Er helt ked af det! Måske skæv ryg :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.156 visninger
28 svar
16 synes godt om
24. juli 2013

Lunae

Er helt ked af det! Har de seneste dage bemærket at August er helt skæv i kroppen han ligger ofte i banenform eller C-form!
Googlede det og læste en masse dramatiske ting om skæv ryg, behandlinger og konsekvenser! Jeg ved at det er snotdumt at begynde at Google inden vi overhovedet har været til læge, men blev bare så usikker!

Er der mon nogle af jer, der har haft børn med skæv ryg! Kan man selv gøre noget?

Har lagt et par billede ind, så i kan se det!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2013

Louise H.

Hvordan er hans rygsøjle?

Anmeld

24. juli 2013

Sander&Vitus-Mor

Lunae skriver:

Er helt ked af det! Har de seneste dage bemærket at August er helt skæv i kroppen han ligger ofte i banenform eller C-form!
Googlede det og læste en masse dramatiske ting om skæv ryg, behandlinger og konsekvenser! Jeg ved at det er snotdumt at begynde at Google inden vi overhovedet har været til læge, men blev bare så usikker!

Er der mon nogle af jer, der har haft børn med skæv ryg! Kan man selv gøre noget?

Tænker du rygsygdommen- skoliose? (Også kaldet s-c ryg)

Den har jeg nemlig.. 

Anmeld

24. juli 2013

lenemor77

Lunae skriver:

Afsted til kiroprakter. Kan kun anbefale det. Begge vores piger var skæve. Den første kom til fys - den anden til kiroprakter.

Fik et godt råd af en motorik-pædagog-noget-noget... Hvis du holder ham op i fødderne - med hovedet nedad. Så kan du se, om han er skæv. Han bør hænge helt lige...

Anmeld

24. juli 2013

tweety2060

Lækker lille fyr
Ved ikke om det er det samme, men min pige var skæv i ryggen pga det hårde forløb i forbindelse med kejsersnit, hvor hun "låste i hofte nakke og skuldre. Hun var også lidt bananformet i ryggen, udviklede en ynglingsside Og var meget ked af det. Har fødslen været hård?
Vi fik 4 kiropraktor behandling og så var det så fint igen...
Pøj pøj

Anmeld

24. juli 2013

Lunae

Louise <3 Isabella skriver:

Hvordan er hans rygsøjle?

Det har jeg svært ved at se. Synes måske den krummer fra taljen og mod højre! Men det kan også være indbildning!

Anmeld

24. juli 2013

Lunae

VråJepsen skriver:

Tænker du rygsygdommen- skoliose? (Også kaldet s-c ryg)

Den har jeg nemlig.. 

Ja det tænker jeg måske kan det være det?

Anmeld

24. juli 2013

Lunae

lenemor77 skriver:

Afsted til kiroprakter. Kan kun anbefale det. Begge vores piger var skæve. Den første kom til fys - den anden til kiroprakter.

Fik et godt råd af en motorik-pædagog-noget-noget... Hvis du holder ham op i fødderne - med hovedet nedad. Så kan du se, om han er skæv. Han bør hænge helt lige...

Hvordan har dine piger det i dag? Kan det rette sig ud?

Anmeld

24. juli 2013

2babygirls

Lunae skriver:

Ro på. 

Laver han også banan form til modsatte side og retter sig ud ???

Anemone gjorde nemlig også det så spurgte også min sp.

Anmeld

24. juli 2013

Lunae

tweety2060 skriver:

Lækker lille fyr
Ved ikke om det er det samme, men min pige var skæv i ryggen pga det hårde forløb i forbindelse med kejsersnit, hvor hun "låste i hofte nakke og skuldre. Hun var også lidt bananformet i ryggen, udviklede en ynglingsside Og var meget ked af det. Har fødslen været hård?
Vi fik 4 kiropraktor behandling og så var det så fint igen...
Pøj pøj

Ja fødslen var temmelig hård! Kunne ikke få ham ud og pressede længe. Til sidst blev han nærmest bare rykket ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.