Anonym skriver:
Jeg er havnet i den situation at jeg er blevet enlig med mine to børn og kan ikke undvære bil i hverdagen. Jeg står så desværre i rki men har den mulighed at jeg kan betale en brugt bil kontant. Er det muligt for mig at beholde den uden at den bliver fjernet? Skal lige siges at jeg har haft 6 gælds poster i rki har kun to nu og afbetaler på de to gælds poster så overholder mine betalinger. Nogen der har stået i samme situation og kender til reglerne omkring det? :-)
Så længe du afdrager på den gæld, der er registreret hos rki, kan du godt købe og eje noget eks. en bil. Der er dog grænser for, hvor meget det må være værd, i forhold til, hvor meget du har gæld for. Hvis du stopper med at afdrage på gælden, kan de kræve beløbet af bilen indfriet, uanset pris, men de behøver ikke at gøre det. Du bør dog gøre kreditorerne opmærksom på, at du har tænkt på at købe bil, så alt er på det rene. Husk kreditorerne kan alligevel selv se inde i systemet, at du pludselig har en bil registreret i dit navn.
Anmeld