rådhus bryllup hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.590 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. juli 2013

Anonym trådstarter

min kæreste friede til mig for 7 mdr siden og vi har besluttet os for at udskyde kirkebrylluppet (og festen) til vores økonomi er lidt bedre og vi kan få råd til at holde en fest uden at skulle leve af vandgrød flere år efter

Vi skal derfor vies på rådhuset, uden nogen former for opmærksomhed her. Vi vil ikke reklamere for brylluppet men heller ikke holde det hemmeligt. Vi har valgt at blive viet dagen før vores barnedåb da min mor fylder rundt denne dag.

Har en masse spørgsmål:

Hvilket tøj har man på (vi skal ud og spise bagefter sammen med vores børn og mine forældre)
hvor kan man købe billige guld ringe?
Hvad med pas når man ændre navne?
Er det plat at blive gift på denne måde for at få det formelle på plads og så senere holde det bryllup man drømmer om?
Burde man holde en lille reception eller er det ligemeget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2013

Den lykkelige

Følger lige med..  Går i samme tanker 

Anmeld

17. juli 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

min kæreste friede til mig for 7 mdr siden og vi har besluttet os for at udskyde kirkebrylluppet (og festen) til vores økonomi er lidt bedre og vi kan få råd til at holde en fest uden at skulle leve af vandgrød flere år efter

Vi skal derfor vies på rådhuset, uden nogen former for opmærksomhed her. Vi vil ikke reklamere for brylluppet men heller ikke holde det hemmeligt. Vi har valgt at blive viet dagen før vores barnedåb da min mor fylder rundt denne dag.

Har en masse spørgsmål:

Hvilket tøj har man på (vi skal ud og spise bagefter sammen med vores børn og mine forældre)
Er det plat at blive gift på denne måde for at få det formelle på plads og så senere holde det bryllup man drømmer om?

Køb en lille fin kjole fra ex vis hm ringe ville jeg da tage hos en guldsmed og høre om det findes mange også billige..

jeg synes ikke det er plat at i bliver borgerligt viet og venter med kirkebrylluppet, men ville aldrig selv gøre det. Vi skal giftes i 2014 efter 11 års kæresteri men jeg havde gjort det klart at for mig er et bryllup kirke, hvid kjole og fest.. Derfor har han også først friet efter han har vidst at vi havde pengene til det.

Men i skal gøre hvad I føler for

Anmeld

17. juli 2013

Lotus86

Find en sød elegant kjole et sted, måske en der er lidt mere end hvad du ville tage på til en almindelig fødselsdag. Hos Chanti.dk kan man finde mange flotte ringe til en god pris, og nej, synds bestemt ikke det er plat, og synes i skal gøre helt som i har lyst til

Anmeld

17. juli 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Køb en lille fin kjole fra ex vis hm ringe ville jeg da tage hos en guldsmed og høre om det findes mange også billige..

jeg synes ikke det er plat at i bliver borgerligt viet og venter med kirkebrylluppet, men ville aldrig selv gøre det. Vi skal giftes i 2014 efter 11 års kæresteri men jeg havde gjort det klart at for mig er et bryllup kirke, hvid kjole og fest.. Derfor har han også først friet efter han har vidst at vi havde pengene til det.

Men i skal gøre hvad I føler for

Vi havde også sat dato (for os selv) for et kirkeligt bryllup og måske holder det stadig ved (afhængig af økonomien)

Vi vil vies for at sikre hinanden og vores børn (vi har også særbørn nemlig)

Egentlig kunne vi også nøjes med at begunstige hinanden, da det vil have samme effekt hvis en af os går bort. Men vi vil jo også gerne giftes, skifte navne osv, hvorfor en vielses er det "nemmeste" og smarteste for os pt. Jeg vil ikke gå på kompromis med vores bryllup (den kirkelige vielse og dertilhørende fest) så derfor vil jeg ikke fremskynde denne, men vi tør heller ikke blive ved med at vente, hvis du forstår. Der kan se så meget så hurtigt.

