Madplan til 4 mdr baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
5 svar
1 synes godt om
25. juli 2013

Bebisim

Hej  

min kusine er lidt i tvivl ang Madplan til sønnen på 4 mdr. Så vi har brug for hjælp. Vi har søgt men synes ikke vi kan prinse noget ordentligt. Hvis i lige vil hjælpe lidt kunne det være super skønt  

Hvordan ser jeres madplan ud? 

Hilsen os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

hekran

Bebisim skriver:

Hej  

min kusine er lidt i tvivl ang Madplan til sønnen på 4 mdr. Så vi har brug for hjælp. Vi har søgt men synes ikke vi kan prinse noget ordentligt. Hvis i lige vil hjælpe lidt kunne det være super skønt  

Hilsen os

Madplan ligefrem? Efter anbefaling skal han ikke have andet end mælk, men hvis sundhedsplejersken har sagt god for det, kan han begynde på noget af det fineste grød. Det er dog kun et måltid om dagen mens han vænner sig til det. Det tager højst sandsynligt lidt tid at etablere regulære måltider og til at starte med skal man holde sig til én slags grød ad gangen. Hvis hun har snakket med sundhedsplejersken om at give ham grød, så burde hun have fået en lille pjece om den første mad

Anmeld

26. juli 2013

MissTas

Bebisim skriver:

Hej  

Hilsen os

vil også mene han kun skal ha mælk, med mindre han har behov for mere end det og sundhedsplejersken har sagt ok for det. Ellers er det opstart på grød og så stadig modermælk

Anmeld

26. juli 2013

ønskebørn74

Bebisim skriver:

Hej  

Hilsen os

Her er en fantastisk hjemmeside om emnet med gode opskrifter.. 

http://babybite.dk/opskrifter/

Anmeld

26. juli 2013

Lukas&Liam<3

Lukas fik
kl 7 165ml mme
kl 10 hirsegrød m. Pære ca 1 dl
kl 13 165ml mme
kl 16 165ml mme
kl 19 165 ml mme
Også 1 gang når han vågnede om natten 165ml mme

Da han havde fået det 1 måneds tid byttede vi flasken kl 16 ud med kartoffelmos med forskelligt grønt og nu her 2 måneder senere starter vi i dag med han får lidt mos med kød også. Ved ikke lige hvornår endnu.

Anmeld

26. juli 2013

Lukas&Liam<3

Maria&Lukas skriver:

Lukas fik
kl 7 165ml mme
kl 10 hirsegrød m. Pære ca 1 dl
kl 13 165ml mme
kl 16 165ml mme
kl 19 165 ml mme
Også 1 gang når han vågnede om natten 165ml mme

Da han havde fået det 1 måneds tid byttede vi flasken kl 16 ud med kartoffelmos med forskelligt grønt og nu her 2 måneder senere starter vi i dag med han får lidt mos med kød også. Ved ikke lige hvornår endnu.

Varierede selvfølgelig frugten i grøden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.