Hjælp til købeloven ang. mobil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.065 visninger
8 svar
1 synes godt om
22. juli 2013

tankai

Er der nogen herinde der har styr på købeloven i forhold til mobiltelefoner og reparation? Og selvfølgelig har lyst til at hjælpe mig, hvis de kan. Så send mig gerne en PB.. Vi har lidt uenigheder med komplett.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2013

pussekat

tankai skriver:

Er der nogen herinde der har styr på købeloven i forhold til mobiltelefoner og reparation? Og selvfølgelig har lyst til at hjælpe mig, hvis de kan. Så send mig gerne en PB.. Vi har lidt uenigheder med komplett.dk

hejsa
hvad vil du høre om de må reparation den en gang og vis det ikke hjælp skal du have en nye tlf eller penge tilbage og købelov er også 2 år på tlf

Anmeld

22. juli 2013

tankai

pussekat skriver:

hejsa
hvad vil du høre om de må reparation den en gang og vis det ikke hjælp skal du have en nye tlf eller penge tilbage og købelov er også 2 år på tlf

Har sendt dig en pb 

Anmeld

22. juli 2013

Mini us

Hej. Hvis din telefon er mindre end 6 måneder gammel må de ikke reparere den. De første seks måneder er det butikken der har bevisbyrden og derfor går formodningsreglen ind og hjælper.. formodningsreglen siger at hvis produktet indenfor de første seks måneder går istykker er d dig der bestemmer om du vil have en ny eller oengene tilbage. Men efter de seks måneder må de godt sende den til rep. 

Butikkerne prøver at bilde dig ind at de ikke er dækket af formodningsreglen men det er de. Google formodningreglen og print det evt ud og tag med når du skal ind med den

Anmeld

22. juli 2013

tankai

Mini us skriver:

Hej. Hvis din telefon er mindre end 6 måneder gammel må de ikke reparere den. De første seks måneder er det butikken der har bevisbyrden og derfor går formodningsreglen ind og hjælper.. formodningsreglen siger at hvis produktet indenfor de første seks måneder går istykker er d dig der bestemmer om du vil have en ny eller oengene tilbage. Men efter de seks måneder må de godt sende den til rep. 

Butikkerne prøver at bilde dig ind at de ikke er dækket af formodningsreglen men det er de. Google formodningreglen og print det evt ud og tag med når du skal ind med den

Den er mere end 6 måneder gammel, men har været sendt til reparation 2 gange, og det har ikke hjulpet.. Tilgengæld var skærmen smadret første gang (blev lavet anden gang), og anden gang var højtaleren ødelagt.. 

Anmeld

22. juli 2013

AnnaK89

Jeg mener det er det samme med computere.
3 gang den skal sendes ind med det samme problem, kan du kræve en ny eller pengene tilbage.
Du kan så vidt jeg ved ikke kræve en ny, hvis ikke det er det samme problem 2. gang.

Anmeld

22. juli 2013

tankai

Efter en masse timer på nettet, har jeg fundet frem til dette, men er ikke sikker på, om jeg forstår det rigtigt.. 

På tænk.dk står der dette:

Forhandleren har ret til at reparere en defekt vare tre gang

Forkert! Købeloven nævner ikke et bestemt antal forsøg på at afhjælpe en fejl. Derimod står det i grundlaget for loven at udgangspunkteter ét enkelt forsøg.

Du kan kun få pengene tilbage, hvis producenten vil betale

Forkert! Det er forhandleren, som skal betale mine penge tilbage, hvis det ikke lader sig gøre at løse en fejl inden for rimelig tid ved eksempelvis en reparation eller ombytning.

Og på forbrug.dk står der:

• Du kan få manglen afhjulpet, fx få varen repareret
  • Du kan få varen byttet til en ny vare
  • Du kan få et afslag i prisen
  • Du kan få pengene tilbage – hæve købet

Hvis du vælger at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan sælgeren dog afvise dit krav, hvis han i stedet tilbyder dig at vælge mellem, at få manglen afhjulpet, fx ved en reparation eller at få varen ombyttet.

I mit hoved betyder det, at jeg kan vælge at få pengene tilbage - ved at hæve købet, men sælger kan afvise dette og sende den til reparation eller få den ombyttet.

Nu har den været sendt til reparation, og virker stadig ikke, og så har jeg ret til at få mine penge tilbage.. 

Er det helt hen i vejret, at forstå det sådan? 

Anmeld

22. juli 2013

tankai

Sagen er nu afsluttet.. 

Efter gentagende henvisninger til købeloven, lykkes det at få aftalt, at vi får pengene tilbage! 

Anmeld

22. juli 2013

Mini us

tankai skriver:

Den er mere end 6 måneder gammel, men har været sendt til reparation 2 gange, og det har ikke hjulpet.. Tilgengæld var skærmen smadret første gang (blev lavet anden gang), og anden gang var højtaleren ødelagt.. 

Har den været til rep 2 gange har de ikk krav på en 3. Gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.