Anmeld

17. juli 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Vi havde også sat dato (for os selv) for et kirkeligt bryllup og måske holder det stadig ved (afhængig af økonomien)

Vi vil vies for at sikre hinanden og vores børn (vi har også særbørn nemlig)

Egentlig kunne vi også nøjes med at begunstige hinanden, da det vil have samme effekt hvis en af os går bort. Men vi vil jo også gerne giftes, skifte navne osv, hvorfor en vielses er det "nemmeste" og smarteste for os pt. Jeg vil ikke gå på kompromis med vores bryllup (den kirkelige vielse og dertilhørende fest) så derfor vil jeg ikke fremskynde denne, men vi tør heller ikke blive ved med at vente, hvis du forstår. Der kan se så meget så hurtigt.

Kan kun erklære mig enig, et bryllup er absolut det bedste for at sikre hinanden.. Jeg ville bare ikke giftes på rådhus, så hellere skrive testamente.. Vi har haft hinanden som begunstigede og har ikke haft behov for testamentet, men nu har vi fået barn men nu skal vi så også giftes om max 11 måneder

Håber i får en fantastisk dag uanset hvad

Anmeld

17. juli 2013

Chili

Anonym skriver:

Har en masse spørgsmål:

Min mand og jeg blev viet på rådhuset i al hemmelighed da vi var 18 år kun 2 venner vidste det, da man skal have vidner..
Men vi ville bare så gerne giftes, men havde heller ikke råd.

Jeg købte en kjole i only og min mand havde bare en pæn t-shirt og jeans på
Vi var på vivaldi med de to venner efterfølgende og det var det.

Vi valgte at sige det til vores familier 1,5 år efter og vi har tænkt os at få kirkens velsignelse og holde fest om nogle år når økonomien er til det

Jeg synes bestemt ikke i behøver holde noget reception, hvis i har tænkt jer at holde noget bryllup om nogle år.. Hvis folk ved det, kan de jo altid komme og kigge på

Ringe ved jeg ikke, min far gav os vores i gave, da vi fortalte det til dem

Held og lykke

Anmeld

17. juli 2013

Anonym trådstarter

Chili skriver:

Min mand og jeg blev viet på rådhuset i al hemmelighed da vi var 18 år kun 2 venner vidste det, da man skal have vidner..
Men vi ville bare så gerne giftes, men havde heller ikke råd.

Jeg købte en kjole i only og min mand havde bare en pæn t-shirt og jeans på
Vi var på vivaldi med de to venner efterfølgende og det var det.

Vi valgte at sige det til vores familier 1,5 år efter og vi har tænkt os at få kirkens velsignelse og holde fest om nogle år når økonomien er til det

Jeg synes bestemt ikke i behøver holde noget reception, hvis i har tænkt jer at holde noget bryllup om nogle år.. Hvis folk ved det, kan de jo altid komme og kigge på

Ringe ved jeg ikke, min far gav os vores i gave, da vi fortalte det til dem

Held og lykke

jeg tænker også lidt at hvis man holder reception osv så vil folk måske føle sig forpligtede til at have en gave med og så synes jeg ikke rigtig man kan tillade sig at holde kirkelig bryllup da gæsterne vil føle sig forpligtede til at købe endnu en gave. vildt latterligt at tænke over de ting

Ja folk der vil glo er mere end velkommen, vi kan jo altid give en bajer og en pølle på den lokale bagefter

Anmeld

17. juli 2013

Pikku Myy

Har en masse spørgsmål:

Hvilket tøj har man på (vi skal ud og spise bagefter sammen med vores børn og mine forældre) Der er ingen "regler", men tag noget på du selv vil være glad for.
hvor kan man købe billige guld ringe? Pas
Hvad med pas når man ændre navne? Som jeg har forstået det, behøver man ikke ændre navn i pas. Du skal bare sørge for at det et det samme navn, der står på pas og flybillet, hvis det bliver aktuelt.
Er det plat at blive gift på denne måde for at få det formelle på plads og så senere holde det bryllup man drømmer om? Nej!
Burde man holde en lille reception eller er det ligemeget? I skal gøre det præcis som I gerne vil.

Svar i citat

Anmeld

17. juli 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Svar i citat

hvad mener du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.