Tabt arbejdsfortjeneste...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
4 svar
2 synes godt om
23. juli 2013

CaWi

Kan man virkelig ikke få det, når man passer sit barn, som har fået skoldkopper?
Vi er i dag på 4.dagen med skoldkopper, og lægen sagde i går det kan tage op til tre uger.
Jeg stopper på mit job d.31/7, og med et tab på lige over tusind kroner om dagen, kan i jo nok regne ud at det bliver en del penge.
Skal ens barn virkelig være indlagt på hospital/have handicap før at man kan få tabt arbejdsfortjeneste?
Jeg har jo ikke bestemt, at børn med skoldkopper ikke må komme i institution. Vores forældre er stadig selv på arbejds marjedet, og kan derfor ikke træde til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

Rockertand

CAWI skriver:

Kan man virkelig ikke få det, når man passer sit barn, som har fået skoldkopper?
Vi er i dag på 4.dagen med skoldkopper, og lægen sagde i går det kan tage op til tre uger.
Jeg stopper på mit job d.31/7, og med et tab på lige over tusind kroner om dagen, kan i jo nok regne ud at det bliver en del penge.
Skal ens barn virkelig være indlagt på hospital/have handicap før at man kan få tabt arbejdsfortjeneste?
Jeg har jo ikke bestemt, at børn med skoldkopper ikke må komme i institution. Vores forældre er stadig selv på arbejds marjedet, og kan derfor ikke træde til.

Du kender jo selv svaret

Som så mange andre må du tage forholdsregler. Jeg har nu i flere år sørget for at have afspadsering, ferie, omsorgsdage, bedsteforældrebackup osv. på kontoen - og ja, det er sgu da irriterende at helgardere og stå med for meget ferie i maj måned, men det er vilkårene. Mine unger kan så ikke finde ud af at blive syge, så begynder at overveje en vaccination til den ældste.

Anmeld

23. juli 2013

CaWi

Rockertand skriver:

Du kender jo selv svaret

Som så mange andre må du tage forholdsregler. Jeg har nu i flere år sørget for at have afspadsering, ferie, omsorgsdage, bedsteforældrebackup osv. på kontoen - og ja, det er sgu da irriterende at helgardere og stå med for meget ferie i maj måned, men det er vilkårene. Mine unger kan så ikke finde ud af at blive syge, så begynder at overveje en vaccination til den ældste.

På min arbejdsplasds er der bare ikke noget at afspasere, omsorgsdage skal man forhandle sig til, og det har han så ikke ville give mig. Og hvis jeg skal holde det som ferie skal chefen jo godkende det, hvilket han ikke har gjort

Anmeld

23. juli 2013

Ellie79

CAWI skriver:

Det er jo pisse træls når ens barn bliver syg og man selv kæmper for at få det til at hænge sammen derhjemme, men desværre er det jo også et af de valg og situationer men kendte da man valgte at få børn. Det er jo ikke en trøst men her tog skoldkopperne kun en uges tid så kunne vi sende afsted. Så hold ud og tænk at nu kan i sætte krys ved skoldkopper 

Anmeld

23. juli 2013

LinLin

En af glæderne ved at få/have børn...

Davids skoldkopper tog kun en uge, så du har da lov at håbe dit barns også snart er væk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.