Andre der har piger der ikke vil bruge bukser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.217 visninger
11 svar
7 synes godt om
24. juli 2013

Muffinmus

I starten var det bare visse bukser der ikke lige faldt i hendes smag der lå i skuffen. Så blev det bare nærmest flere og flere bukser, altså rigtige bukser.
Nu vil hun stort set kun have leggings på hver dag pg alle de fine bukser i skuffen ligger og trækker støv....eller bliver for små.
Alting skal også være meget piger, lyserødt, lilla osv. Så de leggings med jeans look jeg synes er smarte fordi de passer til alle farver, de er " ej altså mor, de er lidt for drengede ikke???"
Suk, så ikke nommer alt skal være lyserødt prinsesseagtig til man er bed at brække sig, nu er bukser også bandlyst på måske 6 måned.

Hvad gjorde i andre og går den periode over igen så bukserne dur igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2013

raca

jeg kan personligt heller ikke lide at gå i bukser...

så jeg går kun i leggins/strømpebukser  tilnøds posebukser.

også lader jeg jo så bare være med at købe bukser

så at børn har tøj de gider og tøj de ikke gider er jeg lidt ligeglad med,

jeg køber det mine unger vil gå i, og ja nogle gange skifter ders ideer med fred være med det..

hvad er der galt i at gå i lilla/pink leggins med en passende kjole eller lang bluse uden over der matcher.

og næ lille/pink matcher ikke til alt.. men det matcher til de farver barnet kan lide..

nå men nu er jeg oså pænt ligeglad med om mine børns tøj matcher og om de ser pæne og velfriserede ud, eller om de bare er børn der selv har valgt tøj..

Anmeld

24. juli 2013

Muffinmus

Jeg køber sørme heller ikke flere bukser, men alle de 20 par der ligger nu bliver jo så bare ikke brugt, lidt spild af penge da hun jo gerne ville have bukser da de blev købt.
Hn får til dels lov til selv at vælge, men må indrømme at ser det helt tosset ud eller er F.eks for koldt, hvilket hun desværre gør meget i, så skal hun vælge noget andet.
Voksede op med en farveblind far, meget farveblind hvad tøj angik og det gipper sgu i mig nårjeg ser helt tossede farver og mønstre sammen, får vel nærmest irriterende trækninger
Så fint nok din datter går klædt som frivillig farvepalet, men jeg kan personligt bare godt lide der er lidt styr på farverne. Det andet kan jeg bare ikke med, men det var nu ikke lige helt det spørgsmålet gik på, bare mest det med hendes nul bukser periode
Går den ikke over, så ryger alle bukserne ud, de fylder immervæk en del, men har andre oplevet at det bare er et stykke tid og så kommer det igen, får de lov at blive.

Anmeld

24. juli 2013

JulieE

Kender det kun alt for godt  Her er det kjoler, der hitter... På 3. År Min datter er 6,5 tår og total kjolepige. Det har hun altid været, men de sidste 3 år, harvet kun været med opbud af al min vilje, jeg har fået bukser på hende  Det er blevet bedre og posebukser og dem med hængerøv kommer på en gang imellem... Her om sommeren plejer jeg at lade hende få kjole på, men de kolde vinterdage, holder jeg på bukser....  Det seneste halve år, hittet "pige-shorts" også. At ballonshort og så evt leggings under 

Anmeld

24. juli 2013

Muffinmus

JulieE skriver:

Kender det kun alt for godt  Her er det kjoler, der hitter... På 3. År Min datter er 6,5 tår og total kjolepige. Det har hun altid været, men de sidste 3 år, harvet kun været med opbud af al min vilje, jeg har fået bukser på hende  Det er blevet bedre og posebukser og dem med hængerøv kommer på en gang imellem... Her om sommeren plejer jeg at lade hende få kjole på, men de kolde vinterdage, holder jeg på bukser....  Det seneste halve år, hittet "pige-shorts" også. At ballonshort og så evt leggings under 

Prøvede med shorts på ud over i de koldere mdr, men dem tager hun af så snart hun er henne i bh...så det er droppet igen. Ville ellers holde numsen mere varm.
Og det med to lag stramt, altså F.eks både strømpebukser og leggings ud over vil hun bare slet ikke.
Så inden det liver vinter skal jeg finde på et eller andet eller også skal jeg endnu en gang prøve at tage kampen op og tage de skrigeturejeg ved hun får når det ikke er yndlingstøjet der kommer på, men lange tykke bukser og tykke trøjer som hun også hader. Stod det til hende vill hun vel nærmest gå nøgen rundt hele dagen og hun er da 4,5 snart.
Hun er generelt i mod at have tøj på ret ofte synes jeg, men ja, det skal jo altså bar på og så må det jo være pink leggings og pink trøjer.

