ble fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
9 svar
1 synes godt om
23. juli 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Min søn på 2,3 kom selv sidste lørdag (28) og sagde ble af.
Det er gået super godt og han havde kun nr 1 uheld få gange.

Men problemet ligger i nr 2.
Han kommer og siger når han skal men gør det ikke på potten med venter til han får bukser på og gør det der. Hvorefter han så kommer og siger nye bukser.
Har forsøgt at give ham ble på når han akal men så holder han sig eller tager den af.

Hvad kan jeg gøre for han tager det sidste også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2013

Sitrani

hannetheis skriver:

Han kommer og siger når han skal men gør det ikke på potten med venter til han får bukser på og gør det der. Hvorefter han så kommer og siger nye bukser.
Har forsøgt at give ham ble på når han akal men så holder han sig eller tager den af.

wow, det er da super flot

Min datter er 2,1 år nu, og vi har forsigtigt prøvet at tage bleen af hende her i uge 28, da hun virkede rimelig interesseret. Hun har et toiletbræt, som hun bruger engang imellem, men har ikke sådan rigtig gjort noget på det endnu...

Men efter 1 uge, hvor der havde været mange mange uheld, og hun ikke sagde til eller noget, så droppede vi det igen... Nu herefter er hun så selv begyndt at tage initiativ, og vil op og tisse på toilettet osv. så det får hun lov til, og igår lavede hun stort for første gang (dog med et lille uheld på fliserne først). Mor var stolt  Det er som om at hun er blevet mere bevidst nu... og ved hvad der skal foregå... men hun går stadid med ble, og så tager vi det bare som det kommer!

Jeg tror bare du skal give ham tid - det er jo ret tidligt endnu! Tisser han på potten hver gang nu..? Uden uheld? For så vil jeg sige, at det andet nok skal komme med tiden... Ellers prøv at sætte ham på potten på de tidspunkter han normalt plejer at lave stort.. det kan være du kan få ham igang på den måde, ellers bare følg ham i hans tempo, så skal det nok komme

held og lykke...

Anmeld

25. juli 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det lyder som om, at han ikke er klar til, at blive blefri når han laver i sine bukser. Han er ikke så gammel, så det er helt naturligt, at han ikke er klar endnu - og samtidig er drenge som regel lidt længere tid om, at blive blefri.

Anmeld

25. juli 2013

hannetheis

STN skriver:

wow, det er da super flot

Min datter er 2,1 år nu, og vi har forsigtigt prøvet at tage bleen af hende her i uge 28, da hun virkede rimelig interesseret. Hun har et toiletbræt, som hun bruger engang imellem, men har ikke sådan rigtig gjort noget på det endnu...

Men efter 1 uge, hvor der havde været mange mange uheld, og hun ikke sagde til eller noget, så droppede vi det igen... Nu herefter er hun så selv begyndt at tage initiativ, og vil op og tisse på toilettet osv. så det får hun lov til, og igår lavede hun stort for første gang (dog med et lille uheld på fliserne først). Mor var stolt  Det er som om at hun er blevet mere bevidst nu... og ved hvad der skal foregå... men hun går stadid med ble, og så tager vi det bare som det kommer!

Jeg tror bare du skal give ham tid - det er jo ret tidligt endnu! Tisser han på potten hver gang nu..? Uden uheld? For så vil jeg sige, at det andet nok skal komme med tiden... Ellers prøv at sætte ham på potten på de tidspunkter han normalt plejer at lave stort.. det kan være du kan få ham igang på den måde, ellers bare følg ham i hans tempo, så skal det nok komme

held og lykke...

Han har ingen uheld med tis. Og har ikke haft det de sidste 4 dage. Ligeledes er han også ble fri om natten nu.
Så er kun nr 2 han mangler

Anmeld

25. juli 2013

hannetheis

MoarHvidovre skriver:

Det lyder som om, at han ikke er klar til, at blive blefri når han laver i sine bukser. Han er ikke så gammel, så det er helt naturligt, at han ikke er klar endnu - og samtidig er drenge som regel lidt længere tid om, at blive blefri.

Er sikker på han er klar. Da han de sidste 4dage ikke har haft tis uheld og har heller ikke ble på om natten.
Han er fuld klar over at han skal nr 2 men vil bare ikke.
Og vi har aom skrevet prøvet at tilbyde en ble når han skal stort men den tager han af

Anmeld

27. juli 2013

LinLin

hannetheis skriver:

Har du fundet løsningen???

Min søn på 2,10 år har nemlig gået uden ble de sidste fem dage og har haft et tis-uheld den første dag, men "nummer 2" bliver kun lavet i bukserne

Anmeld

28. juli 2013

hannetheis

LinLin skriver:

Har du fundet løsningen???

Min søn på 2,10 år har nemlig gået uden ble de sidste fem dage og har haft et tis-uheld den første dag, men "nummer 2" bliver kun lavet i bukserne

Han har ikke fanget det helt endnu.
Men er i går begyndt med et belønningssystem. Hvor han får 1 vingummi når han gør i potten. Og det fangede han en gang i dag.
Problemet lige nu er mest at han ikke har tid til at sidde stille når storbror bliver ved med at kalde på ham.
Håber jeres snart fanger det.

Anmeld

28. juli 2013

LinLin

Han har ikke fanget det helt endnu.
Men er i går begyndt med et belønningssystem. Hvor han får 1 vingummi når han gør i potten. Og det fangede han en gang i dag.
Problemet lige nu er mest at han ikke har tid til at sidde stille når storbror bliver ved med at kalde på ham.
Håber jeres snart fanger det.

Hehe - Adam har fået een m&m når han har tisset totalt upædagogisk af pædagog-moderen

Anmeld

28. juli 2013

hannetheis

LinLin skriver:

Hehe - Adam har fået een m&m når han har tisset totalt upædagogisk af pædagog-moderen

Ja er selv snart færdig udd som pædagog. Men det virker

Anmeld

28. juli 2013

lineog4

Linus har været blevfri fra han fyldte 2 år og nu hvor han lige er fyldt 3 år kan han stadig ikke lave lort på toilettet. Han er ikke i tvivl om han skal og beder om ble på. Jeg har ikke ville presse ham, men nu er det nu. 

Med min datter var det det samme og nu som 10 årig er der ingen problemer - griner - så det kommer nok. Men ville være lidt bedre om.det var i en blev end i bukser ;-)

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.