Flytte sammen med kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne bo sammen med min kæreste, men da jeg er på kontant hjælp er vi kommet i tvivl om han så skal forsørge mig. Han har et lavtlønnet arbejde, og ryger evt. på dagpenge til november da han er ansat i en begrænset periode.

Vi er ikke gift og har heller ikke fælles børn. Kan vi flytte sammen uden det får konsekvenser for min kontanthjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg bor sammen med min kæreste jeg er på kontanthjælp fordi jeg er syg og han skal ikke forsørge mig jeg får stadig alm. Kontanthjælp.

Men jeg er ikke helt sikker med de nye regler der kommer vis du nu ikke har en dokomenteret sygdom vil du komme på en su udelse i stedet for men du kan jo forhøre dig ved kommunen de kan give dig et helt sikker svar

Anmeld

16. juli 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hvis i begge er 25år så skal han forsørge dig. 

Anmeld

16. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg vil gerne bo sammen med min kæreste, men da jeg er på kontant hjælp er vi kommet i tvivl om han så skal forsørge mig. Han har et lavtlønnet arbejde, og ryger evt. på dagpenge til november da han er ansat i en begrænset periode.

Vi er ikke gift og har heller ikke fælles børn. Kan vi flytte sammen uden det får konsekvenser for min kontanthjælp?

Om i er kærester eller bor sammen er det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.