Mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.032 visninger
7 svar
1 synes godt om
23. juli 2013

Lukas&Liam<3

Hvordan ser jeres dag ud med hensyn til hvad baby får at spise 6+ mdr ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

Satans

Maria&Lukas skriver:

Hvordan ser jeres dag ud med hensyn til hvad baby får at spise 6+ mdr ?

Thea er 7 måneder, og vores daglige mad-rutine ser sådan ud:

kl. 8.30 - Morgen flaske

kl. 09.30 - grød laver på majsmel, gerne med en lille klat frugtmos på

kl. 12.30 - en flaske

kl. 14.00 - 3-kornsgrød, nogengange også med frugt på.

kl. 15.30 - en flaske

kl. 18.00 - aftensmad - ofte det vi selv får at spise. Thea's mad bliver bare kørt igennem en hurtighakker

kl. 19.30 - aftenflaske 

kl. 05.00 - natflaske 

I mellem måltiderne, i løbet af dagen, supplere jeg med frugt og brød bjælker  

Anmeld

23. juli 2013

Lukas&Liam<3

Mor_til_vidunderlige_Thea skriver:

Thea er 7 måneder, og vores daglige mad-rutine ser sådan ud:

kl. 8.30 - Morgen flaske

kl. 09.30 - grød laver på majsmel, gerne med en lille klat frugtmos på

kl. 12.30 - en flaske

kl. 14.00 - 3-kornsgrød, nogengange også med frugt på.

kl. 15.30 - en flaske

kl. 18.00 - aftensmad - ofte det vi selv får at spise. Thea's mad bliver bare kørt igennem en hurtighakker

kl. 19.30 - aftenflaske 

kl. 05.00 - natflaske 

I mellem måltiderne, i løbet af dagen, supplere jeg med frugt og brød bjælker  

Hvor meget får hun i flaskede?
Synes godt nok det lyder af meget mad.
Lukas får nu 4x200ml og kartoffelmos med grønt og grød med frugt. Og sp synes vi skal prøve at droppe natflasken også skal han til at starte med at få noget kogt kød og mælk i stedet for en hel flaske mælk.
Ved bare ikke hvordan jeg skal lave det med kødet, hvad skal jeg blende det med? Har du ikke nogle gode ideer.

Anmeld

23. juli 2013

Satans

Maria&Lukas skriver:

Lukas får nu 4x200ml og kartoffelmos med grønt og grød med frugt. Og sp synes vi skal prøve at droppe natflasken også skal han til at starte med at få noget kogt kød og mælk i stedet for en hel flaske mælk.
Ved bare ikke hvordan jeg skal lave det med kødet, hvad skal jeg blende det med? Har du ikke nogle gode ideer.

Hun får ca. 150 - 200 ml i hver flaske 

om det er meget ved jeg ikke, men det er sådan her at det fungere for os  Og Thea spiser ikke rigtig så meget ved hovedmåltiderne 

Jeg syntes også¨at det var virkelig svært at få kød kørt ind i programmet. Men jeg fandt en opskrift på "grundfars" i "mad til spæd- og småbørn" fra sp'en Den brugte jeg lidt. 

Vi fik først for alvor taget hul på kødet, da jeg fandt en hæfte fra Danske Slagterier Der er opskrifterne lavet efter 2 voksne og 1 barn, og der er skrevet specielt hvad du skal gøre ved maden, afhæning af dit barns alder  Den er guld værd her hjemme

Anmeld

23. juli 2013

Satans

Maria&Lukas skriver:

Fandt lige opskrifterne på nettet :

http://www.voresmad.dk/Opskrifter.aspx?R-ForChildren=smallchildren

Jeg blender kødbollerne med forskellige grøntsager (nogen gange sammen med lidt af kogevandet for at få den rette koncistens) og derefter blander jeg det sammen med kartoffelmos Kartoflerne bliver klistrede og slimet hvis de bliver blendet for meget 

Anmeld

23. juli 2013

Lukas&Liam<3

Hun får ca. 150 - 200 ml i hver flaske 

om det er meget ved jeg ikke, men det er sådan her at det fungere for os  Og Thea spiser ikke rigtig så meget ved hovedmåltiderne 

Jeg syntes også¨at det var virkelig svært at få kød kørt ind i programmet. Men jeg fandt en opskrift på "grundfars" i "mad til spæd- og småbørn" fra sp'en Den brugte jeg lidt. 

Vi fik først for alvor taget hul på kødet, da jeg fandt en hæfte fra Danske Slagterier Der er opskrifterne lavet efter 2 voksne og 1 barn, og der er skrevet specielt hvad du skal gøre ved maden, afhæning af dit barns alder  Den er guld værd her hjemme

Det er jo også fint hvis det er sådan det fungerer
Men kan man f.eks blende kartofler med grønt og kød?
Også er spørgsmålet, hvor meget kød?

Anmeld

23. juli 2013

Satans

Maria&Lukas skriver:

Det er jo også fint hvis det er sådan det fungerer
Men kan man f.eks blende kartofler med grønt og kød?
Også er spørgsmålet, hvor meget kød?

Åh, er der ikke en tommelfinger regl, som siger 1-3 teske fulde kød ?  Det kan jeg ikke helt huske 

Men Thea får bare en kødbolle. de hjemmelavede her er på størrelse med 2-3 suppekødboller

Anmeld

23. juli 2013

Lukas&Liam<3

Åh, er der ikke en tommelfinger regl, som siger 1-3 teske fulde kød ?  Det kan jeg ikke helt huske 

Men Thea får bare en kødbolle. de hjemmelavede her er på størrelse med 2-3 suppekødboller

Okay tak må prøve mig frem. Grød og mos har jo været lige til, nu synes jeg det er meget svært at finde ud af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.