Hvordan undgår jeg at falde ind som social bedrager??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
6 svar
17 synes godt om
19. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Har brug for jeres råd,hjælp og mening.

Sagen er den at jeg er "alene" om barnet. Jeg har dog til for 3 mdr siden mødt min nuværende fantastiske kæreste, som både har taget mig og baby med! Forstået på den måde at vi "leger" baby er hans eget. Og han glæder sig sådan til at være der for hende! 
' kunne ikke ønske anden mand i mit liv end ham, han vil være med i alt, kysse, kramme, snakke til maven osv. Han er fantastisk! 

Dog..... Har vi haft vores kriser allerede og har til for en måned siden boede i hans 25-30 kvm lejlighed. Så man får lidt for meget af hinanden. Men 1juni fik jeg min egen lejlighed, som vi kalder vores andet hjem. (' han kan ikke li tanken om at bo hver for sig' )

Nå. Til sagen.... 
Planen er at vi meget gerne skulle flytte sammen i denne 'min' lejlighed. 
Men at vi har sagt til os selv at vi først vil vente til baby er kommet, for at se hvordan tingene forløser sig når hun er kommet. Jeg tænker at det smartest ikke at forhaste, både af hans situation han mister sin bolig hvis han flytter her op og det ikke fungere, og jeg har ikke nogle sikkerhed for at han bliver ved mig, så derfor har vi aftalt at når baby er kommet og rutinen og dagligdagen er igang er planen at vurderer  om evt flytning sammen skal påbegynde. 
MEN.... Hvad gør jeg? 
Vi tit sammen har dog dage vi sover hver for sig men det mest vi sover sammen. Når nu sundhedsplejesken  kommer forbi efter fødslen osv, vil jeg jo gerne have at jeg holder mig til loven for har på ingen måder lyst til at bedrage det danske samfund og være en nasser! 
Kærlighed vægter højre end penge!!
Men vi vil jo heller ikke flytte sammen med det samme fordi at det siger loven. Men istedet lige indfinde os i de nye roller og se om han virkelig er der når det bliver Real life!! 

Er der nogle gode råd eller nogle der ved hvad jeg sksl passe på med. Eller nogle jeg kan fortælle planen til så de ligesom er "forberedt" og en anonym henvendelse ikke spolere det helt og jeg bliver klantet for noget ulovligt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

lycly

Nu er der jo mega skrappe regler omkring det. Han må hverken handle ind til/for dig, tage opvasken hjemme ved dig, have en tandbørste eller tøj liggende eller noget. Så hvis I skal ses skal det være hjemme hos ham.
Reglen består jo i at man som enlig forsørger ikke må være i et ægteskabslignende forhold. Men det er du jo faktisk når I har aftalt at han skal være en far for dig barn. Men den er svær..

Anmeld

19. juli 2013

Sujan

Nu ved jeg ikke om i så kan klare jer.. Men du kunne jo lade være med at søge ydelser på baggrund af at du er enlig... Så er alting i orden..
Og så kan i jo være fælles om at få det til at hænge sammen...

Anmeld

19. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du kan lade være med at modtage enlige tilskud, hvis du føler at I ikke bor sammen men at ikke står alene med det. 

Anmeld

19. juli 2013

wamse

Som det er nu hos jer, så overskrider i reglerne for at være modtagere af ydelserne som enlig. Han må ca overnatte hos dig 2 gange i ugen. Han må på ingen måde bidrage til din husførelse, dvs at han ikke må betale mad hos dig. 

Men når det er sagt, så ved jeg fra en veninde, at de ihvertfald her i kommunen, er til at snakke med. De fik lov til i 2 måneder at se om det ville fungere mellem dem, og så ville kommunen først derefter stoppe udbetalingen af ydelserne, som hun fik som enlig. 

Anmeld

25. juli 2013

Xolia

Anonym skriver:

Hej piger

Sagen er den at jeg er "alene" om barnet. Jeg har dog til for 3 mdr siden mødt min nuværende fantastiske kæreste, som både har taget mig og baby med! Forstået på den måde at vi "leger" baby er hans eget. Og han glæder sig sådan til at være der for hende! 
' kunne ikke ønske anden mand i mit liv end ham, han vil være med i alt, kysse, kramme, snakke til maven osv. Han er fantastisk! 

Dog..... Har vi haft vores kriser allerede og har til for en måned siden boede i hans 25-30 kvm lejlighed. Så man får lidt for meget af hinanden. Men 1juni fik jeg min egen lejlighed, som vi kalder vores andet hjem. (' han kan ikke li tanken om at bo hver for sig' )

Nå. Til sagen.... 
Men at vi har sagt til os selv at vi først vil vente til baby er kommet, for at se hvordan tingene forløser sig når hun er kommet. Jeg tænker at det smartest ikke at forhaste, både af hans situation han mister sin bolig hvis han flytter her op og det ikke fungere, og jeg har ikke nogle sikkerhed for at han bliver ved mig, så derfor har vi aftalt at når baby er kommet og rutinen og dagligdagen er igang er planen at vurderer  om evt flytning sammen skal påbegynde. 
MEN.... Hvad gør jeg? 
Vi tit sammen har dog dage vi sover hver for sig men det mest vi sover sammen. Når nu sundhedsplejesken  kommer forbi efter fødslen osv, vil jeg jo gerne have at jeg holder mig til loven for har på ingen måder lyst til at bedrage det danske samfund og være en nasser! 
Men vi vil jo heller ikke flytte sammen med det samme fordi at det siger loven. Men istedet lige indfinde os i de nye roller og se om han virkelig er der når det bliver Real life!! 

Er der nogle gode råd eller nogle der ved hvad jeg sksl passe på med. Eller nogle jeg kan fortælle planen til så de ligesom er "forberedt" og en anonym henvendelse ikke spolere det helt og jeg bliver klantet for noget ulovligt? 

Hej.

Ud fra min synsvinkel som "kunderådgiver hos Udbetaling Danmark, familieydelser" så ville jeg med det du skriver IKKE betragte dig som enlig indenfor familieydelser (børnetilskud til enlige). Der er i simpelthen for meget et par til at være enlig. En af årsagerne er at I har valgt at have 2 boliger - da, ja det stadig er nyt men jeres plan er at flytte sammen (hvis alt går vel) og det er nok i min verden (lovgivningsmæssigt som desværre er meget grå).

Dog kan jeg ikke udtale mig om du vil kunne være berettiget til boligstøtte - der er vidst nogle andre regler, men ellers ring til UDK og spørg INDEN du søger.

Og generelt - hvis du inderst inde "føler dig som en snyder" - så er du desværre nok...

Håber I finder ud af det... og du er selvfølgelig velkommen til at skrive privat hvis du vil vide mere.

-Xolia-

Anmeld

26. juli 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hej piger

Nå. Til sagen.... 
MEN.... Hvad gør jeg? 

det undgår du nemmest ved ikke at søge om enlige-tilskud, nu hvor du ikke er enlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.