4 mdr. gammel og start på vælling/grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.701 visninger
10 svar
4 synes godt om
21. juli 2013

Tulle83

Hej alle

Bertram bliver 4 måneder her den 26. juli, og så er det tid til at prøve vælling/grød, da han er en meget mad glad herre og spiser godt! Jeg ammer stadig  og supplerer med mme.

Så er mine spøgsmål som følger:

- Hvad skal det være for noget, hvad er bedst at starte med. Vælling, grød?

- Hvor meget skal han have de første par gange, og hvornår sætter man mændgen op - og til hvor meget?

- Er det bedst at give vælling på flaske, eller skal man kaste sig ud i at bruge ske fra start af?

Håber at der er nogle kloge og erfarne mødre der vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2013

NinaNymannMadsen

http://rebeccapersson.com/2011/07/derfor-skal-baby -0-6-maneder-ikke-have-mos-og-groed/

hvis du mener han er klar ville jeg starte med ris grød eller hirsegrød og gerne lidt tyndere end man ville lave det. og så kun et par ske fulde til at starte med.

læs evt linket jeg har lagt ved også.

Anmeld

21. juli 2013

Hullabullabulla

Tulle83 skriver:

Hej alle

Bertram bliver 4 måneder her den 26. juli, og så er det tid til at prøve vælling/grød, da han er en meget mad glad herre og spiser godt! Jeg ammer stadig  og supplerer med mme.

- Hvor meget skal han have de første par gange, og hvornår sætter man mændgen op - og til hvor meget?

- Er det bedst at give vælling på flaske, eller skal man kaste sig ud i at bruge ske fra start af?

Har ikke så meget erfaring min søn er 4,5 måned vi har været igang i 1 uge. Han får risgrød, majsgrød, bananmos, gulerodsmos, sveskemos.

han får til han selv siger stop dog indtil videre kun 1 gang dagligt da jeg ikke vil have det går får hurtigt og han får forstoppelse.. Så det et ml 10 og 20 skefulde

Anmeld

21. juli 2013

Tulle83

NinaNymannMadsen skriver:

http://rebeccapersson.com/2011/07/derfor-skal-baby -0-6-maneder-ikke-have-mos-og-groed/

hvis du mener han er klar ville jeg starte med ris grød eller hirsegrød og gerne lidt tyndere end man ville lave det. og så kun et par ske fulde til at starte med.

læs evt linket jeg har lagt ved også.

Tak for det

Jeg kigger lige nærmere på linket.

Anmeld

21. juli 2013

Tulle83

Britt88 skriver:

Har ikke så meget erfaring min søn er 4,5 måned vi har været igang i 1 uge. Han får risgrød, majsgrød, bananmos, gulerodsmos, sveskemos.

han får til han selv siger stop dog indtil videre kun 1 gang dagligt da jeg ikke vil have det går får hurtigt og han får forstoppelse.. Så det et ml 10 og 20 skefulde

Puha jeg synes det er en jungle. Jeg synes at kan huske, at min SP sagde at bananmos ikke er godt i starten...? Men som med alt andet, så har alle jo også forskellige meninger om dette Tak for svar

Anmeld

21. juli 2013

gokkelok

Tulle83 skriver:

Puha jeg synes det er en jungle. Jeg synes at kan huske, at min SP sagde at bananmos ikke er godt i starten...? Men som med alt andet, så har alle jo også forskellige meninger om dette Tak for svar

Bananmos, kan give hård mave.

Jeg fik det råd, at starte meget langsomt op. Du skal tænke på, at din lille dreng kun er vant til mælk, så det vil være for forvirrende med en masse forskellige nye smage. Jeg skulle f.eks. give risgrød i en uge, så kan man prøve en anden grød ugen efter. 

Det nemmeste i starten er ris eller hirse, fordi de er meget milde i smagen. Også kun hvad der svarer til at snapseglas den første tid.

Anmeld

21. juli 2013

1990h

Jeg har læst at man helst ikk skal starte med det der smager sødt som frugt for så ville de hellere ha det søde i stedet for det andet.

Men ved ikk om det passer så langt er vi ikk selv nået endnu

Anmeld

21. juli 2013

gokkelok

1990h skriver:

Jeg har læst at man helst ikk skal starte med det der smager sødt som frugt for så ville de hellere ha det søde i stedet for det andet.

Men ved ikk om det passer så langt er vi ikk selv nået endnu

Det er rigtigt nok. 

Pulver grød skulle også smage sødere. Derfor kan man godt få lidt problemer med at vænne dem til andet mad, hvis de er vant til, kun at få det. 

Men det er også billigere og lige så nemt at lave det selv fra bunden 

Anmeld

21. juli 2013

nielsen80

Tulle83 skriver:

Hej alle

Vi startede lidt senere, da min pige slet ikke var klar ved 4 mdr, men vi startede med sød kartoffelmos - simpelthen for at undgå stivelsesholdig mad, som kan give forstoppelse. Hun elskede det fra første mundfuld

Så det ville jeg anbefalde, de må gerne få sød kartoffel, selvom de kun er 4 mdr og det er ikke så stivelsesholdigt som risgrød og alm kartoffelmos.

Anmeld

21. juli 2013

Valle81

Her er vi startet med hirsegrød og kartoffel, gulerods, ærte, broccoli, hvad der lige var af grøntsager mos:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.