Tapas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.408 visninger
10 svar
5 synes godt om
16. juli 2013

Maja_4000

Jeg har fødselsdag i morgen og har bestemt mig for at gæsterne skal have tapas .. De kommer kl. 12
Men I må lige hjælpe mig .. Har aldrig lavet det før .. Indtil nu ser listen sådan her ud :
Serrano (også melon)
Chorizo
Marinerede, stegte tigerrejer
Røget laks med dampede grønne asparges (hører måske ikke lige til)
Hvidløgsstegte champignons
Oliven
Peberfrugter fyldt med ost
Pesto
Oliventapanade
Ost
Semidried tomater
Forskellige grøntsager (gulerodsstave, cherrytomater, peberfrugter osv)
Godt hjemmebagt brød

.. Jeg synes måske der mangler noget kød .. Eller hvad? Gode råd modtages meget gerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

Maja_4000

Og æg fyldt med noget tun-halløj

Anmeld

16. juli 2013

Flødebollen

Maja_4000 skriver:

Jeg har fødselsdag i morgen og har bestemt mig for at gæsterne skal have tapas .. De kommer kl. 12
Men I må lige hjælpe mig .. Har aldrig lavet det før .. Indtil nu ser listen sådan her ud :
Serrano (også melon)
Chorizo
Oliven
Pesto
Oliventapanade
Ost
Semidried tomater
Godt hjemmebagt brød

.. Jeg synes måske der mangler noget kød .. Eller hvad? Gode råd modtages meget gerne!

Nachos?

Evt. Små kyllinge-stykker, marineret i noget bbq?

Jeg har tidligere haft succes med at udstikke små tacoskaller i en tortillas - Brug et alm. glas og udstik runde skaller,

Varm dem, til de er sprøde og fyld krydret oksekød på - evt. med en klat creme fraiche

Hvad med et stykke ristet brød - et lille et med en rejesalat? Eller hjemmelavet kylling/bacon?

Tortilla-ruller med smørost og kylling - skær rullen ud i små bidder?

Blinis med rejer?

Blinis med laks?

Og tillykke med fødselsdagen

Anmeld

16. juli 2013

Flødebollen

Maja_4000 skriver:

Serrano (også melon)
Chorizo
Oliven
Pesto
Oliventapanade
Ost
Semidried tomater
Godt hjemmebagt brød

... Og dampede, grønne asparges er LÆKRE til røget laks

Anmeld

16. juli 2013

MsDane

Maja_4000 skriver:

Serrano (også melon)
Chorizo
Oliven
Pesto
Oliventapanade
Ost
Semidried tomater
Godt hjemmebagt brød

Hejsa

Tapas er helt klart min favorit-gæstemenu! Hvor mange bliver I? Man skal passe på, at der ikke bliver for mange ting.. Det kan også blive uoverskueligt og man vil jo gerne smage det hele

Hvis du mangler kød, er en klassiker der næsten skal med dadler i bacon, det lyder mærkeligt, men er simpelthen så godt.. Du kan også lave mini empanadas med spicy kødfyld, eller albondigas som er kødboller i en lidt krydret tomatsovs..

Hvis man skal lave empanadas kan man lave dobbelt tærtedej og så lave minitærter f.eks. med porre/bacon eller bare porre.

Håber, du får en dejlig dag

Anmeld

16. juli 2013

Flødebollen

Maja_4000 skriver:

Serrano (også melon)
Chorizo
Oliven
Pesto
Oliventapanade
Ost
Semidried tomater
Godt hjemmebagt brød

Ok - nu går jeg lige amok med at spamme dit indlæg her:

Men du kunne jo også vælge at købe lidt forskelligt pølse hos en rigtig pølsemand?

Jeg har altid forbundet tapas med noget småt og lækkert. Noget, man kunne spise meget forskelligt af.

Det klinger ikke rigtigt med tungt oksekød eller svinekød. Jeg tror også, det er derfor, det kan være svært at finde tapas med den slags kød - hvis ikke det bare skal være mini-deller.

Jeg synes, dit udvalg er rigtig lækkert - måske tilføj noget fra min liste, det er op til dig.

du får hvert fald uden tvivl mætte gæster

Anmeld

16. juli 2013

Maja_4000

Kathepige skriver:

D

Ok - nu går jeg lige amok med at spamme dit indlæg her:

Men du kunne jo også vælge at købe lidt forskelligt pølse hos en rigtig pølsemand?

Jeg har altid forbundet tapas med noget småt og lækkert. Noget, man kunne spise meget forskelligt af.

Det klinger ikke rigtigt med tungt oksekød eller svinekød. Jeg tror også, det er derfor, det kan være svært at finde tapas med den slags kød - hvis ikke det bare skal være mini-deller.

Jeg synes, dit udvalg er rigtig lækkert - måske tilføj noget fra min liste, det er op til dig.

du får hvert fald uden tvivl mætte gæster

Du har nogle rigtig gode idéer tak :p

Tror jeg laver noget kylling også .. Det lyder rigtig lækkert med taco-halløj, men der skal helst ikke være ALT for meget arbejde i det

Anmeld

16. juli 2013

Maja_4000

MsDane skriver:

Hejsa

Tapas er helt klart min favorit-gæstemenu! Hvor mange bliver I? Man skal passe på, at der ikke bliver for mange ting.. Det kan også blive uoverskueligt og man vil jo gerne smage det hele

Hvis du mangler kød, er en klassiker der næsten skal med dadler i bacon, det lyder mærkeligt, men er simpelthen så godt.. Du kan også lave mini empanadas med spicy kødfyld, eller albondigas som er kødboller i en lidt krydret tomatsovs..

Hvis man skal lave empanadas kan man lave dobbelt tærtedej og så lave minitærter f.eks. med porre/bacon eller bare porre.

Håber, du får en dejlig dag

Vi bliver 15

Og jeg havde glemt dadlerne! Godt du mindede mig om det, det smager nemlig rigtig godt

Synes måske de andre ting lyder liiidt indviklede

Plejer du at servere kartofler til?

Anmeld

16. juli 2013

l.kjoeller

Serrano (også melon)
Chorizo
Oliven
Pesto
Oliventapanade
Ost
Semidried tomater
Godt hjemmebagt brød

prøv evt lakseroulade. røget laks- philladelphia smøreost med en smule vand/fløde (så den bliver mere smørbar) og så godt med frisk puløg i. smør det på laksen . rul det og skær i små bidder. altid det der er blevet spist mest af når jeg har lavet tappas. og stort tillykke 

Anmeld

16. juli 2013

mn

Maja_4000 skriver:

Serrano (også melon)
Chorizo
Oliven
Pesto
Oliventapanade
Ost
Semidried tomater
Godt hjemmebagt brød

jeg synes det lyder fint, men synes helt klart tortilla mangler på din liste (min livret), men fandt lige nogle billeder fra sidst vi var i spanien hvor vi fik tapas to gange, så vedhæfter lige nogle billeder til lidt inspiration:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.