Spise madpakker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. juli 2013

Misser1989

Burde pædagogerne ikke sørge for at børnene spiser lidt ?? Min søn er kommet hjem med alle 3 madpakker, uden der er taget en bid af noget!! Så hannæs har ikke spist andet i dag end morgenmad kl. 7... kan da godt forstå at han er sulten nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2013

Babiesontheway

Jo det vil jeg sige. Nu er jeg kun pædagogstuderende, men de praktikker jeg har været i bliver der holdt øje med hver af børnene under middagsmad, og hvis de ikke spiser meget, kommer madpakken ud når vi skal have frugt så de spiser lidt mere

Anmeld

17. juli 2013

TNBC

Misser1989 skriver:

Burde pædagogerne ikke sørge for at børnene spiser lidt ?? Min søn er kommet hjem med alle 3 madpakker, uden der er taget en bid af noget!! Så hannæs har ikke spist andet i dag end morgenmad kl. 7... kan da godt forstå at han er sulten nu..

de holder jo øje med dem hos, og så tager de dem med ud på legepladsen om eftermiddagen. men der kan jo være en grund til at han ikke har spise noget, for pædagogerne kan jo ikke tvinge ham til at spise. Derfor man tjekker madpakken før de går hjem, for så kan de lige spørge hvis de ikke har spist noget.
hvis det ikke er hver dag, vil jeg bare spørge hvorfor? Ikke surt, men bare hvorfor? Du ved jo ikke hvad der er sket når de skulle spise.

Anmeld

17. juli 2013

dpb

Misser1989 skriver:

Umiddelbart ville jeg sige jo... men i den BH vores ældste startede med at komme i da vi flyttede hertil var det også et problem. Han kom fra en BH hvor man sad sammen til frokost på et bestemt tidspunkt og spiste allesammen, i den han kom i hernede havde valgfri frokost eller hvad man nu ligge skal kalde det. Der var et tidsrum de gerne skulle spise i, men børnene måtte selv vælge hvornår de gik ud og tog madpakken. Dette fungerede alt andet end optimalt for alexander. Vi havde fra start fortalt hvad han var vant til og bad dem være opmærksomme på det. Da det skete første gang at han havde en urørt madpakke, kommenterede jeg det og bad dem igen være lidt ekstra opmærksomme, deres kommentar var at han altså havde spist og at de altid sørgede for at tjekke i slut af intervallet og hive de børn ind der ikke havde spist så de kunne få spist hvordan det så lige hænger sammen med en urørt madpakke ved jeg ikke....  Det skete en del gange mere hvor jeg hver gang blot bad om at de var ekstra opmærksomme på at sørge for han fik spist... og jeg ved det ikke var pga. indholdet for han guffede den lystigt i sig når vi kom hjem

Vi endte med at flytte ham efter knap 6mdr, for der havde jeg fået nok... ikke kun pga. madpakken, men også mange andre ting som samlet set gjorde at den BH var alt andet end optimal for alexander Vi flyttede ham til den eneste anden der er i byen og som havde madordning, og alexander livede helt op og blev den dreng vi kendte igen

Men i hvertfald ville jeg i dit tilfælde spørge ind til det, hos pædagogerne for det er jo ikke optimalt at din søn ikke for noget at spise i løbet af en dag i BH

Qnuz

Anmeld

17. juli 2013

Mum33

Misser1989 skriver:

De kan jo ikke tvinge ham til at spise og hvis han virkelig ikke har været sulten deroppe, så er det vel ok?

Anmeld

17. juli 2013

foto på lærred

Hvis jeg var dig, ville jeg spørge en pædagog, om de en lille periode kunne huske din søn på at spise. Hos os spiser de samlet (lækkert hjemmelavet mad) så der spiser alle. Men sidder de samlet ved et bord og spiser eller går de selv ud og tager i køleskabet? Hvis det er det sidste, så tænker jeg, at det er svært for pædagogerne at holde øje. Men hvis du beder dem huske ham på at han skal spise lidt (hvis det f.eks er fordi han leger så godt osv, at han glemmer det), så vil det måske afhjælpe lidt.

Måske er det varmen. Tænker at en lille skål med lidt frugt måske vil "lokke" lidt forskelligt melon, jordbær, ærter osv. Ved godt det ikke er "rigtig" mad, men så kommer der trods alt lidt i maven.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

lærreder med fine collager, wallsticker og dåbsinvitationer.

Anmeld

17. juli 2013

Misser1989

Tak for svar 

Det er ikke hver dag, men ofte at han ikke spiser særlig meget.. Ofte kun et par bidder af en kvart rugbrød (i dagpleje. Kunne han godt spise to hele skiver) de sidder sammen og spiser. Men må lige høre dem ad i morgen om hvorfor han ikke havde spist noget.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.