Anmeld

24. juli 2013

Ciss

Vores pige er ikke kun til kjole, men mest til kjole. Hvis jeg synes, vejret er for koldt eller upraktisk til leggings bliver det nogle gange et kompromis med bukser med en kjole eller lang kjoleagtig tunkika over - når det gælder at klæde sig efter vejret er jeg ubøjelig, og hun har haft sine skrigeture over det - særlig om vinteren - men ingen af os bestemmer over vejret og lige det, må hun acceptere.

Anmeld

24. juli 2013

Muffinmus

Ciss skriver:

Vores pige er ikke kun til kjole, men mest til kjole. Hvis jeg synes, vejret er for koldt eller upraktisk til leggings bliver det nogle gange et kompromis med bukser med en kjole eller lang kjoleagtig tunkika over - når det gælder at klæde sig efter vejret er jeg ubøjelig, og hun har haft sine skrigeture over det - særlig om vinteren - men ingen af os bestemmer over vejret og lige det, må hun acceptere.

Ja, tog en del ture med hende i vinters...det med at det er for koldt forstår hun simpelthen ikke før hun fryser....men orker bare ikke syge vørn,S å der SKAL jo tøj på
Har en del bomuldleggings hun har brugt, og så har je købt gode sutsko og udendørs tøj så hun i hvert fald holder varmen ude.
Men ja, jeg må se hvordan det kommer til at gå, om jeg kan lokke lidt tykke bukser på, måske hvis de er EKSTRA pink

Anmeld

24. juli 2013

raca

hvorfor ikke bare sende fleece eller strikkede bukser med til at trække over leggins/strømpebukserne om vintren.

eller finde strømpebukser med uld i, eller de tykke termo strømpebukser..

også holde gadaroben i 3-4 faver barnet ynder at gå i som dominerende farver, og vælg ensfarvede basis dele der kan matces..

så går der ikke favekaos i det, og barnet bestemmer selv og er vamrt nok klædt på..

undskyld men jeg forstår ikke problemet, termo strømpebukser og uldunderbukser er ligeså varmt som cowboybukser.. og tilmed langt mere behagelige at havde på under flyverdragten..

Anmeld

24. juli 2013

Muffinmus

Altså mit generelle spørgsmål er vist forsvundet lidt? ??
Går perioden over eller ej?
Nå. Men bortset fra det, så købte vi to par termo leggings i vinters fra bilka og et par fra hm.
Men som med næsten alt andet er hun for tynd og kan slet ikke holde dwm oppe. Overhovedet. Hun vejer vel 14 kg og måler 103
Så ikke tyk og passer ikke ret mange slags leggings. Hverken i livet måsen eller benene:-D
Og vi har uld strømper til hende men synes ikke hun er varm nok. For lidt kropsfedt:-)

Anmeld

24. juli 2013

Ciss

MariaE skriver:

Ja, tog en del ture med hende i vinters...det med at det er for koldt forstår hun simpelthen ikke før hun fryser....men orker bare ikke syge vørn,S å der SKAL jo tøj på
Har en del bomuldleggings hun har brugt, og så har je købt gode sutsko og udendørs tøj så hun i hvert fald holder varmen ude.
Men ja, jeg må se hvordan det kommer til at gå, om jeg kan lokke lidt tykke bukser på, måske hvis de er EKSTRA pink

Om vinteren går vores en del i langærmede/langbenet pænt uldundertøj/leggings og så med en kjole over. Det fungerer ganske godt, sålænge vejret er sådan, at fleecetøj og flyverdragt alligevel skal udenpå.

Jeg oplever mest problemet, når det er for varmt til/vådt til flyverdragten. Hun kan virkelig blive kold i regntøj - er en lille tynd en.

En enkelt gang har jeg i ren desperation kørt hende til børnehaven i det tynde sommertøj, hun ville gå med og så med det varme tøj i en pose ved siden af. Hun blev ganske kold, men bortset fra med rå vold var det ikke muligt at få tøjet på hende hjemmefra, og den slags går jeg trods alt ikke ind for, så jeg valgte at lade hende opleve, hvordan temperaturen føltes, når hun ikke havde varmt nok tøj på. I børnehaven var de heldigvis meget søde og sagde, at det havde de oplevet før, og så ville hun gerne have det varme tøj på alligevel, så jeg hjalp hende med det, før jeg gik. Siden da blev det lidt enklere, men hun må stadig en gang i mellem lige ud på trappen og mærke, hvor koldt det egentlig er ude, og så ind igen og klæde på sig bagefter. Når hun er inde i varmen klarer hun vist ikke helt at forestille sig, hvor koldt det egentlig er ude.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.