Søger råd ang. lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

305 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. juli 2009

Henri84

Vi bor lige nu i en lejlighed på 4. sal i Haderslev... Lejligheden i sig selv er fin, men der er MANGE trapper med Elias... Vi er så småt begyndt at snakke om hvornår den næste skal komme, og til den tid vil vi gerne bo et andet sted...
Vi vil helst til Kolding eller Vejle...
I dag var vi så oppe og se det hyggeligste byhus i Kolding, i lækkert område og en fin have til! Lige præcis vores drøm! MEN det er kun en 3-værelses, og de 2 soverum er MEGET små... Huslejen er billig, og i det hele taget er alt perfekt bortset fra at det bliver meget småt når/hvis Elias og en kommende lillebrøster skal dele værelse... Lejligheden har helt perfekt belligenhed, 10 min. fra den skole vi gerne vil have ham på, 2 min. fra svømmehal og en sø hvor der er legeplads... Haven ligger ud til et stort grønt område, også med legeplads og boldbane... Det er SÅ børnevenligt!
Der kommer en og skal se lejligheden i morgen formiddag, siger hun ja er det hendes, ellers kan vi få den, og vil så få nøglen samme dag, derfor skal vi have besluttet om vi vil sige ja eller nej inden i morgen formidag!
Og puha jeg synes det er svært når værelserne er så små Sad
Bliver vi mon trætte af det? Hvor meget bruger børn deres værelser? Leger de ikke alligevel mest i stuen? Vi regner med at skulle bo der maks 5 års tid mens vi betaler af på studiegæld, bagefter vil vi i hus...
Hvad siger i?
Umiddelbart hælder vi til at sige ja hvis vi skulle være så heldige at hende i morgen siger nej, men er meget i tvivl om Elias og en evt. kommende lillebrøster bliver træt af at skulle dele et meget lille værelse...
Elias vil være ca. 6 når vi har planer om at flytte derfra, og en evt. kommende lillebrøster 3-4...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2009

trunte89

Det kommer vel an på HVOR små værelserne er
HVis det var mig, så tror jeg godt jeg kunne finde på at sige ja. Hvis alt det andet bare er perfekt, og det er for en 'kortere' periode.

Vi har 2 børneværelser på 2*4 kvm, og hvis det var så kunne det ene godt fungere som værelse til 2 synes jeg. De kan jo have køjeseng.

Anmeld

12. juli 2009

Moar'en

Jeg vil give trunte ret, hvis det kun er værelset der er små, som er et problem så tag det. Jeg har en veninde hvis 2 drenge deler værelse (de er 3 og 6 år) Og det har gået fint. Hvis ungerne ikke har været vant til andet, rør det dem sjældent. Hun har bare en aftale med den store at hvis han har behov for fred skal han komme og sige det, så skal hun nok sørge for at underholde den lille, dette fungere fint for dem i hvert fald.

Anmeld

12. juli 2009

Honningblomst

Jeg ville klart vælge at flytte hvis kun de små værelser er eneste minus...børns behov for eget værelse når de er under skolealderen og måske endda lidt ældre, er vidst mest et forældreskabt behov end det er børnenes...smiler
held og lykke med det og meld lige tilbage...er nysgerrig...smiler
Knus Eva...

Anmeld

13. juli 2009

Henri84

Vi valgte at takke nej...
Det haster ikke at finde et andet sted at bo, så vi satser på at finde noget lignende, eller evt. en villalejlighed med delehave, og større værelser
Skal faktisk til Vejle og se en sådan i morgen

Anmeld

14. juli 2009

FamilienSørensen

Hej Henri

Min kæreste og jeg har flyttet meget rundt på det seneste, og jeg tror det har været fordi at vi har måtte nøjes med ting, også senere blevet træt af det.

Altså ligesom nu, vi skal... eller hehe jeg skal, for min kæreste har ikke et problem med det, men en lille gammel lejlighed hvor køkken og stue hænger sammen, det skulle jeg nøjes med fordi huslejen er billig og vi skulle bare have et sted at bo hurtigst muligt..

Jeg synes ALDRIG man skulle nøjes med lejligheder man inderst inde ikke synes då godt om, det bliver bare et problem senere hen

Anmeld

14. juli 2009

Cris

Tja, min søster og jeg voksede op i en lejlighed midt i byen på 4.Sal og det gik fint. Min mor siger, at så kom hurtigt den tid, hvor vi bare selv meget hurtigt ville komme op og ned af træpper selv. Og alt andet har hun taget som gratis motion  Men jeg tror at når børnene vokser så glemmer man mange ting og man kan kun huske det positiv. Det er min fornemmelse med min mor, når jeg spørger om nogle ting (ligesom at hun siger, at jeg sov meget godt om natten, men så finder jeg ud af det, at jeg vågnede en gang om natten til jeg var over 3 og ville have kartofler  Men hun husker det ikke som noget negativt!) Og vi har også delt soveværelset, jeg har haft min lege hjørne i min forældres soveværelse og jeg har brugt meget tid i den der hjørne, eller bare i stuen med mine dukker. Min søster er ældrer end mig og så flyttede hun hjemmefra og jeg savnede hende så meget!

Nu flytter du alligevel ikke, men jeg ville flytte i huset hvis den eneste minus var størrelsen af værelser. Små børn ejer hele huset  Det er først efter nogle år, når de begynder at bruge lidt tid for sig selv i deres værelser. Jeg har en anderledes syn på tingene, da jeg bor i Indien og kan se på familier der bor i kun et værelse eller mange der bor på gaden. Jeg tager ikke længere så tung, at de skal have stor værelser og så nogle ting. Børn kan altid være glade, når andre vigtigere behov er fyldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.