Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
7 svar
2 synes godt om
24. juli 2013

Anonym trådstarter

Vi står og skal holde dåb.

Men kan man få frugtsalat til dresseret?
Og hvor meget hvidvin og rødvin skal man regne med til 34 voksne?
Og hvor meget kød skal man regne med til 45 mennesker? Der er to slags kød.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2013

Billemyre

Ja, I kan sagtens lave frugtsalat til dessert - det er da smadder lækkert, specielt her i sommervarmen
For at gøre det til noget til mere specielt ville jeg proppe en masse lækre, lidt anderledes, frugter i også; evt. granatæblekerner, carambole (stjernefrugt), ananas-kirsebær og passionsfrugt.... og en hulens masse sommerbær (jordbær, blåbær, kirsebær etc.)
Så får den lige et ekstra pift!

Jeg ville nok derudover dryppe salaten med en lækker sirup, og så lave måske to forskellige slags creme til. En alm. med vanille og en med lakrids måske..?

Mht. vin og kød har jeg desværre ikke rigtig nogen erfaring.

Anmeld

25. juli 2013

Anonym trådstarter

Billemyre skriver:

Ja, I kan sagtens lave frugtsalat til dessert - det er da smadder lækkert, specielt her i sommervarmen
For at gøre det til noget til mere specielt ville jeg proppe en masse lækre, lidt anderledes, frugter i også; evt. granatæblekerner, carambole (stjernefrugt), ananas-kirsebær og passionsfrugt.... og en hulens masse sommerbær (jordbær, blåbær, kirsebær etc.)
Så får den lige et ekstra pift!

Jeg ville nok derudover dryppe salaten med en lækker sirup, og så lave måske to forskellige slags creme til. En alm. med vanille og en med lakrids måske..?

Mht. vin og kød har jeg desværre ikke rigtig nogen erfaring.

Super, mange tak for svar :-)

Anmeld

25. juli 2013

Anonym trådstarter

Ingen andre?

Anmeld

25. juli 2013

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld

25. juli 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg ville da syntes, at frugtsalat var rigtig lækkert til en dåb, det er lidt anderledes  Så kunne i putte en masse forskellige lækre frugter i som kirsebær, vandmelon, granatæble, jordbær osv. Og så en god vaniljecreme til.

Med hensyn til vin ville jeg beregne en halv flaske pr. Person. Så burde der være rigeligt.

Med kød ved jeg ikke helt. Måske 200-250 gram pr. Person. Det kommer også an på hvor meget tilbehør der er. 

Anmeld

25. juli 2013

Hyacinth

Mht. kød ville jeg spørge en slagter
Mht vin ville jeg beregne 1/2 flaske pr. person(1/4 rød, 1/4 hvid)
Hvis det var et stort bryllup el. lign., ville jeg beregne 1/2 af hver slags vin, men da der er en dåb, plejer man jo ikke at "fulde" sig, så derfor 1/4 af hver slags  - måske ville jeg have en overvægt af den hvide vin, fordi min erfaring siger mig, at det er det der ryger mest af.

Frugtsalat(evt. med mørkt chokoladedrys) kan man sagtens servere  - gerne med en lækker råcreme 

Anmeld

25. juli 2013

Anonym trådstarter

Hyacinth skriver:

Mht. kød ville jeg spørge en slagter
Mht vin ville jeg beregne 1/2 flaske pr. person(1/4 rød, 1/4 hvid)
Hvis det var et stort bryllup el. lign., ville jeg beregne 1/2 af hver slags vin, men da der er en dåb, plejer man jo ikke at "fulde" sig, så derfor 1/4 af hver slags  - måske ville jeg have en overvægt af den hvide vin, fordi min erfaring siger mig, at det er det der ryger mest af.

Frugtsalat(evt. med mørkt chokoladedrys) kan man sagtens servere  - gerne med en lækker råcreme 

Mange tak for hjælpen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.