En god ide til en meget billig ferie :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.017 visninger
12 svar
10 synes godt om
16. juli 2013

NLME<3

Hej i skønne damer jeg har en god ide (synes jeg selv) til at holde en meget billig ferie. Jeg har malet to syltetøjs glas og tegnede en sol på den ene sky der regner på den anden. så har vi lavet en masse sedler og kommet i, med ting vi skal lave alt efter vejret. fx når det regner: lave hjemme biograf, hvor vi laver popcorn, sætter tæpper op foran vinduet, og sætter en god film på. hvis der er sol: står der feks. spise is i skoven eller på stranden eller hvor man bor. så er det meningen vi i forvejen har købt nogle billige gode is i aldi eller lidl, pakker fire i en køler taske med isblokke og op på cyklen og ud i naturen og hygge for 20 kr Det er den måde vi skal holde sommerferie på i år, men vil rigtig gerne have nogle andre gode ideer til billig ferie, for vi har trods alt ferie i tre en halv uge fra i morgen

Mange kram fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

mth1987

Picnic, flyve med drage, trylledej, bage, 

Anmeld

16. juli 2013

Tip!

Overnatte i telt i haven.. 

Bål, grille skumfiduser, læse historie i haven. 

Vi har trampolin i haven, så vi tar en parasol til lidt skygge, puder og bøger.. Evt snold også.. Der kan vi få længe til at gå. Kigge på skyerne, læse, tage en lur.. 

Samle sten ved vandet, male på dem.. de er så dekorative.. 

Anmeld

16. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Badebacien i haven. 

Sove i telt i haven, eller hos bedsteforældrene.

Bage en kage og tage på overraskelses besøg hos venner og familie.

Fodbad bliver efterspurt i storstil af thea på 4 1/2 år.

Tage til stranden og finde sten, som ka males på en regnvejrsdag.

Trylledej.

Bage boller og varm caco, med ægte flødeskum.

Svømmehallen.

Zoo. Vh stine

Anmeld

16. juli 2013

foto på lærred

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men tager lige udgangspunkt i KBH:

Kongenshave har gratis dukketeater hver dag i sommerferien og en fin legeplads i haven.

En tur til Nyhavn og nyde stemningen.

Natur Centeret (tror jeg det hedder) på Amager- gratis

Valby Parken har en kæmpestor, flot legeplas.

En tur i havnen og se på både.

friluftsbade som nogle gange ikke koster så meget

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

lærreder med fine collager, wallsticker og dåbsinvitationer.

Anmeld

16. juli 2013

Mum33

Tag til loppemarked  Man får både ryddet op og ud, og så tjener man måske til en ny oplevelse 

Anmeld

16. juli 2013

Svenne

Rigtig god ide.

Her er det et stort hit for tiden at lave pandekager på bål.

Vi skal på kræmmermarked en dag i denne uge.

Generelt bare gøre spontane ting, som vi ikke gør til hverdag. Bage en kage f.eks.

Bygge sandslotte på stranden.

Anmeld

17. juli 2013

NLME<3

Tusind tak for alle de gode ideer nu har jeg lidt flere at komme i mine glas når man er studerende må man jo tænke kreativt for at pengene rakker i tre uger kender i nogle billige steder at holde ferie, eller hyggelige? Med overnatning  

Anmeld

17. juli 2013

Lone Jakobsen

her bruger vi fx. friluftsbadet, det lokale anlæg, og en dejlig badesø som ikke ligger alt for langt væk.

vi har god tid til at sortere i børnene gamle legetøj, og tøj. noget de selv synes er hyggeligt. og så er der plads til mere fra den lokale genbrug (hvor man nemt kan bruge en time på at hygge kigge)

vi kigger i børne-opskrifts bøger og finder noget børnene gerne vil bage, eller have til aften. de er med på indkøb, og med til at bage/lave og spise vi tager på besøg på biblioteket hvor man gratis kan låne bøger og dvd film, som vi hygger med om aftenen.

det var lige lidt af det vi laver i denne skønne ferie.

men mest af alt leger vi med vand når vejret er så skønt som nu

Anmeld

17. juli 2013

NLME<3

Lone Jakobsen skriver:

her bruger vi fx. friluftsbadet, det lokale anlæg, og en dejlig badesø som ikke ligger alt for langt væk.

vi har god tid til at sortere i børnene gamle legetøj, og tøj. noget de selv synes er hyggeligt. og så er der plads til mere fra den lokale genbrug (hvor man nemt kan bruge en time på at hygge kigge)

vi kigger i børne-opskrifts bøger og finder noget børnene gerne vil bage, eller have til aften. de er med på indkøb, og med til at bage/lave og spise vi tager på besøg på biblioteket hvor man gratis kan låne bøger og dvd film, som vi hygger med om aftenen.

det var lige lidt af det vi laver i denne skønne ferie.

men mest af alt leger vi med vand når vejret er så skønt som nu

Det var en rigtig god ide der med at de selv skal vælge en aftens mad i en kogebog, de plejer at være med i hverdagen, men der er det bare os der har valgt tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.