derhjemme hvis i skal det!
Den strand der var tilknyttet vores hotel var rigtig lækker, og vi prøvede noget der hed paragliding som var HELT fantastisk.
Af spisesteder kan jeg også anbefalde le baron!
OG en tur til port el kantaoui kan også anbefales - SÅ smukt et sted

Anmeld

27. juli 2013

skoust

Lykke:) skriver:

Vi var en uge i Sousse sidste sommer - men vi havde desværre ikke en særlig god tur. Vores hotel var virkelig ringe (selvom det var 4 stjernet) MEN alt uden for hotellet synes jeg egentlig meget godt om, bortset fra, at befolkningen er MEGET påtrængende!
Vi var i medinaen i Sousse, hvor jeg som altid havde mine smykker på, men det var som om, at det tiltrak dem rigtig meget, så et forslag - smid smykkerne derhjemme hvis i skal det!
Den strand der var tilknyttet vores hotel var rigtig lækker, og vi prøvede noget der hed paragliding som var HELT fantastisk.
Af spisesteder kan jeg også anbefalde le baron!
OG en tur til port el kantaoui kan også anbefales - SÅ smukt et sted

hvad hed det hotel i var på?

Anmeld

27. juli 2013

skoust

tweety2060 skriver:

De lever efter mottoet "you try, you buy" de er enormt nærgående og tiggende
Vi spiste så Le Baron som er kongelige værdige, og hvor de skænker for èn....
Vi var på en ørken tur på 3 dage gennem olivenplantager, stenhuler, og overnattede i ørkenen og så saltsøer...
Et flot land, men påtrængende befolkningen
God tur

vi var i tyrkiet i april og de var også nærgående.. og det er da rigtig træls..

men det er godt min kæreste han skal med så kan han sige noget til dem.. hihi

hvad for et hotel boede i på?

Anmeld

27. juli 2013

skoust skriver:

hvad hed det hotel i var på?

Marabout - tror jeg nok

Anmeld

27. juli 2013

skoust

Lykke:) skriver:

Marabout - tror jeg nok

okay det er heldigvis ikke der hvor vi skal være.. for det lyder da ikke som om det var specielt godt der hvor i var

Anmeld

27. juli 2013

skoust skriver:

okay det er heldigvis ikke der hvor vi skal være.. for det lyder da ikke som om det var specielt godt der hvor i var

Nej! Vores værelse var beskidt, der var oversvømmelse i restauranten (imens de fortsatte med at servere mad ) der var en lille dreng der druknede, da der ingen livreddere var (han blev heldigvis genoplevet!) lokale mennesker kunne købe dagsbilletter til hotellet, så de kunne benytte poolområdet, og lokale sælgere kunne frit komme ind på hotellet.

Men vi kunne godt finde på, at tage til Tunesien igen - et andet sted dog !

Anmeld

27. juli 2013

tweety2060

skoust skriver:

vi var i tyrkiet i april og de var også nærgående.. og det er da rigtig træls..

men det er godt min kæreste han skal med så kan han sige noget til dem.. hihi

hvad for et hotel boede i på?

vi har været både i Spanien, Tyrkiet mm hvor de har været nærgående, men INTET i forhold til Tunesien!!
De tager og lægger tingene i dine hænder bogstaveligt talt og tigger i dit åbne ansigt.
der var en lille dreng der solgt yasminer, og da jeg ikke ville købe, stak han den i kavalergangen og nu havde jeg rørt den, så skulle jeg købe....
på ørkenturen sætte de ørne på armen inden vi kunne sige noget og tog kameraet ud af hånden og tog billede, uden at vi havde bedt om det eller givet lov og krævede penge!
plus da vi var på bazar på ørkenturen var der en familie med en 6 åig rødhåret pige, som fik en halskæde om halsen og da familien ikke ville købe den, kom der 5 mænd og insisterede på de købte den. selv samme pige, var der en mand der ville købe for 6 kameler, helt seriøst! og "køberen" blev sur da familien ikke ville sælge deres datter
et nej blev ikke acceperet og de nærmest forfulgte os, indtil der kom en ny de kunne "overfalde"

vi havde ingen mulighed for at sige fra, tiltrods for vi ellers er vant til nærgående opførelse og sælgerfiduser, men vi blev meget overrasket over deres måde at være på.

mener at hotellet hed hotel Riiiyad Palms (staves?) men er ikke sikker..... skal prøve at spørge manden min.....

Anmeld

27. juli 2013

Lullaby

Vi boede på Rhiad Palms som er et 5 stjernet hotel. Superlækkert og personalet er fantastisk venlige. Giv dem der rydder op ved poolen lidt drikkepenge og de henter det gode sodavand til dig.

Mht påtrængenhed, ja de er super påtrængende men tænk på hvor fattige de er. De tjener ingen penge og så ser de nogle turister der bare smider om sig med penge, så er det klart de vil hustle dig lidt. Smil ad dem imens du siger nej tak på engelsk og gå videre. Tag det med et smil og giv dem drikkepenge som du synes har gjort et godt stykke arbejde. Vær obs på at dem i medinaen godt kan forstå dansk og engelsk. De er hammergode til at observere dig. Når du handler så start med vilje alt for lavt. Hvis de kommer efter dig så er du stadig indenfor deres smertegrænse. HVis noget feks koster 75 så siger du 15.

Ellers har jeg kun gode ting at sige. Vi har været dernede en 5 gange og vi synes at befolkningen er supervenlige. De er smaddersøde og vil gerne dig. Og gerne endnu mere hvis de kan snyde dig lidt.

Begge piger er vi blevet tilbudt kameler for, da de er så lyshårede og alle kom for at røre deres hår. Det ser jeg intet ondt i. De fleste sælgere ved godt at man ikke rigtig vil sælge ens børn og har aldrig oplevet nogle blev sure. De grinte bare ad os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.