Hvad havde du gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

788 visninger
11 svar
16 synes godt om
15. juli 2013

Anonym trådstarter

Vores datters dagplejemor, har haft 3 ugers ferie, dette er den sidste uge hun har, så på mandag kalder dagplejen igen for min datter... ;-) 

Jeg starter dog først skole D. 15 august, burde jeg så holde hende hjemme indtil da? Eller hvad havde du gjort? 

Jeg elsker at bruge tid med hend. & vi har simpelthen oplevet så mange ting her i hendes ferie, så tænker at hun skal starte igen mandag, så hun kan få brændt noget krudt af?  

Hun skal være der som enebarn den første uge, hvorefter hendes "veninde" starter igen Efter hendes ferie, men hun har bare så meget glæde af sin dagplejemor? Så fordi hun er alene skal jeg vel ikke beholde hende hjemme? 

Ja, undskyld. Men jeg er i tvivl om jeg gør noget forkert? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vores datters dagplejemor, har haft 3 ugers ferie, dette er den sidste uge hun har, så på mandag kalder dagplejen igen for min datter... ;-) 

Jeg starter dog først skole D. 15 august, burde jeg så holde hende hjemme indtil da? Eller hvad havde du gjort? 

Jeg elsker at bruge tid med hend. & vi har simpelthen oplevet så mange ting her i hendes ferie, så tænker at hun skal starte igen mandag, så hun kan få brændt noget krudt af?  

Hun skal være der som enebarn den første uge, hvorefter hendes "veninde" starter igen Efter hendes ferie, men hun har bare så meget glæde af sin dagplejemor? Så fordi hun er alene skal jeg vel ikke beholde hende hjemme? 

Du SKAL ikke beholde hende hjemme - men har du ikke mest lyst til det? Hun brænder da lige så meget krudt af med dig som med DP, tænker jeg. 

Anmeld

15. juli 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hvis jeg var i dine sko, havde jeg holdt hende hjemme den ekstra uge, synes det er lidt synd hvis hun ikke har nogen legekammerater. Og så havde jeg ellers nydt tiden indtil du skal starte med lidt alenetid/ egenomsorg. Med mulighed for at holde barnet hjemme hvis vejret er særlig lækkert/trist eller anden undskyldning for en ekstra fridag for den lille...

Nu har det jo netop været oppe i medierne med forældre der sender deres børn i institution mens de selv holder ferie. Og ha, det er ikke ok at børnene aldrig har ferie. Men i hvert fald for MIT vedkommende har jeg også brug for lidt tid alene engang imellem - og helt ærligt så ælsker min søn sin dagpleje og sine legekammerater, og jeg kan TYDELIGT mærke på ham at han har brug for andre udfordringer end dem jeg kan give ham i længere perioder...

Anmeld

15. juli 2013

lycly

Jeg tænker lidt, at hvis hun alligevel er det eneste barn i Dp næste uge og du alligevel gerne vil være sammen med hende, så hold da en uge mere med hende Det havde jeg gjort (hvis ikke det var fordi jeg havde en baby hjemme også) og så ventet med at sende hende afsted til det er en legekammerat
Men bare lige for at slå fast, der er ikke noget galt i at sende hende afsted - hun vil hygge sig uanset hvor hun er

Anmeld

15. juli 2013

Rødhætte

Anonym skriver:

Skal jeg være helt ærlig, så JA selvfølgelig skal du beholde hende hjemme. Er hun den eneste i dp er der da ingen forskel om hun er hjemme eller i dp. NYD hende alt hvad du kan inden den hektiske daglig dag går igang igen. 

Anmeld

15. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg synes du skal gøre lige præcis hvad du føler og mener er bedst for din datter. Hvis du synes hun har brug for lidt luftforandring efter en lang sommerferie, så kan jeg ikke se at du skal have dårlig samvittighed over det. Heller ikke selvom hun skal være ene barn i dp - ofte så nyder de også det.

Du kan også gøre det 50/50 og sende hende afsted i 2-3 dage og holde hende hjemme resten af ugen.

Men lad være med at dunke dig selv i hovedet, hvis du også kunne bruge lidt "fritid" og få ordnet nogle af de ting der mangler eller slappe lidt af. Du har trods alt holdt sommerferie med dit barn, så hun vil ikke lide under at komme afsted.

/Fenja

Anmeld

15. juli 2013

Svenne

Jeg ville holde hende hjemme den uge hun skal være alene - og så ellers sende hende afsted derefter, selvom du først skal starte midt i august

Anmeld

15. juli 2013

pernille.23

jeg havde beholdt hende hjemme, der er masser tid til alene tid efter den uge, hvis du selv først starter midt aug..

også oz fordi at jeg ikk synes at der er nok tid sammen med de små, når hverdagen for alvor går i gang igen.. jeg ville selv ønske at jeg kunne holde min datter hjemme en ekstra uge..

Anmeld

15. juli 2013

VIPpigen

Du skal gøre hvad du vil... Det sker at vores dp kun har et eller max 2 børn. Har hun de 2 store (min datter og hendes veninde) så kan hun finde på at smide dem i bilen, og køre på bondegårdsbesøg... Har hun et, kan de finde på at lave en god madpakke, og cykle en tur og spise maden i naturen...

Jeg ville snakke med dp, hvis hun har planlagt noget de 2 skal i næste uge

Anmeld

15. juli 2013

Carina:-)

Jeg havde beholdt hende hjemme,men jeg skraber også alt hvad jeg kan af mulighed for at være sammen med mine rollinger.

Og det gør jo så at jeg burde sidde og arbejde nu istedet for at lave overspringshandlinger her inde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.