Er det for egen regning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
7 svar
2 synes godt om
20. juli 2013

CaWi

Jeg tror min søn har fået skoldkopper. Ringer til lægen på mandag for at få en tid, til at få det be/afkræftet..

Jeg har fra på mandag, 9 arbejdsdage tilbage på mit job, inden jeg stopper.
Mit spørgsmål lyder på, om hvorvidt jeg får penge af nogen?
Får så vidt jeg ved, penge på barnets første sygedag af min chef.
I min kontrakt står der så videre, at derefter er det dagpenge.
Men får jeg virkelig det? Eller skal jeg holde sygdommen som ferie?

Nogen der kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2013

Team Putte

CAWI skriver:

Jeg tror min søn har fået skoldkopper. Ringer til lægen på mandag for at få en tid, til at få det be/afkræftet..

Jeg har fra på mandag, 9 arbejdsdage tilbage på mit job, inden jeg stopper.
Mit spørgsmål lyder på, om hvorvidt jeg får penge af nogen?
Får så vidt jeg ved, penge på barnets første sygedag af min chef.
I min kontrakt står der så videre, at derefter er det dagpenge.
Men får jeg virkelig det? Eller skal jeg holde sygdommen som ferie?

Nogen der kan hjælpe?

Hvis du snakker med din chef og han/hun godkender ferie med så kort varsel kan du godt jeg har ikke hørt om nogen der har fået dagpenge under barnets sygdom, det er kun hvis man selv er syg i længere tid.. Barnets første sygedag er med løn, nogle har barnets 2. sygedag med også.. Resten er for egen regning

Anmeld

20. juli 2013

CaWi

Team Putte skriver:

Hvis du snakker med din chef og han/hun godkender ferie med så kort varsel kan du godt jeg har ikke hørt om nogen der har fået dagpenge under barnets sygdom, det er kun hvis man selv er syg i længere tid.. Barnets første sygedag er med løn, nogle har barnets 2. sygedag med også.. Resten er for egen regning

Mange tak for svar. Regnede også godt med at det var for egen regning

Anmeld

20. juli 2013

Team Putte

CAWI skriver:

Mange tak for svar. Regnede også godt med at det var for egen regning

Men hvor er det dog uheldigt at de ikke lige kunne vente 9 dage med at komme på du kunne afslutte arbejdet ordentligt

Anmeld

20. juli 2013

CaWi

Team Putte skriver:

Men hvor er det dog uheldigt at de ikke lige kunne vente 9 dage med at komme på du kunne afslutte arbejdet ordentligt

Ja for det kan jo virke som om jeg bare render fra det hele.
Er virkelig bange for at chefen ikke tror på mig, men derimod tror at det bare er fordi jeg ikke gider komme mere.

Anmeld

20. juli 2013

Team Putte

CAWI skriver:

Ja for det kan jo virke som om jeg bare render fra det hele.
Er virkelig bange for at chefen ikke tror på mig, men derimod tror at det bare er fordi jeg ikke gider komme mere.

ja det er sgu øv synes tit man bliver mistænkeliggjort selvom man har rent mel i posen

Anmeld

20. juli 2013

CaWi

Team Putte skriver:

ja det er sgu øv synes tit man bliver mistænkeliggjort selvom man har rent mel i posen

Ja og kan ikke engang få farmand til at tage nogle dage. For han er landmand og høsten går i gang på mandag. Og de høstet jo selvom de selv er ved at dø.

Kan chefen egentlig kræve en lægeerklæring på min søn? Selvfølgelig på hans egen regning.

Anmeld

20. juli 2013

Team Putte

CAWI skriver:

Ja og kan ikke engang få farmand til at tage nogle dage. For han er landmand og høsten går i gang på mandag. Og de høstet jo selvom de selv er ved at dø.

Kan chefen egentlig kræve en lægeerklæring på min søn? Selvfølgelig på hans egen regning.

eftersom chefen kun betaler en enkelt dags løn tvivler jeg stærkt på han vil bruge tiden på at kræve en lægeerklæring men nej det tror jeg ikke han kan på ungerne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.