Må vi få bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. juli 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min kæreste er blevet tilbudt at arve sin morfars bil og som det er pt. har vi sagtens råd til bilen med forsikring og det hele...

Sagen er så at jeg er på kontanthjælp og der er noget med at man ikke må have en formue på over 10.000, men må vi godt have bilen når den står i min kærestes navn og han er den eneste med kørekort?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2013

Louise H.

Ja. Hvis kæresten ikke er på kontanthjælp må i gerne, den skal bare stå i hans navn

Anmeld

21. juli 2013

mn

Ms.Sunshine skriver:

Min kæreste er blevet tilbudt at arve sin morfars bil og som det er pt. har vi sagtens råd til bilen med forsikring og det hele...

Sagen er så at jeg er på kontanthjælp og der er noget med at man ikke må have en formue på over 10.000, men må vi godt have bilen når den står i min kærestes navn og han er den eneste med kørekort?...

hvis det er din kærestes og han ikke er på kontanthjælp må han godt. I skal dog være opmærksomme på at når han nok skal til at forsøge jer så kommer han jo til at hører med i beregningen omkring din kontanthjælp. Der er en helt masse regler omkring biler og det er meget indviklet hvornår kommunen synes det er iorden eller ikke, så jeg havde nok spurgt kommunen om det. Men de fleste som har en bil der er mere end 8 år gammel får god for at beholde den, men det er ikke sikkert at alle får det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.