Barsel/arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
9 svar
9 synes godt om
23. juli 2013

Lukas&Liam<3

Ville ha startet på arbejde 2 måneder før planlagt da jeg synes vi har en stram økonomi. Men da jeg sad og regnede på det hele ville jeg få under 1000kr mere udbetalt ved at arbejde pga. Lukas selvfølgelig skal i vuggestue.
Der er virkelig noget der ikke hænger sammen, enten er dagpengene for høje, eller min løn der er alt for lav.
Så nu vil jeg fortsætte med at gå og hygge mig med Lukas, til december ville føle mig lidt til grin at arbejde for 1000kr på en måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

Nadja+Baby+2012

Maria&Lukas skriver:

Ville ha startet på arbejde 2 måneder før planlagt da jeg synes vi har en stram økonomi. Men da jeg sad og regnede på det hele ville jeg få under 1000kr mere udbetalt ved at arbejde pga. Lukas selvfølgelig skal i vuggestue.
Der er virkelig noget der ikke hænger sammen, enten er dagpengene for høje, eller min løn der er alt for lav.
Så nu vil jeg fortsætte med at gå og hygge mig med Lukas, til december ville føle mig lidt til grin at arbejde for 1000kr på en måned

Sådan er det os her.. Vi får omkring 2000 kr mere når jeg starter.. 

Anmeld

23. juli 2013

Lukas&Liam<3

Nadja+Baby+2012 skriver:

Sådan er det os her.. Vi får omkring 2000 kr mere når jeg starter.. 

Synes godt nok det er et åndssvagt system. Kan da godt forstå at der er nogle der vælger ikke at gide arbejde, hvis man er til bare at gå hjemme.

Anmeld

23. juli 2013

Valle81

En stor del af det er jo, at der ikke betales de 8% I arbejdsmarkedsbidrag:-)

Anmeld

23. juli 2013

Lukas&Liam<3

Valle81 skriver:

En stor del af det er jo, at der ikke betales de 8% I arbejdsmarkedsbidrag:-)

Det er da stadig strengt at vi får så lidt ud af at arbejde

Anmeld

23. juli 2013

CaWi

Maria&Lukas skriver:

Det er da stadig strengt at vi får så lidt ud af at arbejde

Man får da det ud af det, at man SELV betaler for det forbrug og de regninger man har, i stedet for at lade det offentlige (alle os andre) gøre.
Det er da i mine øjne tilfredsstillelse nok

Anmeld

23. juli 2013

Maria-s

Men du FÅR jo også mere men som du selv siger, så kommer der selvfølgelig nogle nye/ flere udgifter så som institution og evt transport. Derudover så vil jeg så sige at det at arbejde jo også er identitet, netværk og sociale relationer. Jeg får pt arbejdsløs og jeg GLÆDER mig til jeg får lov at få job igen og arbejde med et område som jeg elsker (indkøb indenfor mode og tekstil). Men derfor var barsel nu vidunderlig og en tid man aldrig får igen med sit barn  Synes det er skønt vi har muligheden for at tage barsel et helt år 

Anmeld

23. juli 2013

Lukas&Liam<3

Maria-s skriver:

Men du FÅR jo også mere men som du selv siger, så kommer der selvfølgelig nogle nye/ flere udgifter så som institution og evt transport. Derudover så vil jeg så sige at det at arbejde jo også er identitet, netværk og sociale relationer. Jeg får pt arbejdsløs og jeg GLÆDER mig til jeg får lov at få job igen og arbejde med et område som jeg elsker (indkøb indenfor mode og tekstil). Men derfor var barsel nu vidunderlig og en tid man aldrig får igen med sit barn  Synes det er skønt vi har muligheden for at tage barsel et helt år 

Jeg ville heller ikke kunne undværre at arbejde, men der er da ikke noget at sige til at der er nogle der ikke gider når der er så lille forskel. Da min mor og far blev skilt havde min mor ikke råd til at gå på arbejde pga. Alle de tilskud hun fik. Hun ville få færre penge ved at arbejde. Det hænger jo bare ikke sammen.

Anmeld

23. juli 2013

jydeinden

hvis det var sådan at at forslag om sænkning af diverse satser ikke ramte de syge eller de som ikke kan få et arbejde så ville jeg synes det var fint nok, men det er jo ikke tilfældet, og derfor har jeg det meget stramt med hentydninger om at man får i hoved og røv, for det gør nogen måske, men det er så sandeligt ikke alle Men jeg er dog enig i at kan man arbejde og kan man finde et så bør man som hovedregel sige ja til dette, men der er oftest omstændigheder der gør det mere kompliceret end som så.

Anmeld

23. juli 2013

HopinWishin

Kan sagtens følge dig...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.