Mærkelig reaktion efter myggestik.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.757 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. juli 2013

2721

Hej

Jeg går og er lidt i tvivl om det er mig der bare er pylret eller ej.
Sidste søn dag blev min søn stukket 3 steder af en myg. I panden, på skuldren og på skulderbladet.
Mandag morgen var det 3 små myggestik som ikke så ud til st genere synderligt. Onsdag lignede det han havde fået et horn i panden, men det kløede forsat ikke de 2 andre var fortsat små men kløede lidt og jeg smurte med kløestillende salve.
Igår var de tørrede ind og hævelsen var helt væk. I morges var det i panden helt hævetog rødt igen og endnu større og til middag var det på skuldren hævet og rødt igen og også endnu større end før også. Det i panden var blevet guligt i miden og rødt og hævet ude i kanten.
Det på skuldren en her til aften også blevet gulligt i midten og myggestikket på skuldrebladet er nu også blevet stort rødt og hævet(også større end før).
Han klager over at de klør igen og kan ikke lade vær med at synes det hele er meget underligt.

Nogen der har prøvet noget lign eller kan hev godt tillade mig og ringe til lægen i morgen hvis det bliver ved, eller jeg bare for pylret?

Prøvet at vedhæfte et billed af det i panden, Doger kvaliteten ringe da det er med blitz.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Pikku Myy

2721 skriver:

Hej

Sidste søn dag blev min søn stukket 3 steder af en myg. I panden, på skuldren og på skulderbladet.
Mandag morgen var det 3 små myggestik som ikke så ud til st genere synderligt. Onsdag lignede det han havde fået et horn i panden, men det kløede forsat ikke de 2 andre var fortsat små men kløede lidt og jeg smurte med kløestillende salve.
Igår var de tørrede ind og hævelsen var helt væk. I morges var det i panden helt hævetog rødt igen og endnu større og til middag var det på skuldren hævet og rødt igen og også endnu større end før også. Det i panden var blevet guligt i miden og rødt og hævet ude i kanten.
Det på skuldren en her til aften også blevet gulligt i midten og myggestikket på skuldrebladet er nu også blevet stort rødt og hævet(også større end før).
Han klager over at de klør igen og kan ikke lade vær med at synes det hele er meget underligt.

Nogen der har prøvet noget lign eller kan hev godt tillade mig og ringe til lægen i morgen hvis det bliver ved, eller jeg bare for pylret?

Prøvet at vedhæfte et billed af det i panden, Doger kvaliteten ringe da det er med blitz.

Jeg ved ikke helt med forløbet, men jeg kan fortælle dig at hvis jeg får myggestik, kommer de også ofte til at se sådan ud. Jeg er allergisk (siger vi).

Jeg tror ikke de klør mere end myggestik hos andre, men de kan gøre rigtig ondt pga det tryk der opstår når fx panden ser ud som hos din søn. Det hjælper myggestift desværre ikke voldsomt på.

Jeg ved ikke om du er pyldret hvis du ringer til lægen. Jeg har været sendt til lægen en gang fordi jeg fik et myggestik på en lejrskole ... Men der sker ikke noget ved at ringe og høre hvad han siger, og så måske også forhøre dig om hvad han siger til antihistaminer i forbindelse med de slemme stik. Det tager jeg hvis de fx har stukket et sted hvor der ikke er plads eller lige ved nogle sener så jeg mister funktion.

Det blev lidt rodet ...

Anmeld

15. juli 2013

2721

Pikku Myy skriver:

Jeg ved ikke helt med forløbet, men jeg kan fortælle dig at hvis jeg får myggestik, kommer de også ofte til at se sådan ud. Jeg er allergisk (siger vi).

Jeg tror ikke de klør mere end myggestik hos andre, men de kan gøre rigtig ondt pga det tryk der opstår når fx panden ser ud som hos din søn. Det hjælper myggestift desværre ikke voldsomt på.

Jeg ved ikke om du er pyldret hvis du ringer til lægen. Jeg har været sendt til lægen en gang fordi jeg fik et myggestik på en lejrskole ... Men der sker ikke noget ved at ringe og høre hvad han siger, og så måske også forhøre dig om hvad han siger til antihistaminer i forbindelse med de slemme stik. Det tager jeg hvis de fx har stukket et sted hvor der ikke er plads eller lige ved nogle sener så jeg mister funktion.

Det blev lidt rodet ...

Det er mere fordi det er kommet igen også er blevet værre og samtidigt gulligt i midten, jeg er lidt skeptisk.
Min søn producere for meget histamin, mener jeg det er og har ophobninger i form af knopper 2 steder, så ved ikke om det kan værre det
Årh vil jo ikke være pylret, men det ser bare så voldsomt ud og kan ikke forstå hvor de kommer igen

Anmeld

15. juli 2013

2721

15. juli 2013

M (:

2721 skriver:

Hej

Sådan bliver nogle af mine myggestik også. Måske din søn er en smule allergisk, hvis han kommer i kambolage med en unormalt giftig myg (ligesom mig)? Jeg ville ikke være bekymret. 

Anmeld

15. juli 2013

Lene Unik

Min den mellemste reagerer også kraftigt på myggestik - ikke dem alle, men en gang imellem så hæver han voldsomt op. Det var mest da han var yngre, og mener også han havde sådan nogen som du viser. Hvis der er antræk til at de hæver meget, så tager han en antihistamin pille, og de hjælper meget hurtigt. Dem fik vi første gang han hævede meget.

Anmeld

15. juli 2013

banana3

2721 skriver:

Hej

Kan der være gået lidt betændelse i? Som han føre med rundt i de forskellige stik når han klør?

Anmeld

17. juli 2013

wuping

Hey 2721!

Det ser godt nok lidt voldsomt ud - lille stakkel

Søgte lidt rundt på netter og fandt denne her artikel om hvorfor myggestik hæver

Det er nok lidt forskelligt hvordan vi reagerer på de dumme myg. Personligt hæver jeg også meget op, hvorimod min kæreste stort set lader til at ignorere sine stik

Men står det på i flere dage, så må I hellere tage til lægen og se hvad han siger - det er i hvert fald det mest sikre Hvis det klør meget, så prøv at læg noget koldt på - det plejer som regel at hjælpe synes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.