grund med tilladelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg tror heller ikke umiddelbart at det bliver let at få lov til at bygge mere end tilladelsen giver lov til. Men hvorfor spørger I ikke på kommunen eller ejendomsmæglerne???? Det er jo trods alt deres arbejde at vide den slags. Og det er vigtigt for jer at få det rigtige svar hurtigt!

kommunen har været langsomme om at svare sidst vi spurgte dem om noget med en grund, men du har da ret i ejendomsmægleren burde vide det, så tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

hold da op det lyder som om det kan tage lang tid 

INTET vedrørende byggeritilladelser går hurtigt

der hvor jeg bor må man ikke ha glaseret tag, 2 etager, kun udkørsel en vej, 3 typer hæk osv.

det er meget alm.

Anmeld

18. juli 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

INTET vedrørende byggeritilladelser går hurtigt

der hvor jeg bor må man ikke ha glaseret tag, 2 etager, kun udkørsel en vej, 3 typer hæk osv.

det er meget alm.

det har du helt ret men i det mindste så når der er en lokalplan over området så ved du hvad du højest sandsynligt kan få byggetilladelse til, så kan man jo bruge ventetiden på at få lavet tegninger til huset og vælge hårdehvidevare osv

Anmeld

18. juli 2013

Mumto3

Anonym skriver:

kommunen har været langsomme om at svare sidst vi spurgte dem om noget med en grund, men du har da ret i ejendomsmægleren burde vide det, så tak for hjælpen

Selv tak vi plejer at ringe til kommunen med sådanne sager, og så beder jeg om et generelt svar, og ikke på min konkrete sag. Hvis det er sager de skal udtale sig om tager det lang til, men de kan altid på stående fod sige: det plejer at være sådan og sådan, men måske er der noget særligt ved jeres konkrete tilfælde. Så har man ihvertfald fået et fingerpeg om hvad retning det går i.

Anmeld

18. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

det har du helt ret men i det mindste så når der er en lokalplan over området så ved du hvad du højest sandsynligt kan få byggetilladelse til, så kan man jo bruge ventetiden på at få lavet tegninger til huset og vælge hårdehvidevare osv

Nu var det meget nemt for os, for det var huscompagniet der stod for alt - vi skulle bare peje og godkende ... så klarede de udregninger, tilpasninger osv

men ved at de FLERE gange, plus os selv, måtte pl,age kommunen med opringninger, mails osv for at de kunne få fingeren ud

Anmeld

19. juli 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Selv tak vi plejer at ringe til kommunen med sådanne sager, og så beder jeg om et generelt svar, og ikke på min konkrete sag. Hvis det er sager de skal udtale sig om tager det lang til, men de kan altid på stående fod sige: det plejer at være sådan og sådan, men måske er der noget særligt ved jeres konkrete tilfælde. Så har man ihvertfald fået et fingerpeg om hvad retning det går i.

det kunne egentlig godt være det er derfor, for de to gange vi har spurgt har det været om varme til en bestemt grund, men det her er jo et generelt spørgsmål

Anmeld

19. juli 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

Nu var det meget nemt for os, for det var huscompagniet der stod for alt - vi skulle bare peje og godkende ... så klarede de udregninger, tilpasninger osv

men ved at de FLERE gange, plus os selv, måtte pl,age kommunen med opringninger, mails osv for at de kunne få fingeren ud

vi regner også med det der dem der skal bygges vores, så det er da dejligt at høre de også klare de problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.