Hvornår juniorseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. juli 2013

KLN

Hejsa

Ja, som overskriften lyder, hvornår går man fra tremmeseng til junior seng?

Tænker umiddelbart hun stadig er lidt for lille (bliver to til oktober). Tænker, at hun ikke rigtig vil blive der, når hun bliver puttet.

Hva mener I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

Rødhætte

KLN skriver:

Hejsa

Tænker umiddelbart hun stadig er lidt for lille (bliver to til oktober). Tænker, at hun ikke rigtig vil blive der, når hun bliver puttet.

Hva mener I??

Min dreng er 2,4 år og sover stadig i tremmeseng. Han kan nemt være i den, så har ikke så travlt

Anmeld

19. juli 2013

MariaKyedDK

KLN skriver:

Hejsa

Hva mener I??

min søn fik juniorseng da han blev 3 år  

Anmeld

19. juli 2013

Misscbn

KLN skriver:

Hejsa

Hva mener I??

Min søn bliver også 2 år den 23 okt og han har lige fået nyt værelse med junior seng 

Anmeld

19. juli 2013

optimistmor

min dreng fik junior seng noget tid efter han blev 2.

Anmeld

19. juli 2013

Clisolka

Vi skifter tremmesengen ud når lillebror skal bruge den - så Bella bliver omkring 3 

Anmeld

19. juli 2013

Kris89

Hejsa

Hva mener I??

uden at have børn endnu vil jeg da mene det er når barnet ikke længere kan være i tremmesengen, eller man har et barn hvor det vil være lettere uden tremmer.

man kunne evt. (hvis muligt på sengen) tage den ene side af tremmesengen og se.??

Anmeld

19. juli 2013

MorDk

Vores dreng fik da han var knapt 2 år. Det var svært. Han ville ikke blive i den.

Anmeld

19. juli 2013

gonefishing

KLN skriver:

Hejsa

Hva mener I??

Vores datter er 3 til december. Og jeg havde læst rigtig mange steder at når de ca. var 2 eller 2,5 år så kom mange i juniorseng.
Vi har dog vurderet at vores datter kommer til at vente lidt endnu, på grund af flytning og at hun bliver storesøster, så jeg regner med at hun får en juniorseng på den anden side at 3 år

Ellers tror jeg det kommer meget an på barnets modenhed, om de prøver at komme ud af tremmesengen osv.

Anmeld

19. juli 2013

-Milla-

Oscar fik ny juniorseng kort tid efter sin 2 års fødselsdag.
Vi var i idemøbler og kigge på garderobeskab og faldt så tilfældigt over en Cars junior seng, udstillingsmodel, som var i fin stand og på udsalg. Oscar kan godt lide Cars og vi havde snakket om hvornår mon han skulle have en større seng, så derfor slog vi til.
Det er gået rigtigt fint for ham at vænne sig til sengen, i weekenden sover han også til middag i den, da han i vuggestuen også er begyndt at sove inde efter han er blevet 2 år. I starten var det lidt svært for ham at sove inde i vuggestuen, så derfor begyndte vi også på det herhjemme.
Han er ikke faldet ud af sengen og det er ikke meget han selv går ud af den, kun om morgenen når han vågner og så kommer ind og putter lidt.
Jeg har hørt nogen fortælle, at det er en god idé at de kommer over i juniorseng et stykke tid inden en lillesøster/lillebror overtager tremmesengen, så de allerede har vænnet sig til og er tryg ved den nye seng og nemmere kan acceptere at det er en anden, som overtager tremmesengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.