Hvad ville du gøre i denne situation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
10 svar
15 synes godt om
21. juli 2013

Anonym trådstarter

Forstil dig at Du har en datter på 14 år, som skal være alene hjemme med sin bedste veninde i deres hus, din datters bedste veninde har så valgt at invitere to drenge som også skal sove der, hvilket ingen af forældrene ved... 

Din datter kommer så hjem den første dag og græder, fordi hun har holdt det hemmeligt, så hun fortæller sandheden.. Du ringer så til venindes mor og forklare at din datter er kommet grædende hjem, og at der er drenge hos hende... Så siger venindes mor " tusind tak fordi du sagde det, det er jeg glad for" veninden bliver hentet og får stuearrest, din datter høre så ikke fra hende i 1 uge og man kan mærke på hende hun er lidt ked fordi hun self savner sin bedste veninde, idag en uge efter det skete så sviner veninden din datter til og siger hun ikke kan holde på en hemmelighed og at hun ikke kan stole på hende mere, imens sidder din datter uforstående og er ked for hun føler jo at hun har gjort det rigtige at fortælle sandheden?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2013

esioul

Anonym skriver:

Forstil dig at Du har en datter på 14 år, som skal være alene hjemme med sin bedste veninde i deres hus, din datters bedste veninde har så valgt at invitere to drenge som også skal sove der, hvilket ingen af forældrene ved... 

Din datter kommer så hjem den første dag og græder, fordi hun har holdt det hemmeligt, så hun fortæller sandheden.. Du ringer så til venindes mor og forklare at din datter er kommet grædende hjem, og at der er drenge hos hende... Så siger venindes mor " tusind tak fordi du sagde det, det er jeg glad for" veninden bliver hentet og får stuearrest, din datter høre så ikke fra hende i 1 uge og man kan mærke på hende hun er lidt ked fordi hun self savner sin bedste veninde, idag en uge efter det skete så sviner veninden din datter til og siger hun ikke kan holde på en hemmelighed og at hun ikke kan stole på hende mere, imens sidder din datter uforstående og er ked for hun føler jo at hun har gjort det rigtige at fortælle sandheden?? 

Sådan er det hvis at være teenager. Der skal ikke meget til for at blive uvenner.

Din datter gjorde det rigtige, men hun har jo "svigtet" veninden ved ikke at holde på en hemmelighed.

Mon ikke de finder ud af det igen

Anmeld

21. juli 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg ville være så stolt af min datter, og forklarer hende at hun har gjort det rette, og at veninden er rigtig sur over at hun har sladret, fordi at hun har fået ballade. de er 14år, og i den alderen vil man gerne udforske ting.
jeg ville sige at veninden skal rase af, og måske bliver hun god igen, måske ikke. Men helt ærligt, så ville jeg ikke have min datter sammen med en der hellere vil lyve for sine forældre end at være ærlig. tænk på hvad der kan ske næste gang.
Jeg ville sætte ned og snakke med hende om det, så hun ikke går og har det dårligt.

Anmeld

21. juli 2013

C-Dog

Der er vel ikke så meget at gøre. Din datter har jo svigtet sin venindes tillid, omend vi som forældre jo synes hun har handlet korrekt. Hun havde valget mellem at være ærlig mod jer, eller holde på venindes hemmelighed. Som 14 årig havde jeg selv massere hemmeligheder med mine veninder og jeg havde aldrig snakket til dem igen hvis de havde sladret. Men vær der for din datter. Det har været og er, en svær situation! Og så vær stolt. Ikke mange ville ha taget så modent et valg!!

Anmeld

21. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville fortælle min datter at jeg er stolt af hende. Jeg ville også fortælle hende at det er vigtigt at sige fra når der er noget hun ikke bryder sig om samt at hun må fortælle veninden hvordan hun havde det og hvorfor hun valgte at gå hjem og fortælle det. 

og så ville jeg ikke blande mig i sagen. Jeg ville ikke tale med veninden. Det må de tale ud om sammen vil være mit råd. Jeg vil højst sandsynligt også fortælle min datter at hvis veninden ikke respektere hendes grænser så er det ikke en god veninde. 

Anmeld

21. juli 2013

B&J

1 KÆMPE ros til din datter hold da op hvor må du være en fantastisk mor når hun lige frem fortæller dig det

2. tror de bliver gode veninder igen måske skulle hun inviterer hende over så de kan få snakket igennem

Anmeld

21. juli 2013

Havre74

Jeg synes, at både du og din datter har gjort det rigtige. Veninden er jo ikke egnet til at være alene hjemme, når forældrene ikke kan stole på hende.

Det er klart at veninden bliver sur, for hun er jo blevet afsløret i en stor løgn.

Hvor har veninden svinet din datter til henne`? Er det mellem de to`? Eller et sted hvor andre også kunne se det det (eks. facebook)`?

Anmeld

21. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Altså nu kan jeg både huske da jeg var 14 år OG jeg er nu blevet mor.
Jeg synes helt klart at din datter her gjort det rigtige, hvis hun havde det godt med det, havde hun heller ikke fortalt dig det jo.

Din datter vil lære med tiden hvilken veninder man skal vælge i sit liv.
Og problemet er måske ikke så meget at de har gjort noget forkert, men mere hvordan veninden takler det på efterfølgende. Og det er altså hendes problem!

Anmeld

21. juli 2013

Anonym trådstarter

Havre74 skriver:

Jeg synes, at både du og din datter har gjort det rigtige. Veninden er jo ikke egnet til at være alene hjemme, når forældrene ikke kan stole på hende.

Det er klart at veninden bliver sur, for hun er jo blevet afsløret i en stor løgn.

Hvor har veninden svinet din datter til henne`? Er det mellem de to`? Eller et sted hvor andre også kunne se det det (eks. facebook)`?

Det er i privatbeskeder på facebook... ;( min datter er bare så sød, følsom og stille og rolig, hun gør ikke den slags, altså at lyve. Men hun er også meget ked over sådan som det er blevet for det var jo ikke meningen. ;( 

Anmeld

21. juli 2013

Havre74

Anonym skriver:

Det er i privatbeskeder på facebook... ;( min datter er bare så sød, følsom og stille og rolig, hun gør ikke den slags, altså at lyve. Men hun er også meget ked over sådan som det er blevet for det var jo ikke meningen. ;( 

Nej det kan jeg godt forstå. Din datter havde jo glædet sig til ren venindehygge.

Og husk på, veninden løj jo både for sine forældre OG din datter. For veninden havde jo inviteret drengene uden at din datter vidste det.

Men godt at høre, at det var i privatbeskeder, selvom det selvfølgelig stadig ikke er sjovt. -Jeg håber du forstår hvad jeg jeg mener.

Vær stolt af din datter og vær stolt af dig selv. Det er dig, der har opdraget hende til, at hun altid kan komme til dig. -Så flot..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.