Opskrifter til 6 måneder baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2013

Juliekp

Maria&Lukas skriver:

Okay, så skal ud og købe mig en masse plastik beholdere
Hvordan laver du f.eks et måltid med kød? Hvor meget kød i forhold til grønt? og hvordan fordeler du kødet.

Jeg laver bare en helt almindelig grøntsags mos med f.eks gulerod og kartoffel og propper en smule kød i. Når de ikke er vant til kød må de kun få en 1/5 del af tallerknen med kød, ca en spise ske.

Her kan du få en opskriftift der er et hit herhjemme:

Skræl 3 gulerødder og 2 kartofler og skær dem i små stykker. Form ca 3-4 kødboller af hakket oksekød.

Kom kartofler og gulerødder i kog i 12-15 min. De sidste 5-7 minutter kommer du kødbollerne i. 

Når de har kogt, hælder du vandet i en skål og gemmer det til senere (hvis mosen er for tyk og skal for tyndes). Så moser du grøntsagerne og kødet med en stavblender. Når det er most putter du 1 tsk. fedtstof i (olie eller smør), luner 1/2 dl mme eller sødmælk og kommer det i mosen. Hvis den forsat er tyk, kan du komme vandet i. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2013

Lukas&Liam<3

Juliekp skriver:

Jeg laver bare en helt almindelig grøntsags mos med f.eks gulerod og kartoffel og propper en smule kød i. Når de ikke er vant til kød må de kun få en 1/5 del af tallerknen med kød, ca en spise ske.

Skræl 3 gulerødder og 2 kartofler og skær dem i små stykker. Form ca 3-4 kødboller af hakket oksekød.

Kom kartofler og gulerødder i kog i 12-15 min. De sidste 5-7 minutter kommer du kødbollerne i. 

Når de har kogt, hælder du vandet i en skål og gemmer det til senere (hvis mosen er for tyk og skal for tyndes). Så moser du grøntsagerne og kødet med en stavblender. Når det er most putter du 1 tsk. fedtstof i (olie eller smør), luner 1/2 dl mme eller sødmælk og kommer det i mosen. Hvis den forsat er tyk, kan du komme vandet i. 

Og hvor meget giver det? må på stor indkøb i dag.

Anmeld

24. juli 2013

Lukas&Liam<3

Juliekp skriver:

Og hvad hvis det er kylling, købet hakket eller hvordan?

Anmeld

24. juli 2013

Juliekp

Maria&Lukas skriver:

Og hvor meget giver det? må på stor indkøb i dag.

Den portion giver ikke så meget, fylder ca 2 små frysebokse. Men det er jo bare at fordobbel det hele hvis man vil have mere. 

Jeg laver bare ikke så voldsomt så meget af det samme, da hun får meget forskelligt. Men hvis din søn ikke er vant til det, ville jeg starte med at lave lidt ad gangen, for at finde ud af hvad han kan lide og ikke lide

Anmeld

24. juli 2013

Lukas&Liam<3

Juliekp skriver:

Den portion giver ikke så meget, fylder ca 2 små frysebokse. Men det er jo bare at fordobbel det hele hvis man vil have mere. 

Jeg laver bare ikke så voldsomt så meget af det samme, da hun får meget forskelligt. Men hvis din søn ikke er vant til det, ville jeg starte med at lave lidt ad gangen, for at finde ud af hvad han kan lide og ikke lide

Han er heldigvis ikke kræsen, der er intet han ikke har ville ha endnu
Tak for hjælpen. Hva skulle jeg dog gøre uden jer her inde

Anmeld

24. juli 2013

Juliekp

Maria&Lukas skriver:

Og hvad hvis det er kylling, købet hakket eller hvordan?

I starten skal du bruge hakket kød Og det kan være kalvekød, lammekød, svinekød, oksekød og kalkunkød. 

Du kan også bruge fisk

Anmeld

24. juli 2013

Juliekp

Maria&Lukas skriver:

Han er heldigvis ikke kræsen, der er intet han ikke har ville ha endnu
Tak for hjælpen. Hva skulle jeg dog gøre uden jer her inde

Så er det bare at komme igang med at lave en masse mad Men det tager tid, vil jeg lige skynde mig at sige. 

Og velbekomme da Held og lykke med det

Anmeld

24. juli 2013

Lukas&Liam<3

Juliekp skriver:

Så er det bare at komme igang med at lave en masse mad Men det tager tid, vil jeg lige skynde mig at sige. 

Og velbekomme da Held og lykke med det

Min kæreste er kok og jeg er cater, så det skal vi nok få bikset sammen

Anmeld

24. juli 2013

Juliekp

Maria&Lukas skriver:

Min kæreste er kok og jeg er cater, så det skal vi nok få bikset sammen

Hold da op, ja så det jo intet problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.