Alene med en 3/4 årrig og en nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. juli 2013

Anonym trådstarter

I aften skal jeg have en alvorlig snak med min mand, og skal jeg være ærlig er der nok 70% chance for at den betyder enden på vores forhold. ..

Men vi har sammen en 3 årig og jeg er næsten halvvejs med nr 2.

Jeg kunne godt bruge nogle erfaringer fra jer som har prøvet at stå alene med et barn og en nyfødt. Hvordan fik i det til at fungere? Har i nogle gode råd, eller gode tips ift den kommende storesøster/bror??

Håber virkelig ikke at få brug for det, men har bare brug for at bære forberedt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Chevro

Anonym skriver:

I aften skal jeg have en alvorlig snak med min mand, og skal jeg være ærlig er der nok 70% chance for at den betyder enden på vores forhold. ..

Men vi har sammen en 3 årig og jeg er næsten halvvejs med nr 2.

Jeg kunne godt bruge nogle erfaringer fra jer som har prøvet at stå alene med et barn og en nyfødt. Hvordan fik i det til at fungere? Har i nogle gode råd, eller gode tips ift den kommende storesøster/bror??

Håber virkelig ikke at få brug for det, men har bare brug for at bære forberedt

Har ikke prøvet det. Men du får et stort !

Anmeld

29. juli 2013

M&F&C

Min kæreste skulle desværre starte på arbejde 3 dage efter fødslen af nummer 2 ..... (Nyt job!) .... Her gjorde jeg alt jeg kunne for at holde min 4 åriges rytme, og gik det skævt pga baby skulle ammes - jamen så var jeg simpelthen bare ærlig overfor hende og sagde at så snart baby havde spist skulle jeg nok (lave mad, finde noget at drikke, putte hende, læse bog osv). Jeg satte mig som oftest til at amme i sofaen, så hvis hun havde brug for det, kunne sætte sig hos mig og lillesøster og se Ramasjang - eller spille et spil på sofabordet, hvor hun så styrede spillet Mit bedste råd er at være afslappet og ærlig omkring det hele ifht den store - brug det sidste overskud du kan finde frem på at være kærlig ved den store så han/hun ikke føler sig erstattet af baby Og vær lidt large hvis det er muligt - i den første periode til der var en rytme med baby fik hun langt oftere et ja end et nej til feks at få kiks og saftevand sent eftermiddag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.