Har skiftet tandlæge og pludselig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.117 visninger
6 svar
2 synes godt om
15. juli 2013

Muffinmus

er tre af mine "huller" på mystisk vis forsvundet

Kommer jo fra Forsvarets tandlæger, men de må ikke lave ting på mig længere da jeg ikke kan udsendes nu.
Derfor kom jeg til min gamle tandlæge og fik grundig gennemgang med billeder osv osv.
Intet mindre end 5 huller fandt han, og lavede derefter et overslag med en pris på ca 5800 kr for det hele.
Sad og blev helt mærkelig indvendig, for det er jo mange huller og mange penge. Ikke mindst huller for Forsvarets tandlæger jo på en eller anden måde havde overset, eller også havde de bare udviklet sig pænt stærkt siden sidste besøg, hvad ved jeg.
Fortalte min tandlæge jeg havde fået lavet 2 rodbehandlinger inden for 15 mrs tid og havde haft mange besøg hos tandlægen så jeg egentligt lige havde brug for en tandlæge fri periode
At jeg nok skulle få lavet 2 af de kristiske huller og det fik jeg så gjort. Så holdt jeg en pause på 2 mdr ca og valgte at skifte tandlæge til mine børns tandlæge.
Der lavede jeg så en tid for at få lavet det sidste kritiske hul i dag.....
Et hul der ikke kan findesHverken på billederne eller når han tjekker og dobbelt tjekker.
Og de 2 andre indre huller kan han sørme heller ikke finde overhovedet, hverken på billederne eller ved eftersyn selv om han roder og graver og stikker.Manden er IKKE nyuddannet, men alm 40-50 årig, så det er ikke fordi han ikke ved hvad han snakker om

Men jeg synes personligt det er ret bekymrende at få af vide man har fem huller, får lavet de to af dem, og ved anden tandlæge er de restrende 3 huller altså i mellemtiden forsvundet af sig selv?????
Handler det om at tjene penge på folk, dårlige tandlæger eller hvad pokker skal man lige tro her??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Mumto3

Min mor har være ude for det samme. Hun har haft den samme tandlæge altid. Først var det faren der havde praksisen og senere var det sønnen der overtog. Da hun skiftede tandlæge havde hun hverken huller eller skulle have rodbehandling. Hun havde fået et overslag på 54.000kr og den enste grund til hun gik til en anden tandlæge var for at for et tilbud mere og sammenligne prisen. Tidligere har min mor gamle tandlæge klaget over at min mors Tønder var i så god stand, for de kunne slet ikke tjene penge  bare at have hende til tandeftersyn men så. Var der pludselig en masse der skille laves

Anmeld

15. juli 2013

Muffinmus

Mumto3 skriver:

Min mor har være ude for det samme. Hun har haft den samme tandlæge altid. Først var det faren der havde praksisen og senere var det sønnen der overtog. Da hun skiftede tandlæge havde hun hverken huller eller skulle have rodbehandling. Hun havde fået et overslag på 54.000kr og den enste grund til hun gik til en anden tandlæge var for at for et tilbud mere og sammenligne prisen. Tidligere har min mor gamle tandlæge klaget over at min mors Tønder var i så god stand, for de kunne slet ikke tjene penge  bare at have hende til tandeftersyn men så. Var der pludselig en masse der skille laves

Jamen det virker bare skørt...
Inden jeg kom i Forsvaret havde jeg 1-2 huller ved hvert besøg selv om jeg selv synes jeg børster tænderne pænt.
Da jeg så kom i Forsvaret havde jeg 3 huller, hvor af to af dem blev rodbehandlet gratis fordi de havde udviklet sig efter min første graviditet. Det er altså ikke mange huller på 8 år men så kom jeg jo til den anden og havde pludselig munden fyldt med huller igen, huller som min nyeste tandlæge så havde pænt svært ved at se....ih altså.

Anmeld

15. juli 2013

Karla

MariaE skriver:

er tre af mine "huller" på mystisk vis forsvundet

Kommer jo fra Forsvarets tandlæger, men de må ikke lave ting på mig længere da jeg ikke kan udsendes nu.
Derfor kom jeg til min gamle tandlæge og fik grundig gennemgang med billeder osv osv.
Intet mindre end 5 huller fandt han, og lavede derefter et overslag med en pris på ca 5800 kr for det hele.
Sad og blev helt mærkelig indvendig, for det er jo mange huller og mange penge. Ikke mindst huller for Forsvarets tandlæger jo på en eller anden måde havde overset, eller også havde de bare udviklet sig pænt stærkt siden sidste besøg, hvad ved jeg.
Fortalte min tandlæge jeg havde fået lavet 2 rodbehandlinger inden for 15 mrs tid og havde haft mange besøg hos tandlægen så jeg egentligt lige havde brug for en tandlæge fri periode
At jeg nok skulle få lavet 2 af de kristiske huller og det fik jeg så gjort. Så holdt jeg en pause på 2 mdr ca og valgte at skifte tandlæge til mine børns tandlæge.
Der lavede jeg så en tid for at få lavet det sidste kritiske hul i dag.....
Et hul der ikke kan findesHverken på billederne eller når han tjekker og dobbelt tjekker.
Og de 2 andre indre huller kan han sørme heller ikke finde overhovedet, hverken på billederne eller ved eftersyn selv om han roder og graver og stikker.Manden er IKKE nyuddannet, men alm 40-50 årig, så det er ikke fordi han ikke ved hvad han snakker om

Men jeg synes personligt det er ret bekymrende at få af vide man har fem huller, får lavet de to af dem, og ved anden tandlæge er de restrende 3 huller altså i mellemtiden forsvundet af sig selv?????
Handler det om at tjene penge på folk, dårlige tandlæger eller hvad pokker skal man lige tro her??

Min mands familie har oplevet nogenlunde det samme. De havde alle samme tandlæge engang, og hver gang de kom til tandlægen var der minimum ét hul, ofte også mere.
Efter de så har skiftet tandlæge har de aldrig huller.
Kender flere der oplevede præcis det samme ved den tandlæge.
Jeg ved ikke hvordan det kan lade sig gøre. Det må jo være for at tjene ekstra penge pr. behandling, men jeg kan ikke se, hvordan de kan lave noget på en tand, som egentlig ikke er der?

Anmeld

15. juli 2013

twinny

Desværre er det sådan nogle steder. Det har også været i kontant. En af deres 'muldvarper' gik til 5 forskellige og der var 8 huller det ene sted til 0 det andet. Fuskere nogle af dem 

Anmeld

15. juli 2013

DreamChild

Fy for pokker noget svineri
De burde sku få sat navn på, på en hjemmeside, så man er advaret om hvordan de føre deres praksis. Føj siger jeg bare

Anmeld

15. juli 2013

Muffinmus

Det er jo netop den klinik min egen familie har haft brugt siden 93. Han har så skiftet medarbejdere to gange siden, og ham han har nu er relativt ny derinde tror jeg.
Men nu har jeg jo så valgt mine børns i stedet for.
Ringede dog til min mor og fortalte om min oplevelse, for hun elsker tandlægen, den gamle altså. Men hun var lidt chokeret netop fordi familien har brugt klinikken snart 20 år.... A de kan være lidt dyre med nogle ting hænger også samme. Med at de er i byen, den nye jeg lige har fået er en mindre by og knap så dyr at leje sig ind i tænker jeg.
Men at der så er forskel på hvor mange huller tandlægerne ser, er jeg overrasket over. Øv